ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေေတာ္တဆ
မႈမ်ားမႇာ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားထက္
ပိုမိုမ်ားျပားေနေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမႇ
ထုတ္ျပန္ေသာ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းအဖဲြ႕ခ်ဳပ္မႇ ႏႇစ္အလိုက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားအား ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အထိ ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ၌ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းမႇာ ၄ ဒသမ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရႇိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၁၆ ဒသမ ၆၁ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ရႇိခဲ့သည္။
အဆိုပါ ႏိုင္ငံမ်ားမႇာ အာရႇ၊ သမုဒၵရာပိုင္း၊ ေျမာက္အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ အာဖရိက စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားႏႇင့္ ႏိႈင္းယႇဥ္ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းျပင္၂၀၁၀ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံရႇိ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ မေတာ္တဆ ျဖစ္ခဲ့မႈမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ခုႏႇစ္တြင္ ၃၃ မႈ၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ၄၆ မႈႏႇင့္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ ၅၇ မႈအထိ ရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
''တစ္ႏႇစ္ထက္တစ္ႏႇစ္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈေတြ ပိုျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြက ေလယာဥ္အသစ္ေတြ ထပ္မံ၀ယ္ယူလာၾကျခင္းနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ေတြ ပိုမ်ားလာရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အခ်က္ေတြ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္'' ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမႇ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာပါသည္။
ေမ ၂၇ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အစည္းေ၀းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရးႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္ ၆ ခ်က္အား ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ အခ်က္မ်ားမႇာ Accident Prevention အတြက္ Aviation Safety အား ဂ႐ုစိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအလိုက္ Safety Management System အား ပီျပင္စြာ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ICAO ၏ Standard and Recommended Practice မ်ားအတိုင္း လုိက္နာက်င့္သံုးသြားရန္၊ Information ႏႇင့္ Knowledge sharing လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ားအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္၍ ေနာက္မျဖစ္ပြားေစရန္ တားဆီးကာကြယ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ႏႇင့္ ေလသူရဲမ်ားမႇ Adjustment ႏႇင့္ Decision မမႇားရန္ Emegency Procedure မ်ား ေလ့က်င့္သြားရန္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းအဖဲြ႕ခ်ဳပ္မႇ ႏႇစ္အလိုက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားအား ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အထိ ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ၌ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းမႇာ ၄ ဒသမ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရႇိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၁၆ ဒသမ ၆၁ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ရႇိခဲ့သည္။
အဆိုပါ ႏိုင္ငံမ်ားမႇာ အာရႇ၊ သမုဒၵရာပိုင္း၊ ေျမာက္အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ အာဖရိက စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားႏႇင့္ ႏိႈင္းယႇဥ္ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းျပင္၂၀၁၀ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံရႇိ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ မေတာ္တဆ ျဖစ္ခဲ့မႈမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ခုႏႇစ္တြင္ ၃၃ မႈ၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ၄၆ မႈႏႇင့္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ ၅၇ မႈအထိ ရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
''တစ္ႏႇစ္ထက္တစ္ႏႇစ္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈေတြ ပိုျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြက ေလယာဥ္အသစ္ေတြ ထပ္မံ၀ယ္ယူလာၾကျခင္းနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ေတြ ပိုမ်ားလာရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အခ်က္ေတြ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္'' ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမႇ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာပါသည္။
ေမ ၂၇ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အစည္းေ၀းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရးႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္ ၆ ခ်က္အား ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ အခ်က္မ်ားမႇာ Accident Prevention အတြက္ Aviation Safety အား ဂ႐ုစိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအလိုက္ Safety Management System အား ပီျပင္စြာ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ICAO ၏ Standard and Recommended Practice မ်ားအတိုင္း လုိက္နာက်င့္သံုးသြားရန္၊ Information ႏႇင့္ Knowledge sharing လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ားအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္၍ ေနာက္မျဖစ္ပြားေစရန္ တားဆီးကာကြယ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ႏႇင့္ ေလသူရဲမ်ားမႇ Adjustment ႏႇင့္ Decision မမႇားရန္ Emegency Procedure မ်ား ေလ့က်င့္သြားရန္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေေတာ္တဆ
မႈမ်ားမႇာ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားထက္
ပိုမိုမ်ားျပားေနေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမႇ
ထုတ္ျပန္ေသာ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းအဖဲြ႕ခ်ဳပ္မႇ ႏႇစ္အလိုက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားအား ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အထိ ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ၌ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းမႇာ ၄ ဒသမ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရႇိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၁၆ ဒသမ ၆၁ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ရႇိခဲ့သည္။
အဆိုပါ ႏိုင္ငံမ်ားမႇာ အာရႇ၊ သမုဒၵရာပိုင္း၊ ေျမာက္အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ အာဖရိက စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားႏႇင့္ ႏိႈင္းယႇဥ္ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းျပင္၂၀၁၀ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံရႇိ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ မေတာ္တဆ ျဖစ္ခဲ့မႈမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ခုႏႇစ္တြင္ ၃၃ မႈ၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ၄၆ မႈႏႇင့္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ ၅၇ မႈအထိ ရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
''တစ္ႏႇစ္ထက္တစ္ႏႇစ္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈေတြ ပိုျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြက ေလယာဥ္အသစ္ေတြ ထပ္မံ၀ယ္ယူလာၾကျခင္းနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ေတြ ပိုမ်ားလာရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အခ်က္ေတြ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္'' ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမႇ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာပါသည္။
ေမ ၂၇ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အစည္းေ၀းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရးႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္ ၆ ခ်က္အား ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ အခ်က္မ်ားမႇာ Accident Prevention အတြက္ Aviation Safety အား ဂ႐ုစိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအလိုက္ Safety Management System အား ပီျပင္စြာ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ICAO ၏ Standard and Recommended Practice မ်ားအတိုင္း လုိက္နာက်င့္သံုးသြားရန္၊ Information ႏႇင့္ Knowledge sharing လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ားအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္၍ ေနာက္မျဖစ္ပြားေစရန္ တားဆီးကာကြယ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ႏႇင့္ ေလသူရဲမ်ားမႇ Adjustment ႏႇင့္ Decision မမႇားရန္ Emegency Procedure မ်ား ေလ့က်င့္သြားရန္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းအဖဲြ႕ခ်ဳပ္မႇ ႏႇစ္အလိုက္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္စဥ္မ်ားအား ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္အထိ ငါးႏႇစ္တာ ကာလအတြင္း ႏိုင္ငံတကာ၌ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းမႇာ ၄ ဒသမ ၁၇ ရာခိုင္ႏႈန္းရႇိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၁၆ ဒသမ ၆၁ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ ရႇိခဲ့သည္။
အဆိုပါ ႏိုင္ငံမ်ားမႇာ အာရႇ၊ သမုဒၵရာပိုင္း၊ ေျမာက္အေမရိက၊ ဥေရာပ၊ အာဖရိက စသည့္ႏိုင္ငံမ်ားႏႇင့္ ႏိႈင္းယႇဥ္ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းျပင္၂၀၁၀ ခုႏႇစ္မႇ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္ အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံရႇိ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၏ မေတာ္တဆ ျဖစ္ခဲ့မႈမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ခုႏႇစ္တြင္ ၃၃ မႈ၊ ၂၀၁၁ ခုႏႇစ္တြင္ ၄၆ မႈႏႇင့္ ၂၀၁၂ ခုႏႇစ္တြင္ ၅၇ မႈအထိ ရႇိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
''တစ္ႏႇစ္ထက္တစ္ႏႇစ္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈေတြ ပိုျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြက ေလယာဥ္အသစ္ေတြ ထပ္မံ၀ယ္ယူလာၾကျခင္းနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခ်ိန္ေတြ ပိုမ်ားလာရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္မေတာ္တဆမႈေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အခ်က္ေတြ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္'' ဟု ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမႇ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႇဴးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက ေျပာပါသည္။
ေမ ၂၇ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရး အစည္းေ၀းတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမည့္ ေလေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရႇင္းေရးႏႇင့္ ပတ္သက္သည့္ အခ်က္ ၆ ခ်က္အား ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။
အဆိုပါ အခ်က္မ်ားမႇာ Accident Prevention အတြက္ Aviation Safety အား ဂ႐ုစိုက္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအလိုက္ Safety Management System အား ပီျပင္စြာ လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ICAO ၏ Standard and Recommended Practice မ်ားအတိုင္း လုိက္နာက်င့္သံုးသြားရန္၊ Information ႏႇင့္ Knowledge sharing လုပ္ေဆာင္သြားရန္၊ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မေတာ္တဆမႈမ်ားအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္၍ ေနာက္မျဖစ္ပြားေစရန္ တားဆီးကာကြယ္ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ႏႇင့္ ေလသူရဲမ်ားမႇ Adjustment ႏႇင့္ Decision မမႇားရန္ Emegency Procedure မ်ား ေလ့က်င့္သြားရန္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
No comments :
Post a Comment