သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း တစ္ေနရာအား ဇြန္ ၂၈ ရက္က ေတြ႕ျမင္ရစဥ္
သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ သိုေလွာင္ကန္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ Puma
Energy (Myanmar)ltd ကုမၸဏီအား ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အၿပီးသတ္
ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ သိရသည္။ အဆိုပါ Puma
Energy (Myanmar)ltd ကုမၸဏီသည္ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္း၌ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္
ဆီသိုေလွာင္ကန္မ်ားအား BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
သီလ၀ါ ေဒသရွိ ေျမကြက္ အမွတ္ (၃) အား BOT စနစ္ျဖင့္ ငွားရမ္းၿပီး
ကတၱရာႏွင့္ ေရနံဆက္စပ္ ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းျဖန္႔ျဖဴးရန္၊ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္
သိုေလွာင္ကန္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ကုမၸဏီ အဖဲြ႔အစည္း အသီးသီးသို႔
တင္ဒါေခၚယူခဲ့သည္။
"ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ခြင့္ျပဳခ်က္ ရၿပီးျဖစ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ကို ဆက္လက္တင္ျပဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္" ဟု
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ျမင့္က
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္မွ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိပါက
လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္၍ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား
စတင္သြားမည္ဟု သိရသည္။
သီလ၀ါ ေဒသတြင္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ေျမကြက္တစ္ကြက္လွ်င္ မ်က္ႏွာစာ
အလ်ား မီတာ ၂၀၀၊ ကုန္းတြင္းဘက္သို႔ မီတာ ၇၅၀ (အက်ယ္ ၃၇ ဒသမ ၀၆ ဧက) ရွိ
ေျမကြက္ ၃၇ ကို တိုးခ်ဲ႕ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေျမကြက္မ်ားေပၚတြင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္၊
ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း၊ ေရႊေတာင္ကုမၸဏီ၊ မက္စ္ျမန္မာ
၀န္ေဆာင္မႈ ကုမၸဏီ၊ IGE Service Co.ltd၊ ဒိုင္းမြန္းစတား ကုမၸဏီ၊
ျမတ္ေမတၱာမြန္ ၀န္ေဆာင္မႈကုမၸဏီ၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ စသည့္ကုမၸဏီ
အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးမွ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ခံတံတားမ်ား တည္ေဆာက္၍
ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း အသီးသီးကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
အဆိုပါ တင္ဒါပံုစံမ်ားကို ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ
၅၀၀ ျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရာ ကုမၸဏီ အဖြဲ႕အစည္း ၁၈ ခုမွ ၀ယ္ယူခဲ့သည္။
တင္ဒါစည္းကမ္းခ်က္မ်ားတြင္ တင္ဒါတင္သြင္းမည့္ ကုမၸဏီသည္ ေရနံႏွင့္
ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေသာ ေရနံဓာတ္ေငြ႕ရည္၊ ဓာတ္ဆီႏွင့္
စက္သံုးဆီသိုေလွာင္ကန္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ၿပီး ကုဗမီတာ သံုးသန္းအား
ကမၻာတစ္၀န္း၌ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ် ျဖန႔္ျဖဴးေနသူ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ကုဗမီတာ
သံုးသန္းအနက္မွ အနည္းဆံုး ၇၅၀၀၀ မွာ ကတၱရာ သိုေလွာင္ကန္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း
အေထာက္အထား၊ ႏိုင္ငံတကာလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္မႈ အေတြ႕အၾကံဳ အနည္းဆံုး ၁၀
ႏွစ္ရွိေၾကာင္း အေထာက္အထား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံျခား ကုန္သြယ္မႈဘဏ္တြင္
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အမည္ျဖင့္ ေျခာက္လသက္တမ္းရွိ တင္ဒါလံုျခံဳမႈ
အာမခံေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသန္းထားရွိရမည္ စသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္။
တင္ဒါပံုစံ ၀ယ္ယူထားသည့္ ကုမၸဏီ ၁၈ ခုအနက္ Puma Energy (Myanmar)ltd
ကုမၸဏီႏွင့္ PETROCHINA International (Singapore) Pte ltd ကုမၸဏီႏွစ္ခုသာ
တင္ဒါလံုျခံဳမႈ အာမခံေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသန္းေပးသြင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ကုမၸဏီႏွစ္ခုအနက္ PETROCHINA International (Singapore) Pte ltd
ကုမၸဏီသည္ တင္ဒါလံုျခံဳမႈ အာမခံေငြအား ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္း၍ တင္ဒါပံုစံအား
တင္သြင္းျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ေမ ၈ ရက္တြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၌ ျပဳလုပ္သည့္
ပဏာမအဆင့္ တင္ဒါစိစစ္ ေရြးခ်ယ္ပဲြတြင္ တင္ဒါစည္းကမ္းခ်က္မ်ားအားလံုး
ျပည့္စံုသည့္ ကုမၸဏီ အေနျဖင့္ Puma Energy (Myanmar)ltd ကုမၸဏီတစ္ခုသာ
ရွိခဲ့ၿပီး ယင္းကုမၸဏီအား ပဏာမအဆင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္
အၿပီးသတ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း တစ္ေနရာအား ဇြန္ ၂၈ ရက္က ေတြ႕ျမင္ရစဥ္
သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္ သိုေလွာင္ကန္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ Puma
Energy (Myanmar)ltd ကုမၸဏီအား ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အၿပီးသတ္
ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ သိရသည္။ အဆိုပါ Puma
Energy (Myanmar)ltd ကုမၸဏီသည္ သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္း၌ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္
ဆီသိုေလွာင္ကန္မ်ားအား BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။
သီလ၀ါ ေဒသရွိ ေျမကြက္ အမွတ္ (၃) အား BOT စနစ္ျဖင့္ ငွားရမ္းၿပီး
ကတၱရာႏွင့္ ေရနံဆက္စပ္ ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းျဖန္႔ျဖဴးရန္၊ ဆိပ္ခံတံတားႏွင့္
သိုေလွာင္ကန္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ကုမၸဏီ အဖဲြ႔အစည္း အသီးသီးသို႔
တင္ဒါေခၚယူခဲ့သည္။
"ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ခြင့္ျပဳခ်က္ ရၿပီးျဖစ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ကို ဆက္လက္တင္ျပဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္" ဟု
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးေက်ာ္ျမင့္က
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္မွ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိပါက
လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္၍ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား
စတင္သြားမည္ဟု သိရသည္။
သီလ၀ါ ေဒသတြင္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ေျမကြက္တစ္ကြက္လွ်င္ မ်က္ႏွာစာ
အလ်ား မီတာ ၂၀၀၊ ကုန္းတြင္းဘက္သို႔ မီတာ ၇၅၀ (အက်ယ္ ၃၇ ဒသမ ၀၆ ဧက) ရွိ
ေျမကြက္ ၃၇ ကို တိုးခ်ဲ႕ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေျမကြက္မ်ားေပၚတြင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္၊
ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္း၊ ေရႊေတာင္ကုမၸဏီ၊ မက္စ္ျမန္မာ
၀န္ေဆာင္မႈ ကုမၸဏီ၊ IGE Service Co.ltd၊ ဒိုင္းမြန္းစတား ကုမၸဏီ၊
ျမတ္ေမတၱာမြန္ ၀န္ေဆာင္မႈကုမၸဏီ၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ စသည့္ကုမၸဏီ
အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးမွ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ခံတံတားမ်ား တည္ေဆာက္၍
ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္း အသီးသီးကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။
အဆိုပါ တင္ဒါပံုစံမ်ားကို ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ
၅၀၀ ျဖင့္ ေရာင္းခ်ခဲ့ရာ ကုမၸဏီ အဖြဲ႕အစည္း ၁၈ ခုမွ ၀ယ္ယူခဲ့သည္။
တင္ဒါစည္းကမ္းခ်က္မ်ားတြင္ တင္ဒါတင္သြင္းမည့္ ကုမၸဏီသည္ ေရနံႏွင့္
ဆက္စပ္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေသာ ေရနံဓာတ္ေငြ႕ရည္၊ ဓာတ္ဆီႏွင့္
စက္သံုးဆီသိုေလွာင္ကန္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ၿပီး ကုဗမီတာ သံုးသန္းအား
ကမၻာတစ္၀န္း၌ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ် ျဖန႔္ျဖဴးေနသူ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ကုဗမီတာ
သံုးသန္းအနက္မွ အနည္းဆံုး ၇၅၀၀၀ မွာ ကတၱရာ သိုေလွာင္ကန္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း
အေထာက္အထား၊ ႏိုင္ငံတကာလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္မႈ အေတြ႕အၾကံဳ အနည္းဆံုး ၁၀
ႏွစ္ရွိေၾကာင္း အေထာက္အထား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံျခား ကုန္သြယ္မႈဘဏ္တြင္
ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အမည္ျဖင့္ ေျခာက္လသက္တမ္းရွိ တင္ဒါလံုျခံဳမႈ
အာမခံေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသန္းထားရွိရမည္ စသည့္အခ်က္မ်ား ပါ၀င္သည္။
တင္ဒါပံုစံ ၀ယ္ယူထားသည့္ ကုမၸဏီ ၁၈ ခုအနက္ Puma Energy (Myanmar)ltd
ကုမၸဏီႏွင့္ PETROCHINA International (Singapore) Pte ltd ကုမၸဏီႏွစ္ခုသာ
တင္ဒါလံုျခံဳမႈ အာမခံေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသန္းေပးသြင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ ကုမၸဏီႏွစ္ခုအနက္ PETROCHINA International (Singapore) Pte ltd
ကုမၸဏီသည္ တင္ဒါလံုျခံဳမႈ အာမခံေငြအား ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္း၍ တင္ဒါပံုစံအား
တင္သြင္းျခင္း မရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ေမ ၈ ရက္တြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္၌ ျပဳလုပ္သည့္
ပဏာမအဆင့္ တင္ဒါစိစစ္ ေရြးခ်ယ္ပဲြတြင္ တင္ဒါစည္းကမ္းခ်က္မ်ားအားလံုး
ျပည့္စံုသည့္ ကုမၸဏီ အေနျဖင့္ Puma Energy (Myanmar)ltd ကုမၸဏီတစ္ခုသာ
ရွိခဲ့ၿပီး ယင္းကုမၸဏီအား ပဏာမအဆင့္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္
အၿပီးသတ္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
No comments :
Post a Comment