ျပည္တြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဈးကြက္အတြင္း ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွစံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီ
ေသာ ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းႏွင့္ နယ္စပ္မွတရားမ၀င္ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းတို႔ႏွင့္
ပတ္သတ္၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ အျမန္ဆံုး အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလလယ္ပိုင္းကပင္ ကားအေရာင္းစင္တာ ငါးခုမွ တိုက္ေၾက ကားမ်ားတင္သြင္းလာခဲ့
မႈကို ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ စစ္ေဆးကာ ကားတင္သြင္းခြင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။
ကားကုမၸဏီတခ်ဳိ႕မွာ လိမ္လည္ေရာင္းခ်မႈမ်ားရွိေနသျဖင့္ ၀ယ္ယူမိသူမ်ားအေနျဖင့္ သင့္ေတာ္
သည့္ေဈး မဟုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္၀ယ္ယူ သူမ်ားအျပင္ အငွားယာဥ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားပါ ထိခုိက္မႈမ်ားရွိေနၿပီး လုပ္ငန္းနာလန္မထူႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္း၀ယ္ေရးအသင္း၏ ဒုတိယဥကၠ႒ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာသည္။
"ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဈးကြက္မွာ ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံက ကီလိုျမင့္တဲ့သံုးၿပီးသားကားေတြကို ကီလိုေလွ်ာ့ၿပီး
ျပန္ေရာင္းေနတဲ့ ကိစၥပဲ။ အမ်ားျပည္သူေတြက အလိမ္ခံေနရတယ္။ အဲဒီလို လိမ္လည္ေရာင္းခ်တဲ့
အလုပ္ကို ကားတင္သြင္းသူေတြက ထမင္းစားေရေသာက္လုပ္သလို လုပ္ေနၾကတယ္။ အထူး
သျဖင့္ ပဲြစားတန္းက ၀ယ္ေရာင္းေတြ၊ အေရာင္းစင္တာ ေတြလည္းပါတာေပါ့။ အေတာ္မ်ားမ်ား က
ကီလိုမီတာကို Workshop ေတြမွာ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး လုပ္ေနတာကိုေတြ႕ရတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
"လိမ္တဲ့ကိစၥကို အသင္းအေနနဲ႔ ၀ယ္ယူသုံးစြဲသူေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ အစီအမံေတြခ်ေန
တယ္။ လိမ္တယ္ဆိုတာက လိမ္ေရာင္းသူေရာ၊ ကီလိုေလွ်ာ့ေပးတဲ့ Workshop ေတြကိုေရာ
လိမ္လည္မႈမွာ အားေပးကူညီမႈေျမာက္တဲ့အတြက္ တရားစဲြခံရႏုိင္တယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္တယ္"
ဟု ၎က ေျပာသည္။
တိုက္ေၾကကားမ်ား တင္သြင္းျခင္း ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံတြင္းသို႔ တင္သြင္းႏုိင္ရန္ သတ္မွတ္
သည့္အဆင့္အတန္း လိုအပ္လာသည့္အတြက္ သေဘၤာမတင္ခင္တြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္
မည္သည့္ စံႏႈန္းမ်ဳိးႏွင့္ တင္သြင္းရန္ စသည္တို႔ကို အျမန္ဆံုးသတ္မွတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
၎က ေျပာသည္။
"အသင္းအေနနဲ႔ကလည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံကိုေရာက္တဲ့ ကားေတြကို ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ ႏုိင္ငံျခားက
ေနစစ္ေဆးၿပီး တင္လာတဲ့ ကားေတြကိုထပ္မံစစ္ေဆးၿပီး ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ အေကာက္ခြန္က စစ္ေဆး
စဥ္ကာလမွာ ကနဦးကီလို ကို မွတ္သားၿပီး ကညနကို ပို႔မယ္၊ ဒီလိုလုပ္သြားမွလည္းအခုလို
မသမာမႈေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ တားဆီးသြားႏိုင္မယ္" ဟု ဦးေအာင္၀င္း က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္နယ္စပ္မွ တင္သြင္းလာေသာ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ားကို ပဲခူး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေနရာအႏွံ႔အျပားတြင္
ေပၚေပၚထင္ထင္အေရာင္းအ၀ယ္ ေရာင္း၀ယ္ေနၾကၿပီး ျပင္ပတြင္ လက္ရွိေပါက္ေဈး က်ပ္ သံုးသိန္း
ရွိေသာ ကုန္းလမ္းပို႔ ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ထုတ္ေပးထားေသာ Wheel Tax မ်ားရွိ
ေနသျဖင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲစစ္ေဆးရာတြင္လည္း ဖမ္းဆီးခြင့္မရွိေသာေၾကာင့္ အဆိုပါကိစၥကို ကညန
ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ လိုင္စင္အတု ျပဳလုပ္သည့္ကိစၥကို ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖဲြ႕ကိုတိုင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္
ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ကားႏွင့္အတူ မပါမျဖစ္ေဆာင္ထား ရသည့္ Wheel Tax မ်ား အတုျဖစ္ ေပၚေနျခင္းမွာ ေမာ္ေတာ္
ယာဥ္ သက္တမ္းတိုးသည့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေပၚ ေလ့ရွိၿပီး
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ လံုး၀ထုတ္ေပးျခင္း မရွိေၾကာင္း ရြာသာႀကီးရွိ ကနဦး
ဗဟိုေမာ္ေတာ္ယဥ္မွတ္ပံုတင္ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"Wheel Tax က ေဒၚလာလိုပဲ အတု လုပ္လို႔ရတယ္။ တကယ္စစ္မစစ္ သိခ်င္ရင္ေတာ့
သက္ဆိုင္ရာ ကညန ခ႐ုိင္႐ံုးေတြက စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ႔ေတြဆီမွာ စစ္ႏုိင္တယ္။ ေဆာ့ဖ္၀ဲ
ထည့္ထားတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာမွာစစ္ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ အစစ္ဆိုရင္ ကားအမ်ဳိးအစား၊ Chassis နံပါတ္နဲ႔
ေမာ္ဒယ္က အစ အကုန္ေပၚလာတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ကေတာ့ Wheel Tax အတုေတြကို လိုင္စင္မဲ့
ကားေတြက အတုလုပ္ၿပီး သံုးေနပံုရတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျပင္ပတြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေန
သကဲ့သို႔ အေဟာင္းအပ္သည့္ကားမ်ားကို စလစ္ မပါပဲ တင္သြင္းခြင့္ကို ကားေဟာင္း ပိုင္ရွင္မ်ား
နစ္နာမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေပးဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက
ေျပာသည္။
"စလစ္တန္ဖိုးေတာင္ မရွိရင္ ကားေဟာင္းသမားေတြက လာမအပ္ေတာ့ပဲ ဆက္စီးေနၾကဦးမွာ။
ယာဥ္ေၾကာအေျခအေနလည္း ပိုဆိုးသြားႏုိင္တယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ေသာ ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းႏွင့္ နယ္စပ္မွတရားမ၀င္ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းတို႔ႏွင့္
ပတ္သတ္၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ အျမန္ဆံုး အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလလယ္ပိုင္းကပင္ ကားအေရာင္းစင္တာ ငါးခုမွ တိုက္ေၾက ကားမ်ားတင္သြင္းလာခဲ့
မႈကို ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ စစ္ေဆးကာ ကားတင္သြင္းခြင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။
ကားကုမၸဏီတခ်ဳိ႕မွာ လိမ္လည္ေရာင္းခ်မႈမ်ားရွိေနသျဖင့္ ၀ယ္ယူမိသူမ်ားအေနျဖင့္ သင့္ေတာ္
သည့္ေဈး မဟုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္၀ယ္ယူ သူမ်ားအျပင္ အငွားယာဥ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားပါ ထိခုိက္မႈမ်ားရွိေနၿပီး လုပ္ငန္းနာလန္မထူႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္း၀ယ္ေရးအသင္း၏ ဒုတိယဥကၠ႒ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာသည္။
"ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဈးကြက္မွာ ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံက ကီလိုျမင့္တဲ့သံုးၿပီးသားကားေတြကို ကီလိုေလွ်ာ့ၿပီး
ျပန္ေရာင္းေနတဲ့ ကိစၥပဲ။ အမ်ားျပည္သူေတြက အလိမ္ခံေနရတယ္။ အဲဒီလို လိမ္လည္ေရာင္းခ်တဲ့
အလုပ္ကို ကားတင္သြင္းသူေတြက ထမင္းစားေရေသာက္လုပ္သလို လုပ္ေနၾကတယ္။ အထူး
သျဖင့္ ပဲြစားတန္းက ၀ယ္ေရာင္းေတြ၊ အေရာင္းစင္တာ ေတြလည္းပါတာေပါ့။ အေတာ္မ်ားမ်ား က
ကီလိုမီတာကို Workshop ေတြမွာ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး လုပ္ေနတာကိုေတြ႕ရတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
"လိမ္တဲ့ကိစၥကို အသင္းအေနနဲ႔ ၀ယ္ယူသုံးစြဲသူေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ အစီအမံေတြခ်ေန
တယ္။ လိမ္တယ္ဆိုတာက လိမ္ေရာင္းသူေရာ၊ ကီလိုေလွ်ာ့ေပးတဲ့ Workshop ေတြကိုေရာ
လိမ္လည္မႈမွာ အားေပးကူညီမႈေျမာက္တဲ့အတြက္ တရားစဲြခံရႏုိင္တယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္တယ္"
ဟု ၎က ေျပာသည္။
တိုက္ေၾကကားမ်ား တင္သြင္းျခင္း ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံတြင္းသို႔ တင္သြင္းႏုိင္ရန္ သတ္မွတ္
သည့္အဆင့္အတန္း လိုအပ္လာသည့္အတြက္ သေဘၤာမတင္ခင္တြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္
မည္သည့္ စံႏႈန္းမ်ဳိးႏွင့္ တင္သြင္းရန္ စသည္တို႔ကို အျမန္ဆံုးသတ္မွတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
၎က ေျပာသည္။
"အသင္းအေနနဲ႔ကလည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံကိုေရာက္တဲ့ ကားေတြကို ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ ႏုိင္ငံျခားက
ေနစစ္ေဆးၿပီး တင္လာတဲ့ ကားေတြကိုထပ္မံစစ္ေဆးၿပီး ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ အေကာက္ခြန္က စစ္ေဆး
စဥ္ကာလမွာ ကနဦးကီလို ကို မွတ္သားၿပီး ကညနကို ပို႔မယ္၊ ဒီလိုလုပ္သြားမွလည္းအခုလို
မသမာမႈေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ တားဆီးသြားႏိုင္မယ္" ဟု ဦးေအာင္၀င္း က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္နယ္စပ္မွ တင္သြင္းလာေသာ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ားကို ပဲခူး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေနရာအႏွံ႔အျပားတြင္
ေပၚေပၚထင္ထင္အေရာင္းအ၀ယ္ ေရာင္း၀ယ္ေနၾကၿပီး ျပင္ပတြင္ လက္ရွိေပါက္ေဈး က်ပ္ သံုးသိန္း
ရွိေသာ ကုန္းလမ္းပို႔ ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ထုတ္ေပးထားေသာ Wheel Tax မ်ားရွိ
ေနသျဖင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲစစ္ေဆးရာတြင္လည္း ဖမ္းဆီးခြင့္မရွိေသာေၾကာင့္ အဆိုပါကိစၥကို ကညန
ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ လိုင္စင္အတု ျပဳလုပ္သည့္ကိစၥကို ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖဲြ႕ကိုတိုင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္
ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ကားႏွင့္အတူ မပါမျဖစ္ေဆာင္ထား ရသည့္ Wheel Tax မ်ား အတုျဖစ္ ေပၚေနျခင္းမွာ ေမာ္ေတာ္
ယာဥ္ သက္တမ္းတိုးသည့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေပၚ ေလ့ရွိၿပီး
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ လံုး၀ထုတ္ေပးျခင္း မရွိေၾကာင္း ရြာသာႀကီးရွိ ကနဦး
ဗဟိုေမာ္ေတာ္ယဥ္မွတ္ပံုတင္ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"Wheel Tax က ေဒၚလာလိုပဲ အတု လုပ္လို႔ရတယ္။ တကယ္စစ္မစစ္ သိခ်င္ရင္ေတာ့
သက္ဆိုင္ရာ ကညန ခ႐ုိင္႐ံုးေတြက စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ႔ေတြဆီမွာ စစ္ႏုိင္တယ္။ ေဆာ့ဖ္၀ဲ
ထည့္ထားတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာမွာစစ္ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ အစစ္ဆိုရင္ ကားအမ်ဳိးအစား၊ Chassis နံပါတ္နဲ႔
ေမာ္ဒယ္က အစ အကုန္ေပၚလာတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ကေတာ့ Wheel Tax အတုေတြကို လိုင္စင္မဲ့
ကားေတြက အတုလုပ္ၿပီး သံုးေနပံုရတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျပင္ပတြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေန
သကဲ့သို႔ အေဟာင္းအပ္သည့္ကားမ်ားကို စလစ္ မပါပဲ တင္သြင္းခြင့္ကို ကားေဟာင္း ပိုင္ရွင္မ်ား
နစ္နာမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေပးဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက
ေျပာသည္။
"စလစ္တန္ဖိုးေတာင္ မရွိရင္ ကားေဟာင္းသမားေတြက လာမအပ္ေတာ့ပဲ ဆက္စီးေနၾကဦးမွာ။
ယာဥ္ေၾကာအေျခအေနလည္း ပိုဆိုးသြားႏုိင္တယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ျပည္တြင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဈးကြက္အတြင္း ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွစံႏႈန္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီ
ေသာ ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းႏွင့္ နယ္စပ္မွတရားမ၀င္ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းတို႔ႏွင့္
ပတ္သတ္၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ အျမန္ဆံုး အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလလယ္ပိုင္းကပင္ ကားအေရာင္းစင္တာ ငါးခုမွ တိုက္ေၾက ကားမ်ားတင္သြင္းလာခဲ့
မႈကို ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ စစ္ေဆးကာ ကားတင္သြင္းခြင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။
ကားကုမၸဏီတခ်ဳိ႕မွာ လိမ္လည္ေရာင္းခ်မႈမ်ားရွိေနသျဖင့္ ၀ယ္ယူမိသူမ်ားအေနျဖင့္ သင့္ေတာ္
သည့္ေဈး မဟုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္၀ယ္ယူ သူမ်ားအျပင္ အငွားယာဥ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားပါ ထိခုိက္မႈမ်ားရွိေနၿပီး လုပ္ငန္းနာလန္မထူႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္း၀ယ္ေရးအသင္း၏ ဒုတိယဥကၠ႒ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာသည္။
"ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဈးကြက္မွာ ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံက ကီလိုျမင့္တဲ့သံုးၿပီးသားကားေတြကို ကီလိုေလွ်ာ့ၿပီး
ျပန္ေရာင္းေနတဲ့ ကိစၥပဲ။ အမ်ားျပည္သူေတြက အလိမ္ခံေနရတယ္။ အဲဒီလို လိမ္လည္ေရာင္းခ်တဲ့
အလုပ္ကို ကားတင္သြင္းသူေတြက ထမင္းစားေရေသာက္လုပ္သလို လုပ္ေနၾကတယ္။ အထူး
သျဖင့္ ပဲြစားတန္းက ၀ယ္ေရာင္းေတြ၊ အေရာင္းစင္တာ ေတြလည္းပါတာေပါ့။ အေတာ္မ်ားမ်ား က
ကီလိုမီတာကို Workshop ေတြမွာ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး လုပ္ေနတာကိုေတြ႕ရတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
"လိမ္တဲ့ကိစၥကို အသင္းအေနနဲ႔ ၀ယ္ယူသုံးစြဲသူေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ အစီအမံေတြခ်ေန
တယ္။ လိမ္တယ္ဆိုတာက လိမ္ေရာင္းသူေရာ၊ ကီလိုေလွ်ာ့ေပးတဲ့ Workshop ေတြကိုေရာ
လိမ္လည္မႈမွာ အားေပးကူညီမႈေျမာက္တဲ့အတြက္ တရားစဲြခံရႏုိင္တယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္တယ္"
ဟု ၎က ေျပာသည္။
တိုက္ေၾကကားမ်ား တင္သြင္းျခင္း ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံတြင္းသို႔ တင္သြင္းႏုိင္ရန္ သတ္မွတ္
သည့္အဆင့္အတန္း လိုအပ္လာသည့္အတြက္ သေဘၤာမတင္ခင္တြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္
မည္သည့္ စံႏႈန္းမ်ဳိးႏွင့္ တင္သြင္းရန္ စသည္တို႔ကို အျမန္ဆံုးသတ္မွတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
၎က ေျပာသည္။
"အသင္းအေနနဲ႔ကလည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံကိုေရာက္တဲ့ ကားေတြကို ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ ႏုိင္ငံျခားက
ေနစစ္ေဆးၿပီး တင္လာတဲ့ ကားေတြကိုထပ္မံစစ္ေဆးၿပီး ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ အေကာက္ခြန္က စစ္ေဆး
စဥ္ကာလမွာ ကနဦးကီလို ကို မွတ္သားၿပီး ကညနကို ပို႔မယ္၊ ဒီလိုလုပ္သြားမွလည္းအခုလို
မသမာမႈေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ တားဆီးသြားႏိုင္မယ္" ဟု ဦးေအာင္၀င္း က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္နယ္စပ္မွ တင္သြင္းလာေသာ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ားကို ပဲခူး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေနရာအႏွံ႔အျပားတြင္
ေပၚေပၚထင္ထင္အေရာင္းအ၀ယ္ ေရာင္း၀ယ္ေနၾကၿပီး ျပင္ပတြင္ လက္ရွိေပါက္ေဈး က်ပ္ သံုးသိန္း
ရွိေသာ ကုန္းလမ္းပို႔ ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ထုတ္ေပးထားေသာ Wheel Tax မ်ားရွိ
ေနသျဖင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲစစ္ေဆးရာတြင္လည္း ဖမ္းဆီးခြင့္မရွိေသာေၾကာင့္ အဆိုပါကိစၥကို ကညန
ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ လိုင္စင္အတု ျပဳလုပ္သည့္ကိစၥကို ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖဲြ႕ကိုတိုင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္
ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ကားႏွင့္အတူ မပါမျဖစ္ေဆာင္ထား ရသည့္ Wheel Tax မ်ား အတုျဖစ္ ေပၚေနျခင္းမွာ ေမာ္ေတာ္
ယာဥ္ သက္တမ္းတိုးသည့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေပၚ ေလ့ရွိၿပီး
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ လံုး၀ထုတ္ေပးျခင္း မရွိေၾကာင္း ရြာသာႀကီးရွိ ကနဦး
ဗဟိုေမာ္ေတာ္ယဥ္မွတ္ပံုတင္ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"Wheel Tax က ေဒၚလာလိုပဲ အတု လုပ္လို႔ရတယ္။ တကယ္စစ္မစစ္ သိခ်င္ရင္ေတာ့
သက္ဆိုင္ရာ ကညန ခ႐ုိင္႐ံုးေတြက စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ႔ေတြဆီမွာ စစ္ႏုိင္တယ္။ ေဆာ့ဖ္၀ဲ
ထည့္ထားတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာမွာစစ္ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ အစစ္ဆိုရင္ ကားအမ်ဳိးအစား၊ Chassis နံပါတ္နဲ႔
ေမာ္ဒယ္က အစ အကုန္ေပၚလာတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ကေတာ့ Wheel Tax အတုေတြကို လိုင္စင္မဲ့
ကားေတြက အတုလုပ္ၿပီး သံုးေနပံုရတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျပင္ပတြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေန
သကဲ့သို႔ အေဟာင္းအပ္သည့္ကားမ်ားကို စလစ္ မပါပဲ တင္သြင္းခြင့္ကို ကားေဟာင္း ပိုင္ရွင္မ်ား
နစ္နာမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေပးဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက
ေျပာသည္။
"စလစ္တန္ဖိုးေတာင္ မရွိရင္ ကားေဟာင္းသမားေတြက လာမအပ္ေတာ့ပဲ ဆက္စီးေနၾကဦးမွာ။
ယာဥ္ေၾကာအေျခအေနလည္း ပိုဆိုးသြားႏုိင္တယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ေသာ ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းႏွင့္ နယ္စပ္မွတရားမ၀င္ကားမ်ား တင္သြင္းလာျခင္းတို႔ႏွင့္
ပတ္သတ္၍ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ အျမန္ဆံုး အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလလယ္ပိုင္းကပင္ ကားအေရာင္းစင္တာ ငါးခုမွ တိုက္ေၾက ကားမ်ားတင္သြင္းလာခဲ့
မႈကို ဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွ စစ္ေဆးကာ ကားတင္သြင္းခြင့္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့သည္။
ကားကုမၸဏီတခ်ဳိ႕မွာ လိမ္လည္ေရာင္းခ်မႈမ်ားရွိေနသျဖင့္ ၀ယ္ယူမိသူမ်ားအေနျဖင့္ သင့္ေတာ္
သည့္ေဈး မဟုတ္ျခင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ပိုင္၀ယ္ယူ သူမ်ားအျပင္ အငွားယာဥ္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္
ယာဥ္ေမာင္းမ်ားပါ ထိခုိက္မႈမ်ားရွိေနၿပီး လုပ္ငန္းနာလန္မထူႏုိင္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္
ထုတ္လုပ္တင္ပို႔ျဖန္႔ျဖဴး ေရာင္း၀ယ္ေရးအသင္း၏ ဒုတိယဥကၠ႒ဦးေအာင္၀င္းက ေျပာသည္။
"ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဈးကြက္မွာ ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံက ကီလိုျမင့္တဲ့သံုးၿပီးသားကားေတြကို ကီလိုေလွ်ာ့ၿပီး
ျပန္ေရာင္းေနတဲ့ ကိစၥပဲ။ အမ်ားျပည္သူေတြက အလိမ္ခံေနရတယ္။ အဲဒီလို လိမ္လည္ေရာင္းခ်တဲ့
အလုပ္ကို ကားတင္သြင္းသူေတြက ထမင္းစားေရေသာက္လုပ္သလို လုပ္ေနၾကတယ္။ အထူး
သျဖင့္ ပဲြစားတန္းက ၀ယ္ေရာင္းေတြ၊ အေရာင္းစင္တာ ေတြလည္းပါတာေပါ့။ အေတာ္မ်ားမ်ား က
ကီလိုမီတာကို Workshop ေတြမွာ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး လုပ္ေနတာကိုေတြ႕ရတယ္"ဟု ၎ကေျပာသည္။
"လိမ္တဲ့ကိစၥကို အသင္းအေနနဲ႔ ၀ယ္ယူသုံးစြဲသူေတြကို ကာကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႔ အစီအမံေတြခ်ေန
တယ္။ လိမ္တယ္ဆိုတာက လိမ္ေရာင္းသူေရာ၊ ကီလိုေလွ်ာ့ေပးတဲ့ Workshop ေတြကိုေရာ
လိမ္လည္မႈမွာ အားေပးကူညီမႈေျမာက္တဲ့အတြက္ တရားစဲြခံရႏုိင္တယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္တယ္"
ဟု ၎က ေျပာသည္။
တိုက္ေၾကကားမ်ား တင္သြင္းျခင္း ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏုိင္ငံတြင္းသို႔ တင္သြင္းႏုိင္ရန္ သတ္မွတ္
သည့္အဆင့္အတန္း လိုအပ္လာသည့္အတြက္ သေဘၤာမတင္ခင္တြင္ စစ္ေဆးမႈမ်ားျပဳလုပ္ရန္ႏွင့္
မည္သည့္ စံႏႈန္းမ်ဳိးႏွင့္ တင္သြင္းရန္ စသည္တို႔ကို အျမန္ဆံုးသတ္မွတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
၎က ေျပာသည္။
"အသင္းအေနနဲ႔ကလည္း ျမန္မာ ႏိုင္ငံကိုေရာက္တဲ့ ကားေတြကို ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ ႏုိင္ငံျခားက
ေနစစ္ေဆးၿပီး တင္လာတဲ့ ကားေတြကိုထပ္မံစစ္ေဆးၿပီး ဆိပ္ကမ္းမွာပဲ အေကာက္ခြန္က စစ္ေဆး
စဥ္ကာလမွာ ကနဦးကီလို ကို မွတ္သားၿပီး ကညနကို ပို႔မယ္၊ ဒီလိုလုပ္သြားမွလည္းအခုလို
မသမာမႈေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ တားဆီးသြားႏိုင္မယ္" ဟု ဦးေအာင္၀င္း က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္နယ္စပ္မွ တင္သြင္းလာေသာ လိုင္စင္မဲ့ယာဥ္မ်ားကို ပဲခူး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေနရာအႏွံ႔အျပားတြင္
ေပၚေပၚထင္ထင္အေရာင္းအ၀ယ္ ေရာင္း၀ယ္ေနၾကၿပီး ျပင္ပတြင္ လက္ရွိေပါက္ေဈး က်ပ္ သံုးသိန္း
ရွိေသာ ကုန္းလမ္းပို႔ ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနက ထုတ္ေပးထားေသာ Wheel Tax မ်ားရွိ
ေနသျဖင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲစစ္ေဆးရာတြင္လည္း ဖမ္းဆီးခြင့္မရွိေသာေၾကာင့္ အဆိုပါကိစၥကို ကညန
ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ လိုင္စင္အတု ျပဳလုပ္သည့္ကိစၥကို ျပည္သူ႔ရဲတပ္ဖဲြ႕ကိုတိုင္ၾကားသြားမည္ျဖစ္
ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ကားႏွင့္အတူ မပါမျဖစ္ေဆာင္ထား ရသည့္ Wheel Tax မ်ား အတုျဖစ္ ေပၚေနျခင္းမွာ ေမာ္ေတာ္
ယာဥ္ သက္တမ္းတိုးသည့္ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေပၚ ေလ့ရွိၿပီး
ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ လံုး၀ထုတ္ေပးျခင္း မရွိေၾကာင္း ရြာသာႀကီးရွိ ကနဦး
ဗဟိုေမာ္ေတာ္ယဥ္မွတ္ပံုတင္ဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
"Wheel Tax က ေဒၚလာလိုပဲ အတု လုပ္လို႔ရတယ္။ တကယ္စစ္မစစ္ သိခ်င္ရင္ေတာ့
သက္ဆိုင္ရာ ကညန ခ႐ုိင္႐ံုးေတြက စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ႔ေတြဆီမွာ စစ္ႏုိင္တယ္။ ေဆာ့ဖ္၀ဲ
ထည့္ထားတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာမွာစစ္ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ အစစ္ဆိုရင္ ကားအမ်ဳိးအစား၊ Chassis နံပါတ္နဲ႔
ေမာ္ဒယ္က အစ အကုန္ေပၚလာတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ကေတာ့ Wheel Tax အတုေတြကို လိုင္စင္မဲ့
ကားေတြက အတုလုပ္ၿပီး သံုးေနပံုရတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျပင္ပတြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေန
သကဲ့သို႔ အေဟာင္းအပ္သည့္ကားမ်ားကို စလစ္ မပါပဲ တင္သြင္းခြင့္ကို ကားေဟာင္း ပိုင္ရွင္မ်ား
နစ္နာမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ခြင့္ျပဳေပးဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက
ေျပာသည္။
"စလစ္တန္ဖိုးေတာင္ မရွိရင္ ကားေဟာင္းသမားေတြက လာမအပ္ေတာ့ပဲ ဆက္စီးေနၾကဦးမွာ။
ယာဥ္ေၾကာအေျခအေနလည္း ပိုဆိုးသြားႏုိင္တယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
No comments :
Post a Comment