တိုက်ဳိတြင္ ေမ ၂၈ ရက္က မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားေနေသာ အိႏၵိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မန္မိုဟန္ဆင္း
မြမ္ဘိုင္းႏွင့္ အမီဒါဘတ္ ၿမိဳ႕မ်ားအၾကား ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ဆက္သြယ္မႈအတြက္
အိႏိၵယသည္ ဂ်ပန္က်ည္ဆန္ရထား နည္းပညာကို အသံုးျပဳရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း ေမ
၂၉ ရက္တြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ရွိခဲ့သည္။ဂ်ပန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွင္ဇိုအာေဘးႏွင့္ အိႏၵိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္
မန္မိုဟန္ဆင္းတို႔သည္ ရထားတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
အႀကိဳေလ့လာမႈမ်ားအတြက္ အေသးစိတ္ကို မၾကာမီ ထုတ္ျပန္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း
နစ္ေကးသတင္းစာက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
TGV ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကြန္ရက္ ရွိေသာ ျပင္သစ္ကဲ့သို႔ေသာ
ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရသည့္ ဂ်ပန္သည္ အိႏိၵယအတြက္ အေျခခံ
အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း အစီအစဥ္တြင္ အဓိက အစိတ္အပုိင္း
တစ္ရပ္အျဖစ္ က်ည္ဆန္ရထား နည္းပညာကို ကမ္းလွမ္းျခင္း ျဖစ္သည္။ အာေဘးသည္
အိႏၵိယကို အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံတန္ဖိုး (ယန္းေငြ ၁၀၁ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံ)
ေခ်းေငြပံုစံျဖင့္ က်ည္ဆန္ရထား နည္းပညာကို ကမ္းလွမ္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။
မြမ္ဘိုင္း-အမီဒါဘတ္ ရထားလမ္းသည္ ၅၀၀ ကီလိုမီတာ (၃၁၂ မိုင္)
ရွည္လ်ားမည္ျဖစ္ကာ ယန္းေငြ တစ္ထရီလ်ံခန္႔ ကုန္က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ
စီမံကိန္းအား နည္းပညာဆိုင္ရာ ဆန္းစစ္သံုးသပ္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္
တြက္ခ်က္ျခင္းမ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္မကုန္မီ အၿပီးသတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
နစ္ေကးတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
အာေဘးသည္ တမီလ္နာဒူျပည္နယ္ အစိုးရအတြက္ ယန္းေငြ ၁၃ ဘီလ်ံႏွင့္အတူ
ဟိုက္ဒရာဘတ္ၿမိဳ႕ရွိ အိႏိၵယ နည္းပညာ တကၠသိုလ္တြင္ အစည္းအေ၀း
ခန္းမတစ္ခုႏွင့္ အျခားအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ယန္းေငြ ၁၇ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံ
ခန္႔ကိုလည္း အိႏိၵယသို႔ ေခ်းေငြေပးမည္ဟု ခန္႔မွန္းရေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းသည္
မြမ္ဘိုင္းတြင္ ေျမေအာက္ရထားလမ္း ကြန္ရက္တစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္၏
ေခ်းေငြကမ္းလွမ္းမႈျဖစ္ေသာ ယန္းေငြ ၇၁ ဘီလ်ံတြင္ မပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
ႏွစ္ဖက္ အစိုးရသည္ အိႏိၵယ ေတာင္ပိုင္းအတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုသစ္
စီမံကိန္း ေရးဆြဲရန္လည္း သေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုးမည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းအစီအစဥ္အရ ေတာင္ပုိင္းဘန္ဂလိုႏွင့္ ခ်င္ႏုိင္းတြင္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊
ရထားလမ္းမ်ား၊ ကားလမ္းမ်ား၊ မဟာဓာတ္အားေပး လုိင္းမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္
ဂ်ပန္နည္းပညာကို အသုံးျပဳဖြယ္ ရွိသည္။
ပိုင္နက္ အျငင္းပြားမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တ႐ုတ္ႏွင့္ မေက်နပ္မႈမ်ား
ျမင့္တက္ေနခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္ႏွင့္အိႏိၵယ ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကား
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္သည္ အိႏိၵယသို႔ ကုန္းႏွင့္ေရ ႏွစ္ေထြသံုး ေလယာဥ္မ်ား
ေရာင္းခ်ႏိုင္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္းလည္း ယခုသီတင္းပတ္ အေစာပိုင္းက
ဂ်ပန္မီဒီယာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ လက္နက္ေရာင္းခ်မႈ
ပိတ္ပင္ရန္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ယင္းေရာင္းခ်မႈသည္ ဂ်ပန္စစ္တပ္၏ ပထမဆံုး
လက္နက္ေရာင္းခ်မႈ ျဖစ္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွင္ဇိုအာေဘး လက္ထက္တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသည္ အိႏိၵယ အပါအ၀င္
ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားသို႔ လမ္း၊ ရထား၊ ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုမ်ား
ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ စီးပြားေရး ျမႇင့္တင္လ်က္ ရွိသည္။ ယခုလ အေစာပိုင္းတြင္
အာေဘးသည္ ဂ်ပန္ေကာ္ပိုေရးရွင္းမ်ားကိုယ္စား ကမၻာပတ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္
ဂ်ပန္၏ အဆင့္ျမင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရး ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္မႈကို
တစ္ႏွစ္လွ်င္ ယန္းေငြ ၃၀ ထရီလ်ံအထိ သံုးဆျမင့္တက္ ေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တိုက်ဳိတြင္ ေမ ၂၈ ရက္က မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားေနေသာ အိႏၵိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မန္မိုဟန္ဆင္း
မြမ္ဘိုင္းႏွင့္ အမီဒါဘတ္ ၿမိဳ႕မ်ားအၾကား ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ဆက္သြယ္မႈအတြက္
အိႏိၵယသည္ ဂ်ပန္က်ည္ဆန္ရထား နည္းပညာကို အသံုးျပဳရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း ေမ
၂၉ ရက္တြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ရွိခဲ့သည္။ဂ်ပန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွင္ဇိုအာေဘးႏွင့္ အိႏၵိယ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္
မန္မိုဟန္ဆင္းတို႔သည္ ရထားတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
အႀကိဳေလ့လာမႈမ်ားအတြက္ အေသးစိတ္ကို မၾကာမီ ထုတ္ျပန္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း
နစ္ေကးသတင္းစာက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
TGV ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကြန္ရက္ ရွိေသာ ျပင္သစ္ကဲ့သို႔ေသာ
ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရသည့္ ဂ်ပန္သည္ အိႏိၵယအတြက္ အေျခခံ
အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း အစီအစဥ္တြင္ အဓိက အစိတ္အပုိင္း
တစ္ရပ္အျဖစ္ က်ည္ဆန္ရထား နည္းပညာကို ကမ္းလွမ္းျခင္း ျဖစ္သည္။ အာေဘးသည္
အိႏၵိယကို အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ဘီလ်ံတန္ဖိုး (ယန္းေငြ ၁၀၁ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံ)
ေခ်းေငြပံုစံျဖင့္ က်ည္ဆန္ရထား နည္းပညာကို ကမ္းလွမ္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။
မြမ္ဘိုင္း-အမီဒါဘတ္ ရထားလမ္းသည္ ၅၀၀ ကီလိုမီတာ (၃၁၂ မိုင္)
ရွည္လ်ားမည္ျဖစ္ကာ ယန္းေငြ တစ္ထရီလ်ံခန္႔ ကုန္က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ
စီမံကိန္းအား နည္းပညာဆိုင္ရာ ဆန္းစစ္သံုးသပ္ျခင္းမ်ားႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္
တြက္ခ်က္ျခင္းမ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္မကုန္မီ အၿပီးသတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
နစ္ေကးတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
အာေဘးသည္ တမီလ္နာဒူျပည္နယ္ အစိုးရအတြက္ ယန္းေငြ ၁၃ ဘီလ်ံႏွင့္အတူ
ဟိုက္ဒရာဘတ္ၿမိဳ႕ရွိ အိႏိၵယ နည္းပညာ တကၠသိုလ္တြင္ အစည္းအေ၀း
ခန္းမတစ္ခုႏွင့္ အျခားအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ရန္ ယန္းေငြ ၁၇ ဒသမ ၇ ဘီလ်ံ
ခန္႔ကိုလည္း အိႏိၵယသို႔ ေခ်းေငြေပးမည္ဟု ခန္႔မွန္းရေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းသည္
မြမ္ဘိုင္းတြင္ ေျမေအာက္ရထားလမ္း ကြန္ရက္တစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္၏
ေခ်းေငြကမ္းလွမ္းမႈျဖစ္ေသာ ယန္းေငြ ၇၁ ဘီလ်ံတြင္ မပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။
ႏွစ္ဖက္ အစိုးရသည္ အိႏိၵယ ေတာင္ပိုင္းအတြက္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုသစ္
စီမံကိန္း ေရးဆြဲရန္လည္း သေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ေရးထိုးမည္ ျဖစ္သည္။
ယင္းအစီအစဥ္အရ ေတာင္ပုိင္းဘန္ဂလိုႏွင့္ ခ်င္ႏုိင္းတြင္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊
ရထားလမ္းမ်ား၊ ကားလမ္းမ်ား၊ မဟာဓာတ္အားေပး လုိင္းမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္
ဂ်ပန္နည္းပညာကို အသုံးျပဳဖြယ္ ရွိသည္။
ပိုင္နက္ အျငင္းပြားမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တ႐ုတ္ႏွင့္ မေက်နပ္မႈမ်ား
ျမင့္တက္ေနခ်ိန္တြင္ ဂ်ပန္ႏွင့္အိႏိၵယ ႏွစ္ႏုိင္ငံၾကား
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္သည္ အိႏိၵယသို႔ ကုန္းႏွင့္ေရ ႏွစ္ေထြသံုး ေလယာဥ္မ်ား
ေရာင္းခ်ႏိုင္ဖြယ္ ရွိေၾကာင္းလည္း ယခုသီတင္းပတ္ အေစာပိုင္းက
ဂ်ပန္မီဒီယာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ လက္နက္ေရာင္းခ်မႈ
ပိတ္ပင္ရန္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ယင္းေရာင္းခ်မႈသည္ ဂ်ပန္စစ္တပ္၏ ပထမဆံုး
လက္နက္ေရာင္းခ်မႈ ျဖစ္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရွင္ဇိုအာေဘး လက္ထက္တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံသည္ အိႏိၵယ အပါအ၀င္
ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံမ်ားသို႔ လမ္း၊ ရထား၊ ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုမ်ား
ေရာင္းခ်ျခင္းျဖင့္ စီးပြားေရး ျမႇင့္တင္လ်က္ ရွိသည္။ ယခုလ အေစာပိုင္းတြင္
အာေဘးသည္ ဂ်ပန္ေကာ္ပိုေရးရွင္းမ်ားကိုယ္စား ကမၻာပတ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္
ဂ်ပန္၏ အဆင့္ျမင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရး ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္မႈကို
တစ္ႏွစ္လွ်င္ ယန္းေငြ ၃၀ ထရီလ်ံအထိ သံုးဆျမင့္တက္ ေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
No comments :
Post a Comment