Blogger Widgets

Saturday, 22 March 2014

ရထားေျပးဆြဲ မႈအား ဗဟို ထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္ျဖင့္ တပ္ဆင္ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ စီစဥ္ေန

ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထား ေျပးဆြဲမႈ မ်ားကုိ ဗဟို ထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္ (Operation Control Center) တပ္ဆင္ ၍ ထိန္းခ်ဳပ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္ ေနေၾကာင္း ျမန္မာ ့မီးရထားမွမန္ေန ဂ်ာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိးက ေျပာသည္။ ရထား ေျပးဆြဲ တဲ့အခါ စက္ေခါင္း က စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းၿပီး၊ တစ္ခု တစ္ခု ျဖစ္လုိ႔ အခက္ အခဲ ရွိ ေနရင္ ဘူတာႀကီး ကေန ထိန္းခ်ဳပ္ သြား လို႔ ရေအာင္ တပ္ဆင္ သြားမွာပါ   ဟု ၎ က ေျပာသည္။
          ယင္းကဲ့သုိ႔     တပ္ဆင္ရာ တြင္ စက္ေခါင္း  ေမာင္းသူ အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ ႏိုင္ရန္အ တြက္ Digital Train Radio  စနစ္တပ္ဆင္ ျခင္းကုိ ႏိုင္ငံတကာပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္း  ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။  လက္ရွိတြင္ စက္ေခါင္းတြဲမ်ား အဆင့္ ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ ေခတ္မီတြဲဆိုင္း၊ တြဲဆုိင္းသစ္ မ်ား ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ၀ယ္ယူျခင္း စသည္တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး၊ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးပါ က ရထားအျမန္ႏႈန္းကို တစ္နာရီလွ်င္ ကီလို မီတာ (၁၀၀) ၊ ၆၂ ဒသမ ၅ မိုင္ အထိ တိုးျမႇင့္ ေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အခု လိုအပ္တဲ့ စက္ပစၥည္းေတြကို စုေဆာင္းေနတယ္။ ဒါေတြအားလံုး စံုလင္ဖို႔ အတြက္ အခ်ိန္  ကေတာ့ ယူရ ဦးမယ္ ဟု ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိးက ဆုိသည္။လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းကုိ JICA  ႏွင့္ ပူးေပါင္း ကာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားအား ခရီး သည္ စီးနင္းမႈ  မ်ားျပားလာ ေသာ ေၾကာင့္ မီးရထားက႑ ပိုမို ဖြံ ့ၿဖိဳးတုိး တက္ေစရန္ စီမံကိန္းေရးဆြဲ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိ ေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီးရထားမွ သိရသည္။
           ျမိဳ႕ပတ္ ရထားကုိ ဘယ္လိုပဲ အဆင့္ ျမႇင့္တင္  ေနေပမယ့္ ရထား စီးတဲ့ ခရီးသည္ တခ်ဳိ႕က စည္းကမ္း လံုး၀ မရွိဘူး။ ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လံုၿခံဳေရး ၀န္ထမ္း  ေတြက အေရး  ယူသင့္တယ္။ ဒီလို မွ မဟုတ္ရင္ေတာ့  က်န္တဲ့ ခရီးသည္ေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ရထားစီးၾကမွာမဟုတ္ဘူး”” ဟု ေန႔စဥ္  ရထား စီးနင္း သူ ႐ံုး၀န္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာ သည္။
ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထား ေျပးဆြဲမႈ မ်ားကုိ ဗဟို ထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္ (Operation Control Center) တပ္ဆင္ ၍ ထိန္းခ်ဳပ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္ ေနေၾကာင္း ျမန္မာ ့မီးရထားမွမန္ေန ဂ်ာ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိးက ေျပာသည္။ ရထား ေျပးဆြဲ တဲ့အခါ စက္ေခါင္း က စက္ခ်ဳိ႕ယြင္းၿပီး၊ တစ္ခု တစ္ခု ျဖစ္လုိ႔ အခက္ အခဲ ရွိ ေနရင္ ဘူတာႀကီး ကေန ထိန္းခ်ဳပ္ သြား လို႔ ရေအာင္ တပ္ဆင္ သြားမွာပါ   ဟု ၎ က ေျပာသည္။
          ယင္းကဲ့သုိ႔     တပ္ဆင္ရာ တြင္ စက္ေခါင္း  ေမာင္းသူ အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ ႏိုင္ရန္အ တြက္ Digital Train Radio  စနစ္တပ္ဆင္ ျခင္းကုိ ႏိုင္ငံတကာပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ညိႇႏႈိင္း  ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။  လက္ရွိတြင္ စက္ေခါင္းတြဲမ်ား အဆင့္ ျမႇင့္တင္ျခင္းႏွင့္ ေခတ္မီတြဲဆိုင္း၊ တြဲဆုိင္းသစ္ မ်ား ထုတ္လုပ္ျခင္း၊ ၀ယ္ယူျခင္း စသည္တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီး၊ ယင္းလုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးပါ က ရထားအျမန္ႏႈန္းကို တစ္နာရီလွ်င္ ကီလို မီတာ (၁၀၀) ၊ ၆၂ ဒသမ ၅ မိုင္ အထိ တိုးျမႇင့္ ေမာင္းႏွင္ ႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အခု လိုအပ္တဲ့ စက္ပစၥည္းေတြကို စုေဆာင္းေနတယ္။ ဒါေတြအားလံုး စံုလင္ဖို႔ အတြက္ အခ်ိန္  ကေတာ့ ယူရ ဦးမယ္ ဟု ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မ်ဳိးက ဆုိသည္။လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းကုိ JICA  ႏွင့္ ပူးေပါင္း ကာ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားအား ခရီး သည္ စီးနင္းမႈ  မ်ားျပားလာ ေသာ ေၾကာင့္ မီးရထားက႑ ပိုမို ဖြံ ့ၿဖိဳးတုိး တက္ေစရန္ စီမံကိန္းေရးဆြဲ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိ ေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီးရထားမွ သိရသည္။
           ျမိဳ႕ပတ္ ရထားကုိ ဘယ္လိုပဲ အဆင့္ ျမႇင့္တင္  ေနေပမယ့္ ရထား စီးတဲ့ ခရီးသည္ တခ်ဳိ႕က စည္းကမ္း လံုး၀ မရွိဘူး။ ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ လံုၿခံဳေရး ၀န္ထမ္း  ေတြက အေရး  ယူသင့္တယ္။ ဒီလို မွ မဟုတ္ရင္ေတာ့  က်န္တဲ့ ခရီးသည္ေတြ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ရထားစီးၾကမွာမဟုတ္ဘူး”” ဟု ေန႔စဥ္  ရထား စီးနင္း သူ ႐ံုး၀န္ထမ္းတစ္ဦးက ေျပာ သည္။

No comments :

Post a Comment

Blogger Widgets
Back to Top