အမ်ား ျပည္သူအတြက္ သက္သာ ေခ်ာင္ခ်ိမႈ မရွိေစဘဲ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ လူအနည္းစု ကိုသာ
အက်ဳိးရွိ ေစသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္သံုး သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ (CNG-Compressed)
ေစ်းႏႈန္းကို ျပင္ဆင္ ေရာင္းခ် သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီးဌာနက
ဇြန္လ ၁ ရက္တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ လိုက္သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရန္
စီစဥ္ျခင္းမွာ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္
အဖြဲ႕႐ုံးသို႔ ယခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ CNG ငွားယာဥ္ မ်ားကို စက္သုံးဆီ အသုံးျပဳ
ေမာင္းႏွင္ေသာ အငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေစ်းႏႈန္း တစ္ေျပးညီ သတ္မွတ္ကာ မီတာျဖင့္
ေျပးဆြဲ ေစမည္ဆိုပါက ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား နည္းတူ CNG ေစ်းကို
တိုးျမႇင့္ ေရာင္းခ်သင့္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား
စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕႐ုံးသို႔ တင္ျပ လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ
ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အထက္ပါ တင္ျပခ်က္ အတိုင္း ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား နည္းတူ CNG
ေစ်းကို တိုးျမႇင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းကို မျပဳလုပ္ ေသးေသာ္လည္း ပထမ
အဆင့္အေနျဖင့္ အငွားယာဥ္မ်ားကို ေရာင္းခ်သည့္ CNG ေစ်းကို သင့္တင့္မွ်တေသာ
ေစ်းႏႈန္းအျဖစ္ ျပင္ဆင္ ေရာင္းခ်ျခင္းကို မၾကာမီစတင္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္ဝန္ႀကီး ဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။ “CNG
နဲ႔ဆြဲရတာ အုံနာေၾကးက မ်ားတယ္ ဆိုေပမယ့္ ဆီခ သက္သာတယ္၊ ပတ္ဆြဲႏိုင္တယ္။
ေစ်းျမင့္မယ္ ဆိုတာေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။
တကယ္ဆို အားလုံးကို CNG ရေအာင္ လုပ္ေပးရမွာ။ အဲဒါကမွ တကယ့္အေျဖ” ဟု CNG
အငွား ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ေစ်းႏႈန္းသို႔ ေျပာင္းလဲ
သတ္မွတ္ျခင္းမွ ရရွိသည့္ ဝင္ေငြအား ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပညာေရး၊
က်န္းမာေရးက႑မ်ားတြင္ သုံးစြဲျခင္း သို႔မဟုတ္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြသုံး လွ်ပ္စစ္
ဓာတ္အားေပး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ သုံးစြဲသြားမွသာ အမ်ားျပည္သူ ပိုမို
အက်ဳိးရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံေဖာ္ျပထားသည္။ CNG ယာဥ္မ်ားမွာ
ေစ်းျမင့္သကဲ့သို႔ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ငွားရမ္း ေမာင္းႏွင္လွ်င္လည္း ေန႔စဥ္
(အုံနာေၾကး) ေၾကး ျမင့္မားသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားကို ေစ်းေလွ်ာ့ခ် ယူႏိုင္ျခင္း
မရွိေသာေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ မ်ားအတြက္ အက်ဳိးထူးျခားမႈမရွိေၾကာင္း
ေရာင္နီဦး အငွာယာဥ္ ဝန္ေဆာင္မႈကုမၸဏီ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီေစ်းႏႈန္း မ်ားႏွင့္ CNG ေစ်းမ်ား
ကြာဟမႈေၾကာင့္ မီတာစနစ္ အသုံးျပဳႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊
ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္း CNG ေစ်းမွာ သက္သာေသာေၾကာင့္ ေစ်းကြာဟ ခ်က္ကို
ညႇိႏိႈင္းႏိုင္မည္မဟုတ္သျဖင့္ အငွားယာဥ္မ်ား အားလုံးကို CNG ေပးႏိုင္မွ
သာလွ်င္ ျပႆနာမ်ား အဆင္ေျပႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကား သည္။
အမ်ား ျပည္သူအတြက္ သက္သာ ေခ်ာင္ခ်ိမႈ မရွိေစဘဲ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ လူအနည္းစု ကိုသာ
အက်ဳိးရွိ ေစသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္သံုး သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ (CNG-Compressed)
ေစ်းႏႈန္းကို ျပင္ဆင္ ေရာင္းခ် သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီးဌာနက
ဇြန္လ ၁ ရက္တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ လိုက္သည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရန္
စီစဥ္ျခင္းမွာ ျပည္သူ႔ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္
အဖြဲ႕႐ုံးသို႔ ယခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ CNG ငွားယာဥ္ မ်ားကို စက္သုံးဆီ အသုံးျပဳ
ေမာင္းႏွင္ေသာ အငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေစ်းႏႈန္း တစ္ေျပးညီ သတ္မွတ္ကာ မီတာျဖင့္
ေျပးဆြဲ ေစမည္ဆိုပါက ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား နည္းတူ CNG ေစ်းကို
တိုးျမႇင့္ ေရာင္းခ်သင့္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား
စြမ္းေဆာင္ရည္ အကဲျဖတ္အဖြဲ႕႐ုံးသို႔ တင္ျပ လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု အဆိုပါ
ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အထက္ပါ တင္ျပခ်က္ အတိုင္း ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား နည္းတူ CNG
ေစ်းကို တိုးျမႇင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းကို မျပဳလုပ္ ေသးေသာ္လည္း ပထမ
အဆင့္အေနျဖင့္ အငွားယာဥ္မ်ားကို ေရာင္းခ်သည့္ CNG ေစ်းကို သင့္တင့္မွ်တေသာ
ေစ်းႏႈန္းအျဖစ္ ျပင္ဆင္ ေရာင္းခ်ျခင္းကို မၾကာမီစတင္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း စြမ္းအင္ဝန္ႀကီး ဌာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။ “CNG
နဲ႔ဆြဲရတာ အုံနာေၾကးက မ်ားတယ္ ဆိုေပမယ့္ ဆီခ သက္သာတယ္၊ ပတ္ဆြဲႏိုင္တယ္။
ေစ်းျမင့္မယ္ ဆိုတာေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူး။
တကယ္ဆို အားလုံးကို CNG ရေအာင္ လုပ္ေပးရမွာ။ အဲဒါကမွ တကယ့္အေျဖ” ဟု CNG
အငွား ယာဥ္ေမာင္း တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။ ေစ်းႏႈန္းသို႔ ေျပာင္းလဲ
သတ္မွတ္ျခင္းမွ ရရွိသည့္ ဝင္ေငြအား ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပညာေရး၊
က်န္းမာေရးက႑မ်ားတြင္ သုံးစြဲျခင္း သို႔မဟုတ္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြသုံး လွ်ပ္စစ္
ဓာတ္အားေပး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ သုံးစြဲသြားမွသာ အမ်ားျပည္သူ ပိုမို
အက်ဳိးရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံေဖာ္ျပထားသည္။ CNG ယာဥ္မ်ားမွာ
ေစ်းျမင့္သကဲ့သို႔ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ငွားရမ္း ေမာင္းႏွင္လွ်င္လည္း ေန႔စဥ္
(အုံနာေၾကး) ေၾကး ျမင့္မားသျဖင့္ ခရီးသည္မ်ားကို ေစ်းေလွ်ာ့ခ် ယူႏိုင္ျခင္း
မရွိေသာေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူ မ်ားအတြက္ အက်ဳိးထူးျခားမႈမရွိေၾကာင္း
ေရာင္နီဦး အငွာယာဥ္ ဝန္ေဆာင္မႈကုမၸဏီ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီေစ်းႏႈန္း မ်ားႏွင့္ CNG ေစ်းမ်ား
ကြာဟမႈေၾကာင့္ မီတာစနစ္ အသုံးျပဳႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊
ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္း CNG ေစ်းမွာ သက္သာေသာေၾကာင့္ ေစ်းကြာဟ ခ်က္ကို
ညႇိႏိႈင္းႏိုင္မည္မဟုတ္သျဖင့္ အငွားယာဥ္မ်ား အားလုံးကို CNG ေပးႏိုင္မွ
သာလွ်င္ ျပႆနာမ်ား အဆင္ေျပႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကား သည္။
No comments :
Post a Comment