ေဆာက္လုပ္ခ်ိန္ တႏွစ္နီးပါး ရွိလာၿပီျဖစ္တဲ့ ေရႊဂုံတုိင္ခံုးေက်ာ္တံတား
စီမံကိန္းႀကီးရဲ႕ လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈႏႈန္း ေႏွးတဲ့အျပင္ စီမံကိန္း
ပတ္ဝန္းက်င္က လမ္းေတြပါ ပ်က္စီးေနတာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ခရီးသြားျပည္သူေတြ
အခက္ေတြ႕ေနရတယ္လို႔ ရန္ကုန္လူထုက ညည္းညဴေနၾကပါတယ္။
ေရႊဂုံတုိင္ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းက ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားနဲ႔
စတင္ခ်ိန္ သိပ္မကြာေပမယ့္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈ ႏႈန္းက ကြာဟေနသလို စီမံကိန္း
ေဘးတဘက္တခ်က္က လမ္းေတြမွာလည္း ေျမာင္းေရလွ်ံတာ၊ လမ္းပ်က္စီးမႈ မ်ားလာတာနဲ႔
ကားပိတ္ဆို႔မႈေတြက တေန႔တျခား ပိုဆိုးလာတာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ သြားလာေနရတဲ့
ခရီးသြားျပည္သူေတြ အတြက္ အခက္အခဲ ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းရဲ႕ အမည္မေဖာ္လိုသူ အင္ဂ်င္နီယာတဦး ကေတာ့
တံတားၿပီးစီးမႈႏႈန္း ေႏွးေနရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက လူေတြ မျမင္ႏုိင္တဲ့
ေျမေအာက္ေရပိုက္လိုင္းေတြေၾကာင့္ ေရွာင္ၿပီး လုပ္ေနရတဲ့ အပိုင္းေတြရွိသလို၊
ရာသီဥတု အေျခအေနေၾကာင့္လည္း ၾကာေနရတယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။
“ေျမေအာက္က ေရပိုက္လုိင္းေတြေၾကာင့္ တံတားရဲ႕ ဒီဇိုင္း ျပန္ျပင္ေနရတာနဲ႔
တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြေၾကာင့္ ၿပီးစီးမႈက နည္းနည္း ၾကာေနတာပါ။ ေန႔ဘက္ လုပ္လို႔
မရတဲ့ အပုိင္းေတြကိုလည္း ညဘက္ ေျပာင္းလုပ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီဇင္ဘာမတုိင္ခင္
ၿပီးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္” လို႔ အဲဒီ အင္ဂ်င္နီယာက ဧရာဝတီကို ေျပာပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ ဧရိယာက က်ဥ္းတာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ စက္ယႏၱရားေတြကို
အျပည့္အဝ အသုံးခ်လို႔ မရတဲ့အျပင္ လူေတြ အႏၱရာယ္မျဖစ္ေအာင္ သတိထား
လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အပိုင္းေတြကလည္း လုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ အခက္အခဲေတြပါလို႔ သူက
ရွင္းျပပါတယ္။
လက္ရွိမွာေတာ့ ေရႊဂံုတိုင္ ခံုးေက်ာ္တံတားရဲ႕ ၿပီးစီးမႈႏႈန္းက ၄၀
ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ပဲ ရွိေနၿပီး တည္ေဆာက္တာျခင္း သိပ္မကြာတဲ့
ဘုရင့္ေနာင္တံတား စီမံကိန္းက ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ၿပီးစီးေနၿပီလို႔လည္း
သိရပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ကို ပုံမွန္ မနက္ ၈ နာရီကေန ညဘက္ေတြအထိ အဆုိင္းေတြခဲြၿပီး
ဂ်ပန္နဲ႔ ယိုးဒယားက ပညာရွင္ ၆ ေယာက္ အပါအဝင္ လူအင္အား ၂၀၀ ေက်ာ္နဲ႔
အင္ဂ်င္နီယာ အေယာက္ ၂၀ ေက်ာ္တို႔က လုပ္ေဆာင္ေနတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ပုံမွန္
ျဖတ္သန္းေနၾက လူေတြကေတာ့ တံတားစီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္မႈ ပုံမွန္ လည္ပတ္ျခင္း
မရွိတဲ့အျပင္ စီမံကိန္းအနီး လမ္းေတြ ကလည္း တျဖည္းျဖည္းပ်က္စီး၊ လမ္းေၾကာေတြ
ပိုပိတ္ေနတာေၾကာင့္ စီမံကိန္း အျမန္ျမန္ၿပီးေစခ်င္ ေနၾကပါတယ္။
ခုံးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းေတြ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေနရာေတြျဖစ္တဲ့
ေရႊဂုံတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ တံတားစီမံကိန္း အနီးအနား ဧရိယာေတြ ျဖစ္တဲ့
ေရႊဂုံတုိင္၊ တာေမြ၊ ဦးေထာင္ဘို အဝိုင္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ သမိုင္းလမး္ဆုံ၊
အုတ္က်င္းမွတ္တိုင္ ေနရာေတြမွာ ေန႔စဥ္ လမ္းပိတ္ဆို႔ေနၿပီး မီးပိြဳင့္တခါ
မိရင္လည္း နာရီဝက္ေက်ာ္ ၾကာေနတာေၾကာင့္ ခရီးသြားလာရာမွာ အဆင္မေျပမႈေတြ
မ်ားစြာ ႀကဳံေတြ႔ေနၾကတယ္လို႔ ခရီးသြားသူေတြက ေျပာဆိုေန ၾကပါတယ္။
“ေရႊဂုံတိုင္ စီမံကိန္းက တည္ေဆာက္ေနတာေတြ ၾကည့္ရတာ တိုးတက္မႈကို
မရွိဘူးလို႔ထင္ရတယ္။ လမ္းစီမံကိန္းကမၿပီး၊ ကားေတြက က်ပ္တဲ့အျပင္ လမ္းေတြက
ေရႀကီး၊ ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြထူလာတာ စိတ္ပ်က္စရာပါပဲ” လို႔ တံတားစီမံကိန္း နားကေန
ျဖတ္ၿပီး ေန႔စဥ္ ဆူးေလကို ပုံမွန္ အလုပ္သြား အလုုပ္ျပန္ ျပဳလုပ္ေနသူ
ကုိေဇာ္မ်ိဳးထြန္းက ဆိုပါတယ္။
လမ္းတံတား အင္ဂ်င္နီယာ ဌာနရဲ႕ ဒုဌာနမႉး ဗိုလ္ႀကီးစည္သူလြင္ ကေတာ့
ေရႊဂုံံတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္ တံတားေတြကို လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာလ အၿပီး
တည္ေဆာက္မွာျဖစ္ၿပီး ပ်က္စီးေနတဲ့ လမ္းသားေနရာေတြနဲ႔
ေရေျမာင္းလွ်ံေနတာေတြကို ျပန္ျပင္ ေနတယ္လို႔ ဧရာဝတီကို ေျပာျပပါတယ္။
အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦးျဖစ္တဲ့ အျပင္ ပင္စင္စား ဝန္ထမ္းတဦးျဖစ္သူ
ဦးသိန္းလွ ကလည္း တံတား တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေျမေအာက္ ေနရာေတြမွာ ကိုလိုနီေခတ္က
အဂၤလိပ္ေတြ ေဖာက္ခဲ့တဲ့ ေျမေအာက္ ေရပိုက္လိုင္းေတြကို စည္ပင္က ေသခ်ာ
မျပဳျပင္ဘဲ အေပၚကေန တံတားထိုးဖို႔ လုပ္ေနေတာ့ ေရပိုက္လုိင္းေတြကို ထိၿပီး
လမ္းေပၚေရလွ်ံတာေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သြားလာလုိ႔ အဆင္မေျပဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
လမ္းပိတ္ဆို႔မႈေတြ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေနတဲ့ ေရႊဂုံတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္
ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းေတြမွာ လမ္းရွင္းစနစ္ အတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ အျပည့္
တာဝန္ယူေနေပမယ့္ လမ္းေၾကာ တေၾကာင္းတည္း ျဖစ္ေနတာ၊ လုပ္ငန္း
ေဆာင္ရြက္မႈပိုင္း ေတြက ထပ္ၿပီး တိုးခ်ဲ႕ေနရတာ ေတြေၾကာင့္
လမ္းပိတ္ဆို႔မႈေတြ ပိုၿပီး ျဖစ္ေနရတာပါလို႔ ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖဲြ႔
ဒုရဲမႉးႀကီး ဦးသာေဌးက ရွင္းျပပါတယ္။
ယာဥ္ထိန္းေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္တဲ့ေနရာမွာ
လမ္းရွင္းေပးဖို႔နဲ႔ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ယာဥ္ေတြကို အေရးယူဖို႔က လဲြၿပီး
က်န္တဲ့ ကိစၥေတြကိုေတာ့ ေျဖရွင္းေပးလို႔ မရဘူးလို႔ သိရပါတယ္။
ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက
ႀကီးၾကပ္ၿပီး Capital Development Ltd., က တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ေနတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
တံတား ဒီဇိုင္းကိုေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ JFE ကုမၸဏီက ေရးဆြဲ ထုတ္လုပ္ၿပီး
တံတား အရွည္ ၄၈၁ မီတာ၊ တံတားအရွည္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ား အရွည္ အပါအ၀င္ ၆၂၇.
၇၅ မီတာ၊ လမ္းအက်ယ္ ၁၄. ၂ မီတာ ျဖစ္ၿပီး အျမင့္ ၁၈ ေပ၊ ခံႏိုင္ရည္၀န္ တန္
၆၀ နဲ႔ တနာရီ ကီလိုမီတာ ၅၀ ႏႈန္း ေမာင္ႏွင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔
ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြမွာ ေၾကညာခဲ့ဖူးပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ခ်ိန္ တႏွစ္နီးပါး ရွိလာၿပီျဖစ္တဲ့ ေရႊဂုံတုိင္ခံုးေက်ာ္တံတား
စီမံကိန္းႀကီးရဲ႕ လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈႏႈန္း ေႏွးတဲ့အျပင္ စီမံကိန္း
ပတ္ဝန္းက်င္က လမ္းေတြပါ ပ်က္စီးေနတာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ ခရီးသြားျပည္သူေတြ
အခက္ေတြ႕ေနရတယ္လို႔ ရန္ကုန္လူထုက ညည္းညဴေနၾကပါတယ္။
ေရႊဂုံတုိင္ ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းက ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားနဲ႔
စတင္ခ်ိန္ သိပ္မကြာေပမယ့္ လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈ ႏႈန္းက ကြာဟေနသလို စီမံကိန္း
ေဘးတဘက္တခ်က္က လမ္းေတြမွာလည္း ေျမာင္းေရလွ်ံတာ၊ လမ္းပ်က္စီးမႈ မ်ားလာတာနဲ႔
ကားပိတ္ဆို႔မႈေတြက တေန႔တျခား ပိုဆိုးလာတာေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ သြားလာေနရတဲ့
ခရီးသြားျပည္သူေတြ အတြက္ အခက္အခဲ ေတြ အမ်ားႀကီးရွိေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းရဲ႕ အမည္မေဖာ္လိုသူ အင္ဂ်င္နီယာတဦး ကေတာ့
တံတားၿပီးစီးမႈႏႈန္း ေႏွးေနရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းက လူေတြ မျမင္ႏုိင္တဲ့
ေျမေအာက္ေရပိုက္လိုင္းေတြေၾကာင့္ ေရွာင္ၿပီး လုပ္ေနရတဲ့ အပိုင္းေတြရွိသလို၊
ရာသီဥတု အေျခအေနေၾကာင့္လည္း ၾကာေနရတယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။
“ေျမေအာက္က ေရပိုက္လုိင္းေတြေၾကာင့္ တံတားရဲ႕ ဒီဇိုင္း ျပန္ျပင္ေနရတာနဲ႔
တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြေၾကာင့္ ၿပီးစီးမႈက နည္းနည္း ၾကာေနတာပါ။ ေန႔ဘက္ လုပ္လို႔
မရတဲ့ အပုိင္းေတြကိုလည္း ညဘက္ ေျပာင္းလုပ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဒီဇင္ဘာမတုိင္ခင္
ၿပီးဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္” လို႔ အဲဒီ အင္ဂ်င္နီယာက ဧရာဝတီကို ေျပာပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ ဧရိယာက က်ဥ္းတာေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ စက္ယႏၱရားေတြကို
အျပည့္အဝ အသုံးခ်လို႔ မရတဲ့အျပင္ လူေတြ အႏၱရာယ္မျဖစ္ေအာင္ သတိထား
လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အပိုင္းေတြကလည္း လုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ အခက္အခဲေတြပါလို႔ သူက
ရွင္းျပပါတယ္။
လက္ရွိမွာေတာ့ ေရႊဂံုတိုင္ ခံုးေက်ာ္တံတားရဲ႕ ၿပီးစီးမႈႏႈန္းက ၄၀
ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ပဲ ရွိေနၿပီး တည္ေဆာက္တာျခင္း သိပ္မကြာတဲ့
ဘုရင့္ေနာင္တံတား စီမံကိန္းက ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ၿပီးစီးေနၿပီလို႔လည္း
သိရပါတယ္။
လုပ္ငန္းခြင္ကို ပုံမွန္ မနက္ ၈ နာရီကေန ညဘက္ေတြအထိ အဆုိင္းေတြခဲြၿပီး
ဂ်ပန္နဲ႔ ယိုးဒယားက ပညာရွင္ ၆ ေယာက္ အပါအဝင္ လူအင္အား ၂၀၀ ေက်ာ္နဲ႔
အင္ဂ်င္နီယာ အေယာက္ ၂၀ ေက်ာ္တို႔က လုပ္ေဆာင္ေနတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ပုံမွန္
ျဖတ္သန္းေနၾက လူေတြကေတာ့ တံတားစီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္မႈ ပုံမွန္ လည္ပတ္ျခင္း
မရွိတဲ့အျပင္ စီမံကိန္းအနီး လမ္းေတြ ကလည္း တျဖည္းျဖည္းပ်က္စီး၊ လမ္းေၾကာေတြ
ပိုပိတ္ေနတာေၾကာင့္ စီမံကိန္း အျမန္ျမန္ၿပီးေစခ်င္ ေနၾကပါတယ္။
ခုံးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းေတြ တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေနရာေတြျဖစ္တဲ့
ေရႊဂုံတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ တံတားစီမံကိန္း အနီးအနား ဧရိယာေတြ ျဖစ္တဲ့
ေရႊဂုံတုိင္၊ တာေမြ၊ ဦးေထာင္ဘို အဝိုင္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ သမိုင္းလမး္ဆုံ၊
အုတ္က်င္းမွတ္တိုင္ ေနရာေတြမွာ ေန႔စဥ္ လမ္းပိတ္ဆို႔ေနၿပီး မီးပိြဳင့္တခါ
မိရင္လည္း နာရီဝက္ေက်ာ္ ၾကာေနတာေၾကာင့္ ခရီးသြားလာရာမွာ အဆင္မေျပမႈေတြ
မ်ားစြာ ႀကဳံေတြ႔ေနၾကတယ္လို႔ ခရီးသြားသူေတြက ေျပာဆိုေန ၾကပါတယ္။
“ေရႊဂုံတိုင္ စီမံကိန္းက တည္ေဆာက္ေနတာေတြ ၾကည့္ရတာ တိုးတက္မႈကို
မရွိဘူးလို႔ထင္ရတယ္။ လမ္းစီမံကိန္းကမၿပီး၊ ကားေတြက က်ပ္တဲ့အျပင္ လမ္းေတြက
ေရႀကီး၊ ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြထူလာတာ စိတ္ပ်က္စရာပါပဲ” လို႔ တံတားစီမံကိန္း နားကေန
ျဖတ္ၿပီး ေန႔စဥ္ ဆူးေလကို ပုံမွန္ အလုပ္သြား အလုုပ္ျပန္ ျပဳလုပ္ေနသူ
ကုိေဇာ္မ်ိဳးထြန္းက ဆိုပါတယ္။
လမ္းတံတား အင္ဂ်င္နီယာ ဌာနရဲ႕ ဒုဌာနမႉး ဗိုလ္ႀကီးစည္သူလြင္ ကေတာ့
ေရႊဂုံံတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ခံုးေက်ာ္ တံတားေတြကို လာမယ့္ ဒီဇင္ဘာလ အၿပီး
တည္ေဆာက္မွာျဖစ္ၿပီး ပ်က္စီးေနတဲ့ လမ္းသားေနရာေတြနဲ႔
ေရေျမာင္းလွ်ံေနတာေတြကို ျပန္ျပင္ ေနတယ္လို႔ ဧရာဝတီကို ေျပာျပပါတယ္။
အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦးျဖစ္တဲ့ အျပင္ ပင္စင္စား ဝန္ထမ္းတဦးျဖစ္သူ
ဦးသိန္းလွ ကလည္း တံတား တည္ေဆာက္ေနတဲ့ ေျမေအာက္ ေနရာေတြမွာ ကိုလိုနီေခတ္က
အဂၤလိပ္ေတြ ေဖာက္ခဲ့တဲ့ ေျမေအာက္ ေရပိုက္လိုင္းေတြကို စည္ပင္က ေသခ်ာ
မျပဳျပင္ဘဲ အေပၚကေန တံတားထိုးဖို႔ လုပ္ေနေတာ့ ေရပိုက္လုိင္းေတြကို ထိၿပီး
လမ္းေပၚေရလွ်ံတာေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သြားလာလုိ႔ အဆင္မေျပဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။
လမ္းပိတ္ဆို႔မႈေတြ အမ်ားဆုံးျဖစ္ေနတဲ့ ေရႊဂုံတိုင္နဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္
ခံုးေက်ာ္တံတား စီမံကိန္းေတြမွာ လမ္းရွင္းစနစ္ အတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲေတြ အျပည့္
တာဝန္ယူေနေပမယ့္ လမ္းေၾကာ တေၾကာင္းတည္း ျဖစ္ေနတာ၊ လုပ္ငန္း
ေဆာင္ရြက္မႈပိုင္း ေတြက ထပ္ၿပီး တိုးခ်ဲ႕ေနရတာ ေတြေၾကာင့္
လမ္းပိတ္ဆို႔မႈေတြ ပိုၿပီး ျဖစ္ေနရတာပါလို႔ ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖဲြ႔
ဒုရဲမႉးႀကီး ဦးသာေဌးက ရွင္းျပပါတယ္။
ယာဥ္ထိန္းေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္တဲ့ေနရာမွာ
လမ္းရွင္းေပးဖို႔နဲ႔ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ယာဥ္ေတြကို အေရးယူဖို႔က လဲြၿပီး
က်န္တဲ့ ကိစၥေတြကိုေတာ့ ေျဖရွင္းေပးလို႔ မရဘူးလို႔ သိရပါတယ္။
ေရႊဂုံတိုင္ ခုံးေက်ာ္တံတားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီက
ႀကီးၾကပ္ၿပီး Capital Development Ltd., က တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ေနတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
တံတား ဒီဇိုင္းကိုေတာ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ JFE ကုမၸဏီက ေရးဆြဲ ထုတ္လုပ္ၿပီး
တံတား အရွည္ ၄၈၁ မီတာ၊ တံတားအရွည္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ား အရွည္ အပါအ၀င္ ၆၂၇.
၇၅ မီတာ၊ လမ္းအက်ယ္ ၁၄. ၂ မီတာ ျဖစ္ၿပီး အျမင့္ ၁၈ ေပ၊ ခံႏိုင္ရည္၀န္ တန္
၆၀ နဲ႔ တနာရီ ကီလိုမီတာ ၅၀ ႏႈန္း ေမာင္ႏွင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔
ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာေတြမွာ ေၾကညာခဲ့ဖူးပါတယ္။
No comments :
Post a Comment