CNG အသံုးျပဳရေသာ လိုင္းကားအခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ိဳးသန္႔)
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ စြမ္းအင္ဆိုင္ရာ
မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ၿပီးစီးပါက CNG အေရာင္းဆိုင္မ်ားကို ပုဂၢလိကႏွင့္
ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးရန္ စီစဥ္ဖြယ္ ရွိေနသည္ဟု National Energy
Development Committee မွ ဦးေသာင္း၀င္းက ေျပာၾကားသည္။
"CNG က ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္မွာ အဆေပါင္းမ်ားစြာ
တိုးခ်ဲ႕ထုတ္လုပ္ဖို႔ ရွိေနတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ မူ၀ါဒကလည္း ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ
ပူးတြဲလုပ္ငန္းေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုဂၢလိက
လုပ္ငန္းေတြကို အားေပးေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဓာတ္ေငြ႕အေရာင္းဆိုင္
လုပ္ငန္းကိုလည္း ေသခ်ာေပါက္ အားေပးမွာ ျဖစ္တယ္။ သို႔ေပမယ့္ ျပည္တြင္းက
အရင္းအႏွီးရွိတဲ့သူနဲ႔ တြဲလုပ္ရမွာျဖစ္လို႔ ဖက္စပ္ (Joint Venture)
လုပ္ဖုိ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မ်ားပါတယ္" ဟု ၎ကဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ CNG ျဖည့္ေပးသည့္ Station ၄၅ ခုလံုးသည္ အစိုးရပိုင္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ CNG ကို စီးတီးဘတ္စ္မ်ားႏွင့္ တကၠစီမ်ားအတြက္
အမ်ားဆံုး ေထာက္ပံ့ေပးေနၿပီး ေနာင္တြင္ အျခားယာဥ္မ်ားကိုပါ
တိုးခ်ဲ႕ေပးသြားရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
"လက္ရွိေရးဆြဲေနတဲ့ စြမ္းအင္မူ၀ါဒမွာ ျမစ္တြင္းသြား သေဘၤာေတြ အတြက္လည္း
ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ CNG က သိုေလွာင္ရတဲ့ ပမာဏက
အကန္႔အသတ္ ရွိပါတယ္။ ျမစ္တြင္းသြား သေဘၤာေတြက ခရီးအကြာအေ၀းနဲ႔
ဓာတ္ေငြ႔ျဖည့္ေပးမယ့္ Station ေတြ အဆင္ေျပရင္ တျဖည္းျဖည္း ေပးသြားဖို႔
အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္" ဟု ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းမွ
ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးညီညီစိန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္မႈ ရည္မွန္းခ်က္အရ ကာလတို
ငါးႏွစ္စီမံကိန္းအျဖစ္ ၂၀၁၁-၁၂ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၅-၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း ေရနံစိမ္းကို
ကုန္းတြင္းကမ္းလြန္ ႏွစ္ရပ္ေပါင္းတြင္ ေရနံစိမ္းစည္ သန္းေပါင္း (၆ ဒသမ ၆
သန္း) မွ (၆ ဒသမ ၆၁၂ သန္း) အထိ ၀ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္
သြားမည္ဟု သိရသည္။
ကာလတို ငါးႏွစ္စီမံကိန္းတြင္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ကို ကုန္းတြင္းကမ္းလြန္
ႏွစ္ရပ္ေပါင္း ကုဗေပသန္းေပါင္း ၄၆၅၂၈၀ မွ ၇၉၁၈၇၄ သန္း၊ ၇၀ ဒသမ ၂
ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
CNG အသံုးျပဳရေသာ လိုင္းကားအခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္မ်ိဳးသန္႔)
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ စြမ္းအင္ဆိုင္ရာ
မူ၀ါဒမ်ား ခ်မွတ္ၿပီးစီးပါက CNG အေရာင္းဆိုင္မ်ားကို ပုဂၢလိကႏွင့္
ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးရန္ စီစဥ္ဖြယ္ ရွိေနသည္ဟု National Energy
Development Committee မွ ဦးေသာင္း၀င္းက ေျပာၾကားသည္။
"CNG က ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္မွာ အဆေပါင္းမ်ားစြာ
တိုးခ်ဲ႕ထုတ္လုပ္ဖို႔ ရွိေနတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ မူ၀ါဒကလည္း ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ
ပူးတြဲလုပ္ငန္းေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုဂၢလိက
လုပ္ငန္းေတြကို အားေပးေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ဓာတ္ေငြ႕အေရာင္းဆိုင္
လုပ္ငန္းကိုလည္း ေသခ်ာေပါက္ အားေပးမွာ ျဖစ္တယ္။ သို႔ေပမယ့္ ျပည္တြင္းက
အရင္းအႏွီးရွိတဲ့သူနဲ႔ တြဲလုပ္ရမွာျဖစ္လို႔ ဖက္စပ္ (Joint Venture)
လုပ္ဖုိ႔ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မ်ားပါတယ္" ဟု ၎ကဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ CNG ျဖည့္ေပးသည့္ Station ၄၅ ခုလံုးသည္ အစိုးရပိုင္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ CNG ကို စီးတီးဘတ္စ္မ်ားႏွင့္ တကၠစီမ်ားအတြက္
အမ်ားဆံုး ေထာက္ပံ့ေပးေနၿပီး ေနာင္တြင္ အျခားယာဥ္မ်ားကိုပါ
တိုးခ်ဲ႕ေပးသြားရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။
"လက္ရွိေရးဆြဲေနတဲ့ စြမ္းအင္မူ၀ါဒမွာ ျမစ္တြင္းသြား သေဘၤာေတြ အတြက္လည္း
ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ CNG က သိုေလွာင္ရတဲ့ ပမာဏက
အကန္႔အသတ္ ရွိပါတယ္။ ျမစ္တြင္းသြား သေဘၤာေတြက ခရီးအကြာအေ၀းနဲ႔
ဓာတ္ေငြ႔ျဖည့္ေပးမယ့္ Station ေတြ အဆင္ေျပရင္ တျဖည္းျဖည္း ေပးသြားဖို႔
အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္" ဟု ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ လုပ္ငန္းမွ
ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးညီညီစိန္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စြမ္းအင္ထုတ္လုပ္မႈ ရည္မွန္းခ်က္အရ ကာလတို
ငါးႏွစ္စီမံကိန္းအျဖစ္ ၂၀၁၁-၁၂ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၅-၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း ေရနံစိမ္းကို
ကုန္းတြင္းကမ္းလြန္ ႏွစ္ရပ္ေပါင္းတြင္ ေရနံစိမ္းစည္ သန္းေပါင္း (၆ ဒသမ ၆
သန္း) မွ (၆ ဒသမ ၆၁၂ သန္း) အထိ ၀ ဒသမ ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း တိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္
သြားမည္ဟု သိရသည္။
ကာလတို ငါးႏွစ္စီမံကိန္းတြင္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ကို ကုန္းတြင္းကမ္းလြန္
ႏွစ္ရပ္ေပါင္း ကုဗေပသန္းေပါင္း ၄၆၅၂၈၀ မွ ၇၉၁၈၇၄ သန္း၊ ၇၀ ဒသမ ၂
ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
No comments :
Post a Comment