PSM မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ျပန္ၾကားေရး ဒု၀န္ႀကီး ရွင္းလင္းေနစဥ္္
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပထားသည့္
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈဆိုင္ရာ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံ
စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က အခ်က္ကိုးခ်က္ျဖင့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ျပီး ထိုဥပေဒအရ
ေပၚထြက္လာမည့္ PSM (Public Services Media) သည္ အစိုးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး
ယႏၲရား အေနျဖင့္ ဆက္ရွိႏိုင္မည္ကို ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့
ၾကပါသည္။
ဇြန္လ ၈ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းက ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ သိမ္ျဖဴလမ္းရွိ
ဗဟိုပံုႏွိပ္စက္႐ံု အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး
ဦးရဲထြဋ္က ရွင္းလင္းတင္ျပသည့္ အခမ္းအနားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)ႏွင့္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ထိုကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္ေမးခြန္း
ထုတ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲရသည့္ အေၾကာင္းရင္းႏွင့္
PSM ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဒုတိယ၀န္ၾကီး
ဦးရဲထြဋ္က ရွင္းလင္းခဲ့ျပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ
(ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာမ်ိဳးသန္႔တင္ႏွင့္ ဦးသီဟေစာတို႔က စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ
(ယာယီ)၏ သေဘာထားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကား လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
၁။ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဥပေဒပံုစံ မဟုတ္ဘဲ
မိမိလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို စုေပါင္းဖြဲ႕စည္း ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ရွိၿပီးသား
ဥပေဒမ်ားကိုလည္း ထိခိုက္ေနပါသည္။
၂။ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ ဥပေဒၾကမ္းသည္ မီဒီယာမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္
ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးသည့္ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္သင့္ေသာ္လည္း
စီးပြားေရးဆန္သည့္ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္၍ မူလအဓိပၸါယ္ႏွင့္ ကြဲလြဲေနေၾကာင္း
ေတြ႕ရပါသည္။
၃။ ယင္းဥပေဒ အခန္း (၃) ပုဒ္မ (၅)၊ ပုဒ္မခြဲ(ဃ) တြင္ မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္
မွတ္ပံုတင္ဌာနဟု သံုးစြဲရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီမွာ ၎ဌာနအစား
မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ေမာ္ကြန္းဌာနဟု ေျပာင္းလဲရန္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဌာနက
သေဘာတူထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
၄။ အခန္း(၅) အရ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္
ေရးဆြဲဆဲျဖစ္ေသာ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒတြင္ ပါရွိမည့္ သတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီႏွင့္
အျပိဳင္သေဘာ ျဖစ္ေနသျဖင့္ မသင့္ေတာ္ပါ။
၅။ သတင္းမီဒီယာ သမားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လိုက္နာရမည့္ က်င့္၀တ္မ်ား၊
တာ၀န္မ်ား၊ အခြင့္အေရးမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီမွ ေရးဆြဲဆဲ
သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒတြင္ က႑အလိုက္ အေသးစိတ္ ေရးဆြဲထားျပီး ျဖစ္သျဖင့္
ယခုဥပေဒတြင္ သီးျခားထပ္မံ ေဖာ္ျပရန္ မလိုဟု ယူဆပါသည္။ သတင္းမီဒီယာ
သမားမ်ား၏ တာ၀န္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားသည္ တန္းတူတစ္ေျပးညီသာ ျဖစ္သင့္သျဖင့္
ထပ္မံေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းရန္ မလိုအပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သတင္းမီဒီယာ အားလံုးအတြက္
ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္သည္ တစ္ခုသာ ရွိသင့္သည္။
၆။ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြ၊ အေဆာက္အအံု၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္
က်န္ေလ်ာ့ေပါ့ခြင့္ မ်ားကိုလည္း ရယူလုပ္ေဆာင္မည့္ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
မီဒီယာ အေနျဖင့္ ပုဂၢလိက မီဒီယာ လုပ္ငန္းမ်ားကဲ့သို႔ တစ္ေျပးညီ
အခြန္ေဆာင္သင့္သည္။
PSM မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ အေျခခိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ဥေရာပႏိုင္ငံ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဒိန္းမတ္၊ ဆြီဒင္၊ ေနာ္ေ၀ အစရွိေသာ စကင္ဒီေနးဗီးယန္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်ၿပီး အသြင္ကူးေျပာင္းစ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ မရေသးေသာ မီဒီယာ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ . . . . . |
၇။ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ အေနျဖင့္ သတင္းစာမ်ားကို
ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိရာတြင္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမွ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
သံုးစြဲမည္ဟု ဆိုထားျခင္းကို လံုး၀ ကန္႔ကြက္ပါသည္။ မိမိသတင္းစာ
ေရာင္းရေငြႏွင့္ သတင္းစာမွ ရရွိေသာ ေၾကာ္ျငာေငြျဖင့္သာ ရပ္တည္သင့္ပါသည္။
၈။ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြျဖင့္ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ျခင္း
မရွိသျဖင့္ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာတြင္ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ
ထည့္သြင္းျခင္းကို ကန္႔ကြက္ပါသည္။
၉။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္အား ေျမာက္ျမားစြာ အသံုးျပဳ၍ အမ်ားျပည္သူ
၀န္ေဆာင္မႈ အေနျဖင့္ ေကာင္စီ၊ ေကာ္မတီမ်ားစြာကို ထပ္မံဖြဲ႕စည္းရန္
မလိုအပ္ပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က ယင္းအခ်က္ ကိုးခ်က္ျဖင့္
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ခဲ့သည့္နည္းတူ
ထိုဥပေဒအရ ေပၚထြက္လာမည့္ PSM သည္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားနည္းတူ အစိုးရ၏
၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၲရားအေနျဖင့္ ဆက္ရွိေနမည္ကို သံသယရွိေၾကာင္း
ထိုရွင္းလင္းပြဲ၌ပင္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ ၾကပါသည္။
"PSM ကို သီအိုရီအရ ျငင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ PSM အစစ္ျဖစ္ေအာင္
လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုတာကို သံသယ ရွိတာပါ။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို သံသယ
ရွိသလဲဆိုရင္ ပထမ အခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဥေရာပ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔
ေနာက္ခံခ်င္း မတူတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက အာဏာရွင္ စနစ္က
အသြင္ေျပာင္းတယ္။ PSM အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ မီဒီယာက ဆယ္စုႏွစ္
ေလးငါးဆယ္ေလာက္ အစိုးရရဲ႕ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးအတြက္ အသံုးခ် ခံခဲ့ရတဲ့ဟာ
ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလို အသြင္ေျပာင္းတဲ့အခါ သံသယ ရွိတဲ့အခ်က္က အဲဒီ အခ်က္ေပါ့။
အဲတာက အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ အစိုးရကို
၀ါဒျဖန္႔ေပးဖို႔၊ ကာကြယ္ေနဖို႔အတြက္ အသံုးခ်ခဲ့တဲ့ လက္နက္တစ္ခု
ျဖစ္ေနခဲ့ေတာ့ အဲဒီဟာက PSM ဆိုတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းထဲက စံေတြေပါ့။ အဲတာေတြကို
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား"ဟု ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္
ကြန္ရက္အဖြဲ႕၀င္ ဦးျမင့္ေက်ာ္က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ပါသည္။
ေၾကးမံု၊ ျမန္မာ့အလင္းကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ား၊
ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကား ကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံပိုင္
မီဒီယာမ်ားကို အသြင္ေျပာင္းရန္ ေျခလွမ္းျပင္ခဲ့ေသာ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ေပၚထြက္လာမည့္ PSM မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ
အေျခခိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ဥေရာပႏိုင္ငံ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဒိန္းမတ္၊ ဆြီဒင္၊ ေနာ္ေ၀
အစရွိေသာ စကင္ဒီေနးဗီးယန္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း
ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်ၿပီး အသြင္ကူးေျပာင္းစ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္
ေအာင္ျမင္မႈ မရေသးေသာ မီဒီယာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရထံမွ ဘတ္ဂ်က္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရယူၿပီး ေၾကာ္ျငာက႑မွ အနည္းဆံုး ၃၀
ရာခိုင္ႏႈန္း ရယူကာ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မည့္ PSM မ်ားသည္ ပုဂၢလိကပိုင္
မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ျပိဳင္ဘက္ ၿဖစ္လာၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္သာ မကဘဲ ဘ႑ာေရး
အရပါ အသာစီး ရယူထားသည္ဟု ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ႐ႈျမင္ၾကပါသည္။
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာမ်ားသည္ လူနည္းစုမ်ား၏ အသံ၊ တိုင္းရင္းသား
လူနည္းစုမ်ား၏ အခြင့္အေရး၊ အမ်ဳိးသမီး အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ
အားလံုး၏အသံ၊ အစိုးရႏွင့္ ၀န္ၾကီးဌာနမ်ား၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အားလံုး
အစရွိသည္တို႔ကို ေဖာ္ျပေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိက မီဒီယာမ်ားကို မဟာဗ်ဴဟာ
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားအျဖစ္ သေဘာထားမည္ဟု ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က
ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး ထိုေျပာၾကားခ်က္ မ်ားကိုလည္း ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက သံသယ
ရွိေနခဲ့သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)မွ ေရးဆြဲေနေသာ
ပံုႏွိပ္မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း၊ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ
ပံုႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္း၊ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
ဥပေဒၾကမ္း အစရွိသျဖင့္ ဥပေဒၾကမ္းသံုးခု ရွိေနၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာ
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမွာ တူညီမႈမ်ား ရွိေနသည့္အျပင္
အခ်ိဳ႕ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဥပေဒအရ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ရွိေနသည့္အျပင္
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ ဥပေဒ၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္ အဓိပၸါယ္မ်ား သဲကြဲမႈ
မရွိဆိုေသာ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါသည္။
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္က အစိုးရ၏
၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၲရား လည္ပတ္ႏိုင္ရန္ ဦးေဆာင္လုပ္ေဆာင္ ခဲ့သူမ်ား
ျဖစ္သည့္အျပင္ နာမည္ေက်ာ္ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာ ပိေတာက္ေျမ
၀က္ဘ္ဆိုက္ႏွင့္ ပိေတာက္ေျမ ေရဒီယိုကိုလည္း ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနကပင္
စီစဥ္ထုတ္လႊင့္ခဲ့သည့္ သာဓကမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က ျပန္ၾကားေရး
၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဦးစီးဌာန၏
ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ဦးရဲထြဋ္က တာ၀န္ယူခဲ့ပါသည္။
"ကြၽန္ေတာ္ ျမင္တာကေတာ့ ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာကို နာမည္တစ္မ်ိဳး
ေျပာင္းၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးပဲ သက္ေရာက္တယ္လို႔ ထင္တယ္ဗ်ာ။
ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာ ဆိုတာကလည္း ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘ႑ာေတြနဲ႔ လုပ္တာပဲ။
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဆိုလည္း အမ်ားျပည္သူရဲ႕ ဘ႑ာနဲ႔ လုပ္မွာပဲ။
ႀကီးၾကပ္တာကလည္း အစိုးရပိုင္းက ပုဂၢိဳလ္ေတြက ေပၚလစီကို
ညႊန္ၾကားေပးၿပီးေတာ့မွ အယ္ဒီတာက အဲဒီလိုေအာက္မွာမွ သူဘယ္အထိ
တိုင္းတာမွာလဲဆိုတာ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရမယ့္ အေနအထားနဲ႔ လုပ္ရမွာဆိုေတာ့
သိပ္ေတာ့မထူးဘူးလို႔ ထင္တာပဲ"ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ
(ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေဖျမင့္က
ရွင္းလင္းပြဲ အျပီးတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
PSM မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ျပန္ၾကားေရး ဒု၀န္ႀကီး ရွင္းလင္းေနစဥ္္
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပထားသည့္
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈဆိုင္ရာ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းအား ျမန္မာႏိုင္ငံ
စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က အခ်က္ကိုးခ်က္ျဖင့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ျပီး ထိုဥပေဒအရ
ေပၚထြက္လာမည့္ PSM (Public Services Media) သည္ အစိုးရ၏ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး
ယႏၲရား အေနျဖင့္ ဆက္ရွိႏိုင္မည္ကို ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့
ၾကပါသည္။
ဇြန္လ ၈ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းက ရန္ကုန္ျမိဳ႕၊ သိမ္ျဖဴလမ္းရွိ
ဗဟိုပံုႏွိပ္စက္႐ံု အစည္းအေ၀း ခန္းမ၌ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး
ဦးရဲထြဋ္က ရွင္းလင္းတင္ျပသည့္ အခမ္းအနားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)ႏွင့္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ထိုကဲ့သို႔ ကန္႔ကြက္ေမးခြန္း
ထုတ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲရသည့္ အေၾကာင္းရင္းႏွင့္
PSM ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္မည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဒုတိယ၀န္ၾကီး
ဦးရဲထြဋ္က ရွင္းလင္းခဲ့ျပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ
(ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာမ်ိဳးသန္႔တင္ႏွင့္ ဦးသီဟေစာတို႔က စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ
(ယာယီ)၏ သေဘာထားကို ေအာက္ပါအတိုင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကား လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
၁။ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဥပေဒပံုစံ မဟုတ္ဘဲ
မိမိလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို စုေပါင္းဖြဲ႕စည္း ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ရွိၿပီးသား
ဥပေဒမ်ားကိုလည္း ထိခိုက္ေနပါသည္။
၂။ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ ဥပေဒၾကမ္းသည္ မီဒီယာမ်ား မွန္မွန္ကန္ကန္
ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေပးသည့္ သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္သင့္ေသာ္လည္း
စီးပြားေရးဆန္သည့္ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္၍ မူလအဓိပၸါယ္ႏွင့္ ကြဲလြဲေနေၾကာင္း
ေတြ႕ရပါသည္။
၃။ ယင္းဥပေဒ အခန္း (၃) ပုဒ္မ (၅)၊ ပုဒ္မခြဲ(ဃ) တြင္ မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္
မွတ္ပံုတင္ဌာနဟု သံုးစြဲရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီမွာ ၎ဌာနအစား
မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ေမာ္ကြန္းဌာနဟု ေျပာင္းလဲရန္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး ဌာနက
သေဘာတူထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
၄။ အခန္း(၅) အရ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္
ေရးဆြဲဆဲျဖစ္ေသာ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒတြင္ ပါရွိမည့္ သတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီႏွင့္
အျပိဳင္သေဘာ ျဖစ္ေနသျဖင့္ မသင့္ေတာ္ပါ။
၅။ သတင္းမီဒီယာ သမားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လိုက္နာရမည့္ က်င့္၀တ္မ်ား၊
တာ၀န္မ်ား၊ အခြင့္အေရးမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီမွ ေရးဆြဲဆဲ
သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒတြင္ က႑အလိုက္ အေသးစိတ္ ေရးဆြဲထားျပီး ျဖစ္သျဖင့္
ယခုဥပေဒတြင္ သီးျခားထပ္မံ ေဖာ္ျပရန္ မလိုဟု ယူဆပါသည္။ သတင္းမီဒီယာ
သမားမ်ား၏ တာ၀န္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားသည္ တန္းတူတစ္ေျပးညီသာ ျဖစ္သင့္သျဖင့္
ထပ္မံေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းရန္ မလိုအပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သတင္းမီဒီယာ အားလံုးအတြက္
ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္သည္ တစ္ခုသာ ရွိသင့္သည္။
၆။ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြ၊ အေဆာက္အအံု၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္
က်န္ေလ်ာ့ေပါ့ခြင့္ မ်ားကိုလည္း ရယူလုပ္ေဆာင္မည့္ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
မီဒီယာ အေနျဖင့္ ပုဂၢလိက မီဒီယာ လုပ္ငန္းမ်ားကဲ့သို႔ တစ္ေျပးညီ
အခြန္ေဆာင္သင့္သည္။
PSM မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ အေျခခိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ဥေရာပႏိုင္ငံ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဒိန္းမတ္၊ ဆြီဒင္၊ ေနာ္ေ၀ အစရွိေသာ စကင္ဒီေနးဗီးယန္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်ၿပီး အသြင္ကူးေျပာင္းစ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ မရေသးေသာ မီဒီယာ အမ်ိဳးအစားျဖစ္ . . . . . |
၇။ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ အေနျဖင့္ သတင္းစာမ်ားကို
ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိရာတြင္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမွ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း
သံုးစြဲမည္ဟု ဆိုထားျခင္းကို လံုး၀ ကန္႔ကြက္ပါသည္။ မိမိသတင္းစာ
ေရာင္းရေငြႏွင့္ သတင္းစာမွ ရရွိေသာ ေၾကာ္ျငာေငြျဖင့္သာ ရပ္တည္သင့္ပါသည္။
၈။ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြျဖင့္ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ျခင္း
မရွိသျဖင့္ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာတြင္ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ
ထည့္သြင္းျခင္းကို ကန္႔ကြက္ပါသည္။
၉။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္အား ေျမာက္ျမားစြာ အသံုးျပဳ၍ အမ်ားျပည္သူ
၀န္ေဆာင္မႈ အေနျဖင့္ ေကာင္စီ၊ ေကာ္မတီမ်ားစြာကို ထပ္မံဖြဲ႕စည္းရန္
မလိုအပ္ပါ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)က ယင္းအခ်က္ ကိုးခ်က္ျဖင့္
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းကို ကန္႔ကြက္ခဲ့သည့္နည္းတူ
ထိုဥပေဒအရ ေပၚထြက္လာမည့္ PSM သည္ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားနည္းတူ အစိုးရ၏
၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၲရားအေနျဖင့္ ဆက္ရွိေနမည္ကို သံသယရွိေၾကာင္း
ထိုရွင္းလင္းပြဲ၌ပင္ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ ၾကပါသည္။
"PSM ကို သီအိုရီအရ ျငင္းေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ PSM အစစ္ျဖစ္ေအာင္
လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုတာကို သံသယ ရွိတာပါ။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို သံသယ
ရွိသလဲဆိုရင္ ပထမ အခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဥေရာပ ႏိုင္ငံေတြနဲ႔
ေနာက္ခံခ်င္း မတူတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက အာဏာရွင္ စနစ္က
အသြင္ေျပာင္းတယ္။ PSM အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းမယ္ဆိုရင္ မီဒီယာက ဆယ္စုႏွစ္
ေလးငါးဆယ္ေလာက္ အစိုးရရဲ႕ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးအတြက္ အသံုးခ် ခံခဲ့ရတဲ့ဟာ
ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလို အသြင္ေျပာင္းတဲ့အခါ သံသယ ရွိတဲ့အခ်က္က အဲဒီ အခ်က္ေပါ့။
အဲတာက အေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ အစိုးရကို
၀ါဒျဖန္႔ေပးဖို႔၊ ကာကြယ္ေနဖို႔အတြက္ အသံုးခ်ခဲ့တဲ့ လက္နက္တစ္ခု
ျဖစ္ေနခဲ့ေတာ့ အဲဒီဟာက PSM ဆိုတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းထဲက စံေတြေပါ့။ အဲတာေတြကို
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါ့မလား"ဟု ျမန္မာဂ်ာနယ္လစ္
ကြန္ရက္အဖြဲ႕၀င္ ဦးျမင့္ေက်ာ္က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ပါသည္။
ေၾကးမံု၊ ျမန္မာ့အလင္းကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ား၊
ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကား ကဲ့သို႔ေသာ ႏိုင္ငံပိုင္
မီဒီယာမ်ားကို အသြင္ေျပာင္းရန္ ေျခလွမ္းျပင္ခဲ့ေသာ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး ေပၚထြက္လာမည့္ PSM မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ
အေျခခိုင္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ဥေရာပႏိုင္ငံ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဒိန္းမတ္၊ ဆြီဒင္၊ ေနာ္ေ၀
အစရွိေသာ စကင္ဒီေနးဗီးယန္း ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း
ဒီမိုကေရစီ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္က်ၿပီး အသြင္ကူးေျပာင္းစ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္
ေအာင္ျမင္မႈ မရေသးေသာ မီဒီယာ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါသည္။
အစိုးရထံမွ ဘတ္ဂ်က္ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရယူၿပီး ေၾကာ္ျငာက႑မွ အနည္းဆံုး ၃၀
ရာခိုင္ႏႈန္း ရယူကာ လုပ္ငန္းလည္ပတ္မည့္ PSM မ်ားသည္ ပုဂၢလိကပိုင္
မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ျပိဳင္ဘက္ ၿဖစ္လာၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္သာ မကဘဲ ဘ႑ာေရး
အရပါ အသာစီး ရယူထားသည္ဟု ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက ႐ႈျမင္ၾကပါသည္။
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာမ်ားသည္ လူနည္းစုမ်ား၏ အသံ၊ တိုင္းရင္းသား
လူနည္းစုမ်ား၏ အခြင့္အေရး၊ အမ်ဳိးသမီး အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ
အားလံုး၏အသံ၊ အစိုးရႏွင့္ ၀န္ၾကီးဌာနမ်ား၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အားလံုး
အစရွိသည္တို႔ကို ေဖာ္ျပေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ပုဂၢလိက မီဒီယာမ်ားကို မဟာဗ်ဴဟာ
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားအျဖစ္ သေဘာထားမည္ဟု ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က
ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး ထိုေျပာၾကားခ်က္ မ်ားကိုလည္း ဂ်ာနယ္လစ္မ်ားက သံသယ
ရွိေနခဲ့သည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ (ယာယီ)မွ ေရးဆြဲေနေသာ
ပံုႏွိပ္မီဒီယာ ဥပေဒၾကမ္း၊ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ေရးဆြဲခဲ့ေသာ
ပံုႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ ထုတ္ေ၀ျခင္းလုပ္ငန္း ဥပေဒၾကမ္း၊ အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ
ဥပေဒၾကမ္း အစရွိသျဖင့္ ဥပေဒၾကမ္းသံုးခု ရွိေနၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာ
ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမွာ တူညီမႈမ်ား ရွိေနသည့္အျပင္
အခ်ိဳ႕ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဥပေဒအရ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ား ရွိေနသည့္အျပင္
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ ဥပေဒ၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္ အဓိပၸါယ္မ်ား သဲကြဲမႈ
မရွိဆိုေသာ ေ၀ဖန္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိခဲ့ပါသည္။
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္က အစိုးရ၏
၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ယႏၲရား လည္ပတ္ႏိုင္ရန္ ဦးေဆာင္လုပ္ေဆာင္ ခဲ့သူမ်ား
ျဖစ္သည့္အျပင္ နာမည္ေက်ာ္ ေဒါက္တာဆိတ္ဖြားႏွင့္ ပတ္သက္ေနေသာ ပိေတာက္ေျမ
၀က္ဘ္ဆိုက္ႏွင့္ ပိေတာက္ေျမ ေရဒီယိုကိုလည္း ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနကပင္
စီစဥ္ထုတ္လႊင့္ခဲ့သည့္ သာဓကမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က ျပန္ၾကားေရး
၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရး ဦးစီးဌာန၏
ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ဦးရဲထြဋ္က တာ၀န္ယူခဲ့ပါသည္။
"ကြၽန္ေတာ္ ျမင္တာကေတာ့ ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာကို နာမည္တစ္မ်ိဳး
ေျပာင္းၿပီးေတာ့ လုပ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးပဲ သက္ေရာက္တယ္လို႔ ထင္တယ္ဗ်ာ။
ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာ ဆိုတာကလည္း ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘ႑ာေတြနဲ႔ လုပ္တာပဲ။
အမ်ားျပည္သူ ၀န္ေဆာင္မႈ မီဒီယာဆိုလည္း အမ်ားျပည္သူရဲ႕ ဘ႑ာနဲ႔ လုပ္မွာပဲ။
ႀကီးၾကပ္တာကလည္း အစိုးရပိုင္းက ပုဂၢိဳလ္ေတြက ေပၚလစီကို
ညႊန္ၾကားေပးၿပီးေတာ့မွ အယ္ဒီတာက အဲဒီလိုေအာက္မွာမွ သူဘယ္အထိ
တိုင္းတာမွာလဲဆိုတာ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရမယ့္ အေနအထားနဲ႔ လုပ္ရမွာဆိုေတာ့
သိပ္ေတာ့မထူးဘူးလို႔ ထင္တာပဲ"ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီ
(ယာယီ)အဖြဲ႕၀င္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးေဖျမင့္က
ရွင္းလင္းပြဲ အျပီးတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
No comments :
Post a Comment