ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆင့္ျမႇင့္ပညာ သင္ၾကားေနသည့္ တကၠသိုလ္ ၁၆၈ ခုထိ
ရႇိေနေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မႇ ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း
ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္း CESR ၏
အကဲျဖတ္ျခင္း အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လက္ရႇိက်င့္သံုးေနေသာ သင္ၾကားသင္ယူမႈ စနစ္သည္
ေက်ာင္းသားမ်ား အလြတ္က်က္မႇတ္မႈကို ပိုမိုအားေပးေနျခင္း၊ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာ
သင္ယူမႈ အားနည္းလ်က္ရႇိျခင္း၊ Student Centered Approach ျဖင့္
သင္ၾကားရမည့္ အစား Teacher Centered Approach ျဖင့္ သင္ၾကားေနျခင္း
တို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္မ်ား၏ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း၊ သင္႐ိုးမာတိကာမ်ားကို
ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ျဖစ္ရန္အတြက္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ျခင္းအျပင္ သင္႐ုိးသစ္အတြက္
လိုအပ္သည့္ နည္းပညာႏႇင့္ အတတ္ပညာမ်ားကို ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ
ပညာရႇင္မ်ားႏႇင့္ ညႇိႏိႈင္းျဖည့္ဆည္းေပးရန္တို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း
ေဖာ္ျပပါရႇိသည္။
ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားအရ တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူမ်ားသည္
ေျဖဆိုသည့္ ဘာသာတြဲ အမ်ဳိးအစားႏႇင့္ စုစုေပါင္းရမႇတ္၊ တကၠသိုလ္မႇ
လက္ခံႏိုင္သည့္ဦးေရ၊ ေလ်ာက္ထားသူ၏ ဦးစားေပးေပၚ မူတည္ၿပီး
တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္သူ၏ အမႇန္တကယ္
စိတ္၀င္စားမႈႏႇင့္ အထံု၀ါသနာအရ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ နည္းပါးေနျခင္းတို႔ကို
ေတြ႕လာရသည္။
ထိုအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲကို ျမန္မာႏိုင္ငံ
စာစစ္ဦးစီးဌာနမႇ စစ္ေဆးၿပီး တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ကို သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မ်ားက
သတ္မႇတ္ေသာ စံႏႈန္းျဖင့္ စိစစ္လက္ခံရန္ႏႇင့္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္
က်င့္သံုးလ်က္ရႇိေသာ အရည္အေသြး အာမခံမႈစနစ္ (Quality Assurance System) ကို
ႏိုင္ငံ၏ အေျခအေနႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျပဳျပင္က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ရန္ CESR
Task Force မႇ ေထာက္ခံအၾကံျပဳေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရႇိတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏႇင့္ ေရလုပ္ငန္း၊
ဘ႑ေရးႏႇင့္ အခြန္၊ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏႇင့္ သစ္ေတာ၊ ဟိုတယ္ႏႇင့္
ခရီးသြားလာေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားအတြက္ ဘြဲ႕ရမ်ား နည္းပါးေနျခင္းေၾကာင့္
သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားအတြက္ ဘြဲ႕ရမ်ား ပိုမိုေမြးထုတ္ေပးရန္
လိုအပ္ေနေၾကာင္းလည္း အစီရင္ခံစာတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆင့္ျမႇင့္ပညာ သင္ၾကားေနသည့္ တကၠသိုလ္ ၁၆၈ ခုထိ
ရႇိေနေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မႇ ျမႇင့္တင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း
ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး လုပ္ငန္း CESR ၏
အကဲျဖတ္ျခင္း အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လက္ရႇိက်င့္သံုးေနေသာ သင္ၾကားသင္ယူမႈ စနစ္သည္
ေက်ာင္းသားမ်ား အလြတ္က်က္မႇတ္မႈကို ပိုမိုအားေပးေနျခင္း၊ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာ
သင္ယူမႈ အားနည္းလ်က္ရႇိျခင္း၊ Student Centered Approach ျဖင့္
သင္ၾကားရမည့္ အစား Teacher Centered Approach ျဖင့္ သင္ၾကားေနျခင္း
တို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္မ်ား၏ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း၊ သင္႐ိုးမာတိကာမ်ားကို
ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ျဖစ္ရန္အတြက္ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ျခင္းအျပင္ သင္႐ုိးသစ္အတြက္
လိုအပ္သည့္ နည္းပညာႏႇင့္ အတတ္ပညာမ်ားကို ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ
ပညာရႇင္မ်ားႏႇင့္ ညႇိႏိႈင္းျဖည့္ဆည္းေပးရန္တို႔ လိုအပ္ေၾကာင္း
ေဖာ္ျပပါရႇိသည္။
ေလ့လာဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားအရ တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူမ်ားသည္
ေျဖဆိုသည့္ ဘာသာတြဲ အမ်ဳိးအစားႏႇင့္ စုစုေပါင္းရမႇတ္၊ တကၠသိုလ္မႇ
လက္ခံႏိုင္သည့္ဦးေရ၊ ေလ်ာက္ထားသူ၏ ဦးစားေပးေပၚ မူတည္ၿပီး
တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္သူ၏ အမႇန္တကယ္
စိတ္၀င္စားမႈႏႇင့္ အထံု၀ါသနာအရ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ နည္းပါးေနျခင္းတို႔ကို
ေတြ႕လာရသည္။
ထိုအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲကို ျမန္မာႏိုင္ငံ
စာစစ္ဦးစီးဌာနမႇ စစ္ေဆးၿပီး တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ကို သက္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မ်ားက
သတ္မႇတ္ေသာ စံႏႈန္းျဖင့္ စိစစ္လက္ခံရန္ႏႇင့္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္
က်င့္သံုးလ်က္ရႇိေသာ အရည္အေသြး အာမခံမႈစနစ္ (Quality Assurance System) ကို
ႏိုင္ငံ၏ အေျခအေနႏႇင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျပဳျပင္က်င့္သံုး ေဆာင္ရြက္ရန္ CESR
Task Force မႇ ေထာက္ခံအၾကံျပဳေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရႇိတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စိုက္ပ်ဳိးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏႇင့္ ေရလုပ္ငန္း၊
ဘ႑ေရးႏႇင့္ အခြန္၊ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏႇင့္ သစ္ေတာ၊ ဟိုတယ္ႏႇင့္
ခရီးသြားလာေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားအတြက္ ဘြဲ႕ရမ်ား နည္းပါးေနျခင္းေၾကာင့္
သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားအတြက္ ဘြဲ႕ရမ်ား ပိုမိုေမြးထုတ္ေပးရန္
လိုအပ္ေနေၾကာင္းလည္း အစီရင္ခံစာတြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပထားသည္။
No comments :
Post a Comment