Blogger Widgets

Sunday, 26 May 2013

ျပည္လမ္းႏွင့္ ကမာၻေအးဘုရားလမ္း တစ္လမ္းေမာင္း ဘတ္(စ္)ကားစနစ္ Bus Rapid Transit က်င့္သံုးမည္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏုိင္ေရးအတြက္ အစီအစဥ္တစ္ခုအေနျဖင့္ Bus Rapid Transit (BRT) တစ္လမ္းေမာင္း ဘတ္စ္ကားစနစ္ကို မၾကာမီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူတစ္ဦးက ေမ ၂၁ ရက္က ေျပာၾကားသည္။
BRT စနစ္မွာ သတ္မွတ္ဘတ္စ္ကားလုိင္း တစ္ခုသာ ယင္းလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိၿပီး ၁၅ မိနစ္ သို႔မဟုတ္ ၁၀ မိနစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ခ်င္း ထြက္ခြာေျပးဆြဲေပးေသာ စနစ္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည့္ စနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ျပည္လမ္းနဲ႔ ကမာၻေအးဘုရားလမ္းမွာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိႏုိင္တဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး BRT စနစ္ကို ဦးစားေပး လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ပထမဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဒီစနစ္က သူ႔ေရွ႕မွာ အျခားဘယ္ကားမွ မရွိသလို သူ႔ေနာက္မွာလည္း သူ႔လိုကားပဲ အခ်ိန္ခြာၿပီး ကပ္လုိက္လာမယ္။ ခရီးသည္ရွိရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မွတ္တုိင္မွာ ရပ္႐ုံပဲ။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆုိ အဝါေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတာ ရွိတယ္။ ဒီစနစ္ အသံုးျပဳတဲ့အတြက္ ခရီးသည္ေတြ ေရွာေရွာ႐ႈ႐ႈနဲ႔ ကိုယ္လိုရာ သြားေရာက္ႏုိင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔မွ အဖြဲ႔ဝင္ ဦးခင္ေမာင္ေဌးက ေျပာသည္။
ယင္းလုပ္ငန္း ႏွစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးပါက Intelligent Transport System ဟုေခၚေသာ လမ္းပိုင္းဆုိင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။
ITS စနစ္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လမ္းမမ်ား၏ အေျခအေနအား ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာမွ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျဖစ္ေပၚရာေနရာမ်ား၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားရာေနရာမ်ားအား ေစာင့္ၾကည့္၍ ယာဥ္မ်ား အျခားမည္သည့္လမ္းမွ ေရွာင္ရွားေမာင္းႏွင္ပါဟူ၍ သတင္းေပးပို႔ လမ္းညႊန္သည့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ News Watch Weekly ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏုိင္ေရးအတြက္ အစီအစဥ္တစ္ခုအေနျဖင့္ Bus Rapid Transit (BRT) တစ္လမ္းေမာင္း ဘတ္စ္ကားစနစ္ကို မၾကာမီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူတစ္ဦးက ေမ ၂၁ ရက္က ေျပာၾကားသည္။
BRT စနစ္မွာ သတ္မွတ္ဘတ္စ္ကားလုိင္း တစ္ခုသာ ယင္းလမ္းေၾကာင္းတြင္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိၿပီး ၁၅ မိနစ္ သို႔မဟုတ္ ၁၀ မိနစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ခ်င္း ထြက္ခြာေျပးဆြဲေပးေသာ စနစ္ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည့္ စနစ္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ျပည္လမ္းနဲ႔ ကမာၻေအးဘုရားလမ္းမွာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိႏုိင္တဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး BRT စနစ္ကို ဦးစားေပး လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ပထမဆံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ ဒီစနစ္က သူ႔ေရွ႕မွာ အျခားဘယ္ကားမွ မရွိသလို သူ႔ေနာက္မွာလည္း သူ႔လိုကားပဲ အခ်ိန္ခြာၿပီး ကပ္လုိက္လာမယ္။ ခရီးသည္ရွိရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မွတ္တုိင္မွာ ရပ္႐ုံပဲ။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆုိ အဝါေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ထားတာ ရွိတယ္။ ဒီစနစ္ အသံုးျပဳတဲ့အတြက္ ခရီးသည္ေတြ ေရွာေရွာ႐ႈ႐ႈနဲ႔ ကိုယ္လိုရာ သြားေရာက္ႏုိင္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႔မွ အဖြဲ႔ဝင္ ဦးခင္ေမာင္ေဌးက ေျပာသည္။
ယင္းလုပ္ငန္း ႏွစ္ခုကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးပါက Intelligent Transport System ဟုေခၚေသာ လမ္းပိုင္းဆုိင္ရာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္ကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟုလည္း သိရသည္။
ITS စနစ္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လမ္းမမ်ား၏ အေျခအေနအား ထိန္းခ်ဳပ္ေရးစင္တာမွ အခ်ိန္ႏွင့္ တစ္ေျပးညီ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈ ျဖစ္ေပၚရာေနရာမ်ား၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ပြားရာေနရာမ်ားအား ေစာင့္ၾကည့္၍ ယာဥ္မ်ား အျခားမည္သည့္လမ္းမွ ေရွာင္ရွားေမာင္းႏွင္ပါဟူ၍ သတင္းေပးပို႔ လမ္းညႊန္သည့္ စနစ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမလ၂၈ ရက္ေန႔ထုတ္ News Watch Weekly ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္

No comments :

Post a Comment

Blogger Widgets
Back to Top