ရခုိင္
ျပည္နယ္မွ ရွိတဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြ ၁၉၉၀ ၀န္းက်င္ထိ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ခရီးသြား
ခြင့္ရ ခဲ့တယ္။ အမ်ဳိးသား မွတ္ပုံတင္ ကဒ္ျပား လည္းရွိ ခဲ့ၾကတယ္။
ခရီးသြားတဲ့ အခါ စစ္ေဆးေရး ဂိတ္ေတြမွာ စစ္ရင္ မွတ္ပုံတင္ ျပလုိက္ရင္
လြယ္လြယ္ ကူကူ သြားလာလုိ႔ ရခဲ့တယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြရဲ့ ဘ၀ ကံဆုိး မုိးေမွာင္
က်ခဲ့ ရတာ ကေတာ့ ၁၉၉၀ ေႏွာင္းပုိင္း မွာပါ။ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေန၀င္းရဲ့
စနစ္တက် စီမံကိန္း ေတြကုိ တကယ္ ထူေထာင္ ခဲ့တဲ့ သူက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဟာင္း
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ခင္ညြန္႔ပါ။ နစက လုိ႔ေခၚတဲ့ နယ္စပ္ ေဒသ ကြပ္ကဲ ေရးႏွင့္ လူ၀င္မႈ
ႀကီးၾကပ္ေရး ဆုိတဲ့ အဖြဲ႔က ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြကုိ မ်ဳိးတုန္း သြားေအာင္
လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔ အစည္း တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
နစက ဖြဲ႔ၿပီးမွ ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြဟာ ထမင္းစား ရင္ေတာင္ ခြင့္ျပဳခ်က္
ယူၿပီးမွ စားရတဲ့ အေန အထား ကုိေရာက္ သြားပါေတာ့ တယ္။ တရြာကေန တရြာ သြားရင္
ပုံစံ (၄) ဆုိတဲ့ ခြင့္ျပဳ ခ်က္လုိ လာတယ္။ လက္ထပ္ခြင့္၊ ကေလးေမြးခြင့္၊
ခြင့္ေပါင္းစုံ ရေအာင္ ေငြနဲ႔ လမ္းခင္း ရတယ္။ ပုိၿပီး ဆုိးရြား လာတာက တရြာက
တရြာ သြားဖုိ႔ ခြင့္ျပဳ ခ်က္ယူ ရတဲ့ အျပင္ လမ္းမွာ ရွိသမွ် စစ္ေဆးေရး
ဂိတ္ေတြမွာ နစက ေတြကုိ ေငြေပးၿပီးမွ ျဖတ္ေန ရတယ္။ ေငြေပးရရုံ တင္မကဘူး။
ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ ေစာ္ကားမႈ ေတြကုိ လည္းႀကိတ္မွိတ္ ၿပီးခံစား ေနရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕နယ္ ေတာင္ပုိင္း ေက်းရြာ ေတြကေန
ေမာင္ေတာၿမဳိ႕က တစုံတရာ လုိအပ္ခ်က္ ရွိလုိ႔ သြားမယ္ ဆုိရင္ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ
ေပးရမယ့္ ေငြေၾကးနဲ႔ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ ေစာ္ကား ခံရမွာ ေတြကုိ အရင္ ေတြးရ
ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အေၾကာက္ တရားကုိ ရင္၀ယ္ ပုိက္ၿပီး ကုိယ့္ရဲ့ လုိအပ္ခ်က္
အတြက္ ဒုကၡကုိ ခါးစည္း ခံမယ္ဆုိၿပီး သြားရတယ္။
ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕နယ္ ေတာင္ပုိင္း နစက နယ္ေျမ (၈) ခ်ိန္ခါလီ ေက်းရြာ အုပ္စု
ကေန ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕ထိ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ နစက စခန္း (၉) ခု ရွိတယ္။ ခရီးသြား
ခြင့္လက္မွတ္၊ ယာယီ သက္ေသခံ လက္မွတ္ ပါလည္း စခန္း တစ္ခုကုိ ျဖတ္တာနဲ႔
ေငြက်ပ္ ၅၀၀ ေပးရတယ္။ တကယ္လုိ႔ မေပးႏုိင္ ဘူးဆုိရင္ေတာ့ နစကေတြရဲ့
လူမဆန္စြာ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မႈ ကုိခံရတယ္။ တေနကုန္ ေနပူရင္
ေနပူလွမ္း ထားတယ္။ မုိးရြာရင္ လည္း မုိးေရစုိခံ ခုိင္းထား ၿပီးေတာ့ ညက်မွ
အိမ္ျပန္ ခြင့္ေပးတယ္။
ရြာေတြကေန ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕ကုိ သြားမယ္ ဆုိတာနဲ႔ ကားခနဲ႔ နစက စခန္းေတြမွာ
ေပးရမယ့္ ဆက္ေၾကးကုိ စုေဆာင္း ရပါတယ္။ ခ်ိန္ခါလီ ကေန ေမာင္ေတာ ထိ ကားခ
အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ တစ္ေသာင္း၊ နစက စခန္းေတြ ျဖတ္ခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္
ကုိးေထာင္ လုိတယ္။ အင္းဒင္ ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ ရွစ္ေထာင္၊
နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ ရွစ္ေထာင္၊ ေက်ာက္ပန္ဒုိး ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား
အျပန္ ေငြက်ပ္ ခုႏွစ္ေထာင္၊ နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ ေျခာက္ေထာင္၊ ျမင္လႊတ္
ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ ေျခာက္ေထာင္၊ နစက စခန္း ျဖတ္ခ
ေငြက်ပ္ ငါးေထာင္၊ ဥေဒါင္း ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ ငါးေထာင္၊
နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ သုံးေထာင္၊ အလယ္သံေက်ာ္ ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား
အျပန္ ေငြက်ပ္ ေလးေထာင္၊ နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ သုံးေထာင္နဲ႔
သေရကုန္းေဘာင္ ကဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ သုံးေထာင္နဲ႔ နစက စခန္း
ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ ႏွစ္ ေထာင္လုိအပ္ ပါတယ္။
တခါတေလ နစက စခန္းမွာ တာ၀န္က်တဲ့ ၀န္ထမ္းက လူသားခ်င္း ကုိယ္ခ်င္း
စာတတ္တဲ့ လူေကာင္း ဆုိရင္ေတာ့ ဆက္ေၾကးကုိ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာ ခြင့္ေပး တယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိ လူသားခ်င္း ကုိယ္ခ်င္း စာတတ္တဲ့ လူေကာင္း နစက ေတာ့
အင္မတန္ကုိ ရွားတယ္။ ဆယ္ခါ ျဖတ္သြားလုိ႔ တစ္ခါ ႀကဳံေတာင့္ ႀကဳံခဲပါ။
စခန္းကို လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ျဖတ္ရင္လည္း ေပးရတယ္။ ခရီးသည္တင္ ကားနဲ႔
ျဖတ္ရင္လည္း မလြတ္ပါဘူး။ အဲဒါေတြ အျပင္ ဘယ္ကား မဆုိ စခန္း တခုကုိ ျဖတ္ရင္
ေငြက်ပ္ ေလးေထာင္ ေပးရတယ္။
နစက ေတြက ႏုိင္ငံ ၀န္ထမ္း ေတြမုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္က ေပးတဲ့ လစာ ရေနတာ ေတာ့
အေသ အခ်ာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔မွာ ဓါးျပ လာတုိက္ မွာကုိ အဲဒီ မေၾကာက္ ရေပမယ့္
နစက ေတြရြာထဲ ၀င္လာၿပီး ဆုိရင္ တန္ဖုိး ရွိတာ အကုန္လုံး ကုိအတတ္ ႏုိင္ဆုံး
၀ွက္ထား ရတယ္။ အဲဒီလုိ ၀ွက္ထားတဲ့ ၾကားထဲက တအိမ္လုံး ေမႊေႏွာက္ၿပီး
တစ္သက္လုံး နဖူးကေခၽြး ေျခမ က်တဲ့ အထိ ရွာထား သမွ် မိနစ္ပုိင္း အတြင္း နစက
လက္ထဲ ထည့္ေပး လုိက္ရတဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာ လူမ်ဳိး မေရ မတြက္ ႏုိင္ေအာင္ ရွိပါတယ္။
အားလုံး အတြက္ ရန္သူမ်ဳိး ငါးပါး ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အတြက္ေတာ့
ရန္သူမ်ဳိး ေျခာက္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ပါး ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒုကၡခံ ရွာေဖြ
ေနတာ ေတြကုိ လက္နက္ အားကုိးနဲ႔ ဒျမလုိ လုယက္ ေနတဲ့ နစကပါ
ရခုိင္
ျပည္နယ္မွ ရွိတဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြ ၁၉၉၀ ၀န္းက်င္ထိ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ခရီးသြား
ခြင့္ရ ခဲ့တယ္။ အမ်ဳိးသား မွတ္ပုံတင္ ကဒ္ျပား လည္းရွိ ခဲ့ၾကတယ္။
ခရီးသြားတဲ့ အခါ စစ္ေဆးေရး ဂိတ္ေတြမွာ စစ္ရင္ မွတ္ပုံတင္ ျပလုိက္ရင္
လြယ္လြယ္ ကူကူ သြားလာလုိ႔ ရခဲ့တယ္။ ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြရဲ့ ဘ၀ ကံဆုိး မုိးေမွာင္
က်ခဲ့ ရတာ ကေတာ့ ၁၉၉၀ ေႏွာင္းပုိင္း မွာပါ။ အာဏာရွင္ေဟာင္း ဦးေန၀င္းရဲ့
စနစ္တက် စီမံကိန္း ေတြကုိ တကယ္ ထူေထာင္ ခဲ့တဲ့ သူက ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဟာင္း
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ခင္ညြန္႔ပါ။ နစက လုိ႔ေခၚတဲ့ နယ္စပ္ ေဒသ ကြပ္ကဲ ေရးႏွင့္ လူ၀င္မႈ
ႀကီးၾကပ္ေရး ဆုိတဲ့ အဖြဲ႔က ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြကုိ မ်ဳိးတုန္း သြားေအာင္
လုပ္ေနတဲ့ အဖြဲ႔ အစည္း တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
နစက ဖြဲ႔ၿပီးမွ ရုိဟင္ဂ်ာ ေတြဟာ ထမင္းစား ရင္ေတာင္ ခြင့္ျပဳခ်က္
ယူၿပီးမွ စားရတဲ့ အေန အထား ကုိေရာက္ သြားပါေတာ့ တယ္။ တရြာကေန တရြာ သြားရင္
ပုံစံ (၄) ဆုိတဲ့ ခြင့္ျပဳ ခ်က္လုိ လာတယ္။ လက္ထပ္ခြင့္၊ ကေလးေမြးခြင့္၊
ခြင့္ေပါင္းစုံ ရေအာင္ ေငြနဲ႔ လမ္းခင္း ရတယ္။ ပုိၿပီး ဆုိးရြား လာတာက တရြာက
တရြာ သြားဖုိ႔ ခြင့္ျပဳ ခ်က္ယူ ရတဲ့ အျပင္ လမ္းမွာ ရွိသမွ် စစ္ေဆးေရး
ဂိတ္ေတြမွာ နစက ေတြကုိ ေငြေပးၿပီးမွ ျဖတ္ေန ရတယ္။ ေငြေပးရရုံ တင္မကဘူး။
ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ ေစာ္ကားမႈ ေတြကုိ လည္းႀကိတ္မွိတ္ ၿပီးခံစား ေနရတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕နယ္ ေတာင္ပုိင္း ေက်းရြာ ေတြကေန
ေမာင္ေတာၿမဳိ႕က တစုံတရာ လုိအပ္ခ်က္ ရွိလုိ႔ သြားမယ္ ဆုိရင္ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ
ေပးရမယ့္ ေငြေၾကးနဲ႔ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ ေစာ္ကား ခံရမွာ ေတြကုိ အရင္ ေတြးရ
ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ အေၾကာက္ တရားကုိ ရင္၀ယ္ ပုိက္ၿပီး ကုိယ့္ရဲ့ လုိအပ္ခ်က္
အတြက္ ဒုကၡကုိ ခါးစည္း ခံမယ္ဆုိၿပီး သြားရတယ္။
ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕နယ္ ေတာင္ပုိင္း နစက နယ္ေျမ (၈) ခ်ိန္ခါလီ ေက်းရြာ အုပ္စု
ကေန ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕ထိ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ နစက စခန္း (၉) ခု ရွိတယ္။ ခရီးသြား
ခြင့္လက္မွတ္၊ ယာယီ သက္ေသခံ လက္မွတ္ ပါလည္း စခန္း တစ္ခုကုိ ျဖတ္တာနဲ႔
ေငြက်ပ္ ၅၀၀ ေပးရတယ္။ တကယ္လုိ႔ မေပးႏုိင္ ဘူးဆုိရင္ေတာ့ နစကေတြရဲ့
လူမဆန္စြာ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ က်ဴးလြန္မႈ ကုိခံရတယ္။ တေနကုန္ ေနပူရင္
ေနပူလွမ္း ထားတယ္။ မုိးရြာရင္ လည္း မုိးေရစုိခံ ခုိင္းထား ၿပီးေတာ့ ညက်မွ
အိမ္ျပန္ ခြင့္ေပးတယ္။
ရြာေတြကေန ေမာင္ေတာ ၿမဳိ႕ကုိ သြားမယ္ ဆုိတာနဲ႔ ကားခနဲ႔ နစက စခန္းေတြမွာ
ေပးရမယ့္ ဆက္ေၾကးကုိ စုေဆာင္း ရပါတယ္။ ခ်ိန္ခါလီ ကေန ေမာင္ေတာ ထိ ကားခ
အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ တစ္ေသာင္း၊ နစက စခန္းေတြ ျဖတ္ခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္
ကုိးေထာင္ လုိတယ္။ အင္းဒင္ ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ ရွစ္ေထာင္၊
နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ ရွစ္ေထာင္၊ ေက်ာက္ပန္ဒုိး ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား
အျပန္ ေငြက်ပ္ ခုႏွစ္ေထာင္၊ နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ ေျခာက္ေထာင္၊ ျမင္လႊတ္
ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ ေျခာက္ေထာင္၊ နစက စခန္း ျဖတ္ခ
ေငြက်ပ္ ငါးေထာင္၊ ဥေဒါင္း ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ ငါးေထာင္၊
နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ သုံးေထာင္၊ အလယ္သံေက်ာ္ ကေန ဆုိရင္ ကားခ အသြား
အျပန္ ေငြက်ပ္ ေလးေထာင္၊ နစက စခန္း ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ သုံးေထာင္နဲ႔
သေရကုန္းေဘာင္ ကဆုိရင္ ကားခ အသြား အျပန္ ေငြက်ပ္ သုံးေထာင္နဲ႔ နစက စခန္း
ျဖတ္ခ ေငြက်ပ္ ႏွစ္ ေထာင္လုိအပ္ ပါတယ္။
တခါတေလ နစက စခန္းမွာ တာ၀န္က်တဲ့ ၀န္ထမ္းက လူသားခ်င္း ကုိယ္ခ်င္း
စာတတ္တဲ့ လူေကာင္း ဆုိရင္ေတာ့ ဆက္ေၾကးကုိ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာ ခြင့္ေပး တယ္။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိ လူသားခ်င္း ကုိယ္ခ်င္း စာတတ္တဲ့ လူေကာင္း နစက ေတာ့
အင္မတန္ကုိ ရွားတယ္။ ဆယ္ခါ ျဖတ္သြားလုိ႔ တစ္ခါ ႀကဳံေတာင့္ ႀကဳံခဲပါ။
စခန္းကို လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ျဖတ္ရင္လည္း ေပးရတယ္။ ခရီးသည္တင္ ကားနဲ႔
ျဖတ္ရင္လည္း မလြတ္ပါဘူး။ အဲဒါေတြ အျပင္ ဘယ္ကား မဆုိ စခန္း တခုကုိ ျဖတ္ရင္
ေငြက်ပ္ ေလးေထာင္ ေပးရတယ္။
နစက ေတြက ႏုိင္ငံ ၀န္ထမ္း ေတြမုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္က ေပးတဲ့ လစာ ရေနတာ ေတာ့
အေသ အခ်ာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔မွာ ဓါးျပ လာတုိက္ မွာကုိ အဲဒီ မေၾကာက္ ရေပမယ့္
နစက ေတြရြာထဲ ၀င္လာၿပီး ဆုိရင္ တန္ဖုိး ရွိတာ အကုန္လုံး ကုိအတတ္ ႏုိင္ဆုံး
၀ွက္ထား ရတယ္။ အဲဒီလုိ ၀ွက္ထားတဲ့ ၾကားထဲက တအိမ္လုံး ေမႊေႏွာက္ၿပီး
တစ္သက္လုံး နဖူးကေခၽြး ေျခမ က်တဲ့ အထိ ရွာထား သမွ် မိနစ္ပုိင္း အတြင္း နစက
လက္ထဲ ထည့္ေပး လုိက္ရတဲ့ ရုိဟင္ဂ်ာ လူမ်ဳိး မေရ မတြက္ ႏုိင္ေအာင္ ရွိပါတယ္။
အားလုံး အတြက္ ရန္သူမ်ဳိး ငါးပါး ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အတြက္ေတာ့
ရန္သူမ်ဳိး ေျခာက္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ပါး ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဒုကၡခံ ရွာေဖြ
ေနတာ ေတြကုိ လက္နက္ အားကုိးနဲ႔ ဒျမလုိ လုယက္ ေနတဲ့ နစကပါ
No comments :
Post a Comment