Blogger Widgets

Wednesday, 15 May 2013

ရန္ကုန္ – ဒလ ကူးတုိ႔ခ ႏွစ္ဆတုိးသျဖင့္ ခရီးသည္ဦးေရ ေလ်ာ့က်

ေမလ ၁၅ ရက္ ၂၀၁၃

          ရန္ကုန္ႏွင့္ ဒလသို႔ သြားေသာ ကူးတို႔သေဘၤာခ ေစ်းႏႈန္းကို ယခင္က က်ပ္ ၅၀ ေကာက္ခံရာမွ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔မွ စ၍ ၁၀၀ က်ပ္အျဖစ္ ႏွစ္ဆတိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံသည့္အတြက္ ေန႔စဥ္ လိုက္ပါစီး နင္းေသာ ခရီးသည္ဦးေရ ပ်မ္းမွ် ၁ ေထာင္ ဝန္းက်င္ခန္႔အထိ ေလ်ာ့သြားေၾကာင္း သိရသည္။ ယခင္ က ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေထာက္ပံ့ေၾကးျဖင့္ ရပ္တည္ေနရာမွ ယခု ၂၀၁၂ – ၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစၿပီး မိမိတို႔ဌာန ဝင္ေငြျဖင့္သာ ရပ္တည္ရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္   ေစ်းႏႈန္း ကို အနည္းငယ္ ျမႇင့္လိုက္ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ဒုတိယ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးရွိန္ေရာက ေျပာသည္။ 



      “တပ္မေတာ္ အစိုးရလက္ထက္ ကေတာ့ ျပည္သူအတြက္ ႐ႈံးရင္ ႐ႈံးပါေစ အ႐ႈံးခံၿပီးလုပ္ ဆိုၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း တခုလို လုပ္ခဲ့တာ။ အခုေတာ့ ကိုယ့္ဝင္ေငြနဲ႔ ကိုယ္ဆိုေတာ့ ဌာနရပ္တည္ဖို႔ ဝင္ေငြ   ေတြ လိုအပ္လာတာေၾကာင့္ အခုလို ၁၀၀ တိုးလိုက္တာပါ” ဟု ဦးရွိန္ေရာက ရွင္းျပသည္။ ရန္ကုန္ – ဒလ ကူးတို႔ခ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံရန္အတြက္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမ်ား ႀကိဳတင္ျပဳလုပ္ ထားသကဲ့သို႔ ျပည္သူ မ်ားကို ႀကိဳတင္ အသိေပးထား ေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕ေသာ သတင္းဌာနမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားက ထိုကိစၥရပ္ အား ႀကိဳတင္ အသိမေပးဘဲ တိုးျမႇင့္လိုက္သည္ဟု ေျပာဆုိေနေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။

    “အရင္က ၅၀ ေကာက္ရာကေန ၁၀၀ ေကာက္တိုးလိုက္တာဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ ထူးထူးျခားျခား မေျပာင္းလဲ သြားႏိုင္ ေလာက္ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ထင္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပႏိုင္မယ့္   ႏႈန္းထား မျဖစ္ဘဲ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႀကီး ျဖစ္မယ့္ အရာ ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္ပါဘူး” ဟု ဦးရွိန္ေရာက ဧရာဝတီသို႔   ေျပာသည္။ ကူးတို႔ခ တိုးလိုက္သည့္ ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ခရီးသြား ျပည္သူတခ်ိဳ႕မွာ ယခင္ကကဲ့သို႔ သေဘၤာျဖင့္ မသြားၾကေတာ့ဘဲ သမၺာန္မ်ားျဖင့္သာ ပိုမို သြားလာၾကရာ ခရီးသည္ဦးေရ   ေလ်ာ့သြားသည္ ဟု ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ဌာနခြဲရံုးမွ ႐ံုးအုပ္ ဦးစန္းထြန္းက ဆိုသည္။

        “သမၺာန္လည္း ၁ ရာ၊ သေဘၤာလည္း ၁ ရာ ေစ်းခ်င္းက တူသြားေတာ့ အခ်ိန္တိုနဲ႔ ေရာက္တဲ့ သမၺာန္ကို ပဲ ေ႐ြးၾကတယ္။ အရင္ကေတာ့ သေဘၤာက ၅၀၊ သမၺာန္က ၁ရာေလ။ ဒီေတာ့ ခရီးသည္ ဦးေရက နည္းနည္း ကြာလာတာေပါ့။ အရင္က တရက္ကို ၂ ေသာင္း ၇ ေထာင္ေက်ာ္ ေလာက္သြားတယ္။ အခုေတာ့  ၂ ေသာင္း ၆ ေထာင္ ေလာက္ပဲ ျဖစ္သြားတယ္” ဟု ဦးစန္းထြန္းက ေျပာသည္။ ကူးတို႔ခကို ၅၀ က်ပ္မွာ ၁၀၀ က်ပ္ တိုးျမႇင့္ ေကာက္ျခင္းအေပၚ ခရီးသည္မ်ားက မေက်နပ္ခ်က္မ်ား ေျပာဆုိျခင္း မရိွေၾကာင္း၊ ယခုေခတ္ အေျခအေနအရ က်ပ္ ၁၀၀ ဆိုသည့္ ေစ်းႏႈန္းမွာ မ်ားသည္ဟု ဆို၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ လိုင္းကား စီးမည္ဆိုလွ်င္ အနည္းဆံုး က်ပ္ ၁ ရာခန္႔ရွိေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ ဆိုသည္။
      “သေဘၤာနဲ႔ သြားရင္ေတာ့ ၾကာတာေပါ့။ သမၺာန္နဲ႔ သြားရင္ ပိုျမန္တယ္။ ဒီေတာ့ သမၺာန္နဲ႔ပဲ သြားတယ္။   ေစ်းႏႈန္းခ်င္း ကလည္း အခုဆို တူေနၿပီဆိုေတာ့ ျမန္ျမန္ေရာက္တာနဲ႔ပဲ သြားတယ္” ဟု သမၺာန္ဆိပ္ တြင္ ေစ်းေရာင္းခ်ေနသူ ကိုမ်ိဳးဝင္း က ေျပာသည္။ ရန္ကုန္ – ဒလ ကူးတို႔ခကို ဧၿပီ ၂၈ ရက္ေန႔က က်ပ္ ၁၀၀ စတင္ေကာက္ခံရာ ခရီးသည္မ်ားအၾကားတြင္ မည္သည့္ ထူးျခားခ်က္၊ အေျပာင္းအလဲမ်ား မျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုလ ၁၂ ရက္ေန႔က လူဦးေရ ၂၀ ခန္႔ ပါဝင္သည့္ ဆႏၵျပပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ကူးတို႔ခ တိုးျမႇင့္ေကာက္ျခင္းအား ဆႏၵျပၾကသည္ကို မိမိအေနျဖင့္ မည္သို႔မွ် မေျပာလိုေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ျပည္သူမ်ားအား အသက္သာဆံုး ႏႈန္းထားျဖစ္ရန္ စီစဥ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ကူးတို႔ခအား ယခင္အတိုင္း ျပန္လည္၍ ေလွ်ာ့ခ် ၿပီး ေကာက္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဦးရွိန္ေရာက   ေျပာသည္။
          “အရင္က ဒလနဲ႔ ရန္ကုန္ ကူးတို႔ခကို ေငြက်ပ္ ၁၀ ေကာက္ရာကေန ၂၀၁၁ ၾသဂုတ္လ ၁ ရက္ေန႔မွာ က်ပ္ ၅၀ တိုး ေကာက္တယ္၊ ဒီႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ ၁၀၀ ေျပာင္းလဲ ေကာက္တယ္။ အရင္တုန္းက ကူးတို႔ခ တိုးေကာက္ရင္ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ အခုမွ ဆႏၵျပတာေတြ ျဖစ္လာတာ။ အခုလိုျဖစ္ တာ ပထမဆံုးပဲ” ဟု ၎က ဆိုသည္။ ဒလႏွင့္ ရန္ကုန္ကူးေသာ ကူးတို႔ဇက္သေဘၤာ ၄ စင္းရွိၿပီး ၎တို႔မွာ တပင္ေ႐ႊထီး၊ က်န္စစ္သား၊ အေနာ္ရထာ၊ ထီးလႈိင္ ရွင္တို႔ ျဖစ္ကာ ထိုယာဥ္မ်ားသည္ တရက္လွ်င္ အသြားအျပန္ ၄၆ ေခါက္ ကူးသန္းေနရကာ အျခမ္းေရအားျဖင့္ ၉၂ ျခမ္း သြားေနရေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြျဖင့္ အ႐ႈံးခံၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ရာတြင္ တႏွစ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၂ ေထာင့္ ၅ ရာမွ က်ပ္သန္းေပါင္း ၄ ေထာင္ခန္႔ အထိ အ႐ႈံးခံ ကုန္ၾက မႈမ်ား ရွိေၾကာင္း သိရသည္
ေမလ ၁၅ ရက္ ၂၀၁၃

          ရန္ကုန္ႏွင့္ ဒလသို႔ သြားေသာ ကူးတို႔သေဘၤာခ ေစ်းႏႈန္းကို ယခင္က က်ပ္ ၅၀ ေကာက္ခံရာမွ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔မွ စ၍ ၁၀၀ က်ပ္အျဖစ္ ႏွစ္ဆတိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံသည့္အတြက္ ေန႔စဥ္ လိုက္ပါစီး နင္းေသာ ခရီးသည္ဦးေရ ပ်မ္းမွ် ၁ ေထာင္ ဝန္းက်င္ခန္႔အထိ ေလ်ာ့သြားေၾကာင္း သိရသည္။ ယခင္ က ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေထာက္ပံ့ေၾကးျဖင့္ ရပ္တည္ေနရာမွ ယခု ၂၀၁၂ – ၂၀၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွစၿပီး မိမိတို႔ဌာန ဝင္ေငြျဖင့္သာ ရပ္တည္ရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္   ေစ်းႏႈန္း ကို အနည္းငယ္ ျမႇင့္လိုက္ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဌာနမွ ဒုတိယ အေထြေထြ မန္ေနဂ်ာ ဦးရွိန္ေရာက ေျပာသည္။ 



      “တပ္မေတာ္ အစိုးရလက္ထက္ ကေတာ့ ျပည္သူအတြက္ ႐ႈံးရင္ ႐ႈံးပါေစ အ႐ႈံးခံၿပီးလုပ္ ဆိုၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း တခုလို လုပ္ခဲ့တာ။ အခုေတာ့ ကိုယ့္ဝင္ေငြနဲ႔ ကိုယ္ဆိုေတာ့ ဌာနရပ္တည္ဖို႔ ဝင္ေငြ   ေတြ လိုအပ္လာတာေၾကာင့္ အခုလို ၁၀၀ တိုးလိုက္တာပါ” ဟု ဦးရွိန္ေရာက ရွင္းျပသည္။ ရန္ကုန္ – ဒလ ကူးတို႔ခ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံရန္အတြက္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမ်ား ႀကိဳတင္ျပဳလုပ္ ထားသကဲ့သို႔ ျပည္သူ မ်ားကို ႀကိဳတင္ အသိေပးထား ေသာ္လည္း တခ်ိဳ႕ေသာ သတင္းဌာနမ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားက ထိုကိစၥရပ္ အား ႀကိဳတင္ အသိမေပးဘဲ တိုးျမႇင့္လိုက္သည္ဟု ေျပာဆုိေနေၾကာင္း ၎က ဆုိသည္။

    “အရင္က ၅၀ ေကာက္ရာကေန ၁၀၀ ေကာက္တိုးလိုက္တာဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ ထူးထူးျခားျခား မေျပာင္းလဲ သြားႏိုင္ ေလာက္ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ထင္ပါတယ္။ ျပည္သူေတြ အဆင္ေျပႏိုင္မယ့္   ႏႈန္းထား မျဖစ္ဘဲ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးႀကီး ျဖစ္မယ့္ အရာ ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္ပါဘူး” ဟု ဦးရွိန္ေရာက ဧရာဝတီသို႔   ေျပာသည္။ ကူးတို႔ခ တိုးလိုက္သည့္ ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ ခရီးသြား ျပည္သူတခ်ိဳ႕မွာ ယခင္ကကဲ့သို႔ သေဘၤာျဖင့္ မသြားၾကေတာ့ဘဲ သမၺာန္မ်ားျဖင့္သာ ပိုမို သြားလာၾကရာ ခရီးသည္ဦးေရ   ေလ်ာ့သြားသည္ ဟု ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ဌာနခြဲရံုးမွ ႐ံုးအုပ္ ဦးစန္းထြန္းက ဆိုသည္။

        “သမၺာန္လည္း ၁ ရာ၊ သေဘၤာလည္း ၁ ရာ ေစ်းခ်င္းက တူသြားေတာ့ အခ်ိန္တိုနဲ႔ ေရာက္တဲ့ သမၺာန္ကို ပဲ ေ႐ြးၾကတယ္။ အရင္ကေတာ့ သေဘၤာက ၅၀၊ သမၺာန္က ၁ရာေလ။ ဒီေတာ့ ခရီးသည္ ဦးေရက နည္းနည္း ကြာလာတာေပါ့။ အရင္က တရက္ကို ၂ ေသာင္း ၇ ေထာင္ေက်ာ္ ေလာက္သြားတယ္။ အခုေတာ့  ၂ ေသာင္း ၆ ေထာင္ ေလာက္ပဲ ျဖစ္သြားတယ္” ဟု ဦးစန္းထြန္းက ေျပာသည္။ ကူးတို႔ခကို ၅၀ က်ပ္မွာ ၁၀၀ က်ပ္ တိုးျမႇင့္ ေကာက္ျခင္းအေပၚ ခရီးသည္မ်ားက မေက်နပ္ခ်က္မ်ား ေျပာဆုိျခင္း မရိွေၾကာင္း၊ ယခုေခတ္ အေျခအေနအရ က်ပ္ ၁၀၀ ဆိုသည့္ ေစ်းႏႈန္းမွာ မ်ားသည္ဟု ဆို၍ မရႏိုင္ေၾကာင္း၊ လိုင္းကား စီးမည္ဆိုလွ်င္ အနည္းဆံုး က်ပ္ ၁ ရာခန္႔ရွိေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ ဆိုသည္။
      “သေဘၤာနဲ႔ သြားရင္ေတာ့ ၾကာတာေပါ့။ သမၺာန္နဲ႔ သြားရင္ ပိုျမန္တယ္။ ဒီေတာ့ သမၺာန္နဲ႔ပဲ သြားတယ္။   ေစ်းႏႈန္းခ်င္း ကလည္း အခုဆို တူေနၿပီဆိုေတာ့ ျမန္ျမန္ေရာက္တာနဲ႔ပဲ သြားတယ္” ဟု သမၺာန္ဆိပ္ တြင္ ေစ်းေရာင္းခ်ေနသူ ကိုမ်ိဳးဝင္း က ေျပာသည္။ ရန္ကုန္ – ဒလ ကူးတို႔ခကို ဧၿပီ ၂၈ ရက္ေန႔က က်ပ္ ၁၀၀ စတင္ေကာက္ခံရာ ခရီးသည္မ်ားအၾကားတြင္ မည္သည့္ ထူးျခားခ်က္၊ အေျပာင္းအလဲမ်ား မျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုလ ၁၂ ရက္ေန႔က လူဦးေရ ၂၀ ခန္႔ ပါဝင္သည့္ ဆႏၵျပပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ ကူးတို႔ခ တိုးျမႇင့္ေကာက္ျခင္းအား ဆႏၵျပၾကသည္ကို မိမိအေနျဖင့္ မည္သို႔မွ် မေျပာလိုေၾကာင္း၊ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ျပည္သူမ်ားအား အသက္သာဆံုး ႏႈန္းထားျဖစ္ရန္ စီစဥ္ထားျခင္းေၾကာင့္ ကူးတို႔ခအား ယခင္အတိုင္း ျပန္လည္၍ ေလွ်ာ့ခ် ၿပီး ေကာက္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဦးရွိန္ေရာက   ေျပာသည္။
          “အရင္က ဒလနဲ႔ ရန္ကုန္ ကူးတို႔ခကို ေငြက်ပ္ ၁၀ ေကာက္ရာကေန ၂၀၁၁ ၾသဂုတ္လ ၁ ရက္ေန႔မွာ က်ပ္ ၅၀ တိုး ေကာက္တယ္၊ ဒီႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ ၁၀၀ ေျပာင္းလဲ ေကာက္တယ္။ အရင္တုန္းက ကူးတို႔ခ တိုးေကာက္ရင္ ဘာမွ မျဖစ္ဘူး။ အခုမွ ဆႏၵျပတာေတြ ျဖစ္လာတာ။ အခုလိုျဖစ္ တာ ပထမဆံုးပဲ” ဟု ၎က ဆိုသည္။ ဒလႏွင့္ ရန္ကုန္ကူးေသာ ကူးတို႔ဇက္သေဘၤာ ၄ စင္းရွိၿပီး ၎တို႔မွာ တပင္ေ႐ႊထီး၊ က်န္စစ္သား၊ အေနာ္ရထာ၊ ထီးလႈိင္ ရွင္တို႔ ျဖစ္ကာ ထိုယာဥ္မ်ားသည္ တရက္လွ်င္ အသြားအျပန္ ၄၆ ေခါက္ ကူးသန္းေနရကာ အျခမ္းေရအားျဖင့္ ၉၂ ျခမ္း သြားေနရေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြျဖင့္ အ႐ႈံးခံၿပီး ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ရာတြင္ တႏွစ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၂ ေထာင့္ ၅ ရာမွ က်ပ္သန္းေပါင္း ၄ ေထာင္ခန္႔ အထိ အ႐ႈံးခံ ကုန္ၾက မႈမ်ား ရွိေၾကာင္း သိရသည္

No comments :

Post a Comment

Blogger Widgets
Back to Top