Wednesday, 22 May 2013
ပညာေရး က႑ျခစားမႈျပႆနာ ပညာေရးဝန္ ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း ။ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသစ္ႏွစ္အတြက္ အေျခခံပ ညာေက်ာင္း အသီးသီးတြင္ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမႈ မၾကာမီစတင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ထို့အတြက္ေၾကာ င့္ပညာေရးက႑ႏွင္႕ဆက္ႏႊယ္မႈရွိေသာ လာဘ္ေပး ၊ လာဘ္ယူမႈ ကိစၥရပ္အား ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံမႈမ တိုင္မီ ပညာေရးဝန္ႀကီး႒ာနဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴႏွင္႕ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းမႈမ်ားအား ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။- အစိုးရသစ္တက္ခါစမွာ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ကဝန္ႀကီး ဦးÓဏ္ထြန္းဦးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က နာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေက်ာင္းဝင္ ခြင့္ လာဘ္စားမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကိုင္တြယ္ သြားမယ္လုိ႔ ႀကဳံးဝါးခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္အထိေတာ့ ေျဗာင္မက်ေတာ့ ေပမယ့္ လာဘ္စားမႈေတြရွိတုန္းပဲလို႔ သတင္းေတြ ၾကားေနရပါတယ္။ ဒါကို ဒုတိယဝန္ႀကီးအေနနဲ႔ သိရွိထားပါ သလားခင္ဗ်ာ။
ေျဖ- အေျခခံပညာအဆင့္ ေက်ာင္း အပ္ႏွံမႈကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မူလတန္း အဆင့္က အခမဲ့ဆိုၿပီး အတိအ လင္း ထုတ္ျပန္ထားၿပီးၿပီပဲ။ အလယ္တန္း အဆင့္နဲ႔ အထက္တန္းအဆင့္က ေတာ့ အခမဲ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။ မူလတန္းအဆင့္ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပိုက္ဆံတစ္မတ္ေတာင္ မေကာက္ရဘူး။ ဒါကိုလည္း အဆင့္ ဆင့္ အသိေပးထား ၿပီးၿပီပဲ။ တုိင္တန္း လုိ႔ သိရွိလုိ႔ရွိရင္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ မလုိက္ နာမႈနဲ႔ အျပစ္ေပး အေရးယူ မႈေတြရွိမယ္။ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီအထိ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းေတြကိစၥက တက္ မလာဘူး။ တက္လာခဲ့ရင္လည္း အေရးယူသြားမွာပါ။ အခုရွိေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း မီဒီယာက ေဖာ္ျပ ရမွာ ပဲ။ ေဖာ္ျပလို႔ အေရးမယူတာမ်ဳိးမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မွန္ကန္ရမယ္။ ခိုင္လံုရမယ္။ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရကိုယ္ တုိင္ မူလတန္း ပညာေရးကို အခမဲ့မသင္မေနရ စနစ္ ျပ႒ာန္းထားတာပဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။
ေမး- ဒီႏွစ္မွာလည္း လာဘ္စားမႈေတြ ထပ္ျဖစ္မယ့္အရိပ္အေရာင္ေတြေတြ႕ ေနရတယ္။ ဒါက ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈ မရွိလုိ႔လား။ စီမံခန္႔ခဲြမႈ အားနည္းလို႔လား။
ေျဖ- ထိေရာက္တဲ့အေရးယူမႈဟာ ဒါက ရွိတာေပါ့။ မရွိဘဲေနပါ့မလား။ ဒီအပိုင္း ကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာျပမယ္။ သူ႔ရပ္ကြက္၊ သူ႔ဧရိယာမွာရွိတဲ့ သူက သူ႔ေက်ာင္းမွာ အပ္တယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေတာင္ဒဂံု မွာေနတဲ့သူက ဒဂံု(၁)ကို အပ္ခ်င္တာမ်ဳိး ဒါေတြဆုိရင္ ႐ႈပ္ေထြးလာမယ္။ ကိုယ့္ ရပ္ကြက္ ကိုယ့္ဧရိယာမဟုတ္ဘဲ ဟိုမွာထားခ်င္တယ္။ ဒီမွာထားခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဒီလိုေတြကဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ဒါကိုလည္း စီမံခန္႔ခြဲရမွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာၿပီးၿပီပဲ။ လာဘ္စားမႈေတြရွိတယ္ဆုိရင္ တင္ျပ ေဖာ္ျပၾကပါ အေရးမယူရင္ေျပာ ကဲ ..ဟုတ္ၿပီလား။
ေမး- အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြနဲ႔ အသားက်ေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ပညာေရးက႑ကလည္း ဒီႏွစ္ ႏွစ္အတြင္း တိုက္ဖ်က္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူးလုိ႔ ယူဆထားပါသလား။
ေျဖ- စနစ္ရဲ႕သားေကာင္။ ဒါေတြက ရွိမွာပဲ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ပညာေရးမွာက သူေဌး မရွိဘူး။ အင္မတန္ နည္းတယ္။ ဘယ္ဆရာ၊ ဘယ္ဆရာမမွ လာဘ္ စားလုိ႔ ကားမစီးႏုိင္ဘူး။ ၁ဝဝဝ မွာ တစ္ေယာက္။ ၁ဝဝ မွာ ၁ ေယာက္ ရွိ ေကာင္းရွိမယ္။ ဒါကလည္း သူ႔ကိုယ္ပိုင္ နဲ႔ ဝယ္ထားတဲ့ကားပဲ ျဖစ္မယ္။ လာဘ္ မစားႏိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာဘူးေနာ္။ ရွိရင္ရွိမယ္။ သမၼတႀကီးကိုယ္တုိင္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္မယ္လုိ႔ ေျပာထားၿပီးသားပါ။ ဒါကိုလည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက လုိက္လုပ္ရမွာပဲ။ မလြယ္လည္း လုပ္မွာပဲ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္ လာဘ္စားမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီလုိ႔ မထင္ဘူးလား။
ေျဖ- စီးပြားျဖစ္ ဒါေတာ့မရွိဘူး။ နည္းတယ္။ ပညာေရးမွာက ဒီလုိေတြ သိပ္ မရွိၾကဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူေတြရွိခဲ့ရင္ အေရးယူရမွာပဲ။ တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီ မဟုတ္ဘူး။ တုိက္ဖ်က္မႈကို ျပဳေနတာ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္လာဘ္စားလုိ႔ ပညာေရး နယ္ပယ္က ဘယ္ႏွဦးေလာက္ အေရး ယူထားၿပီးၿပီလဲ။ ဒါကိုေရာ ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ေျဖၾကားေပးေစလုိပါတယ္။
ေျဖ – အေရးယူမႈေတြ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အတိအလင္းကို ရွိတာေပါ့။ မယူမေန ရ ပင္စင္ေပးလိုက္ တာေတြ၊ ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုိက္တာေတြ၊ ျပင္းထန္စြာ သတိေပးလုိက္တာေတြ အမ်ားႀကီး ပါပဲ။ ၫႊန္ ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အဆင့္ ရွိသူေတြေတာင္ ဘယ္ႏွေယာက္ရွိၿပီလဲ။ ဒါက ျမင္သာတဲ့ အေရးယူမႈပဲ။ အညႇာ ကေန ကိုင္ေနတာပဲ က်န္တာေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ့။ ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အခ်ဳိ႕ေသာ ျဖစ္ ရပ္ ေတြမွာ သက္ညႇာရတဲ့ အေနအထားေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါကိုျငင္သာစြာနဲ႔ ေျဖရွင္း ရတာေတြရွိပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြဆိုတာက အနစ္နာခံၿပီး ႏွစ္ရွည္ လုပ္လာၾကတာေတြ၊ ဒါေတြကိုၾကည့္ ရေသးတယ္။ ပညာေရးဆိုတာ နဂိုက တည္းကိုက သိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့အထဲမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ကိုင္တြယ္ရတာကလည္း ႏူးညံ့ဖို႔လုိ ပါတယ္။
ေမး- ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ က်ဴရွင္ စနစ္ဟာ ပ်က္ေနတဲ့ပညာေရးကို ၿပိဳက် သြားေစတယ္လုိ႔ဆုိၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ပညာေရးက႑အေျပာင္းအလဲ လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ဴရွင္စနစ္ အေပၚ ဘာမ်ား ေျပာ လိုပါသလဲ။
ေျဖ – က်ဴရွင္စနစ္ ဒါက ျမန္မာမွာလည္းရွိတယ္။ ဂ်ပန္မွာလည္းရွိတယ္။ ဒါကို မရွိသင့္ေတာ့ဘူးလို႔ ယတိျပတ္ ေျပာလိုက္လုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ ေက်ာင္းမွာ လည္း သင္တယ္။ ဒါကို ပိုၿပီးေက်ညက္ ေအာင္ အျပင္မွာလည္း ထပ္သင္မယ္။ ဒါကို မသင္ရဘူးရပ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သူ႔အတန္းကို သင္။ သူသင္တဲ့ က်ဴရွင္ ကိုတက္။ ေမးခြန္းေပး ဒါဆိုရင္ ဒါက မရွိသင့္ဘူး။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ဒါကိုလက္မခံဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းထုတ္တဲ့ကိစၥကိုလည္း ညႇိႏႈိင္းရမွာပဲ။ အားလံုးကို က်ဴရွင္မသင္ရဘူးလို႔ ဝါးလံုးရွည္ႀကီးနဲ႔ တစ္ခါတည္း ရမ္းလုိက္လုိ႔မရဘူး။ က်ဴရွင္ကေခတ္ အဆက္ဆက္ရွိခဲ့တာပဲ။ ဒါကလည္း တရားမွ်တတဲ့ က်ဴရွင္ေတြ ရွိခဲ့လုိ႔ပဲ။
ေမး- အစိုးရဆရာဝန္ေတြ အျပင္ေဆး ခန္းျပတာက်ေတာ့ အေရးမယူဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ က်ဴ ရွင္ျပတာက် ေတာ့ အေရးယူတယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ ဘူးလုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ ဒုတိယဝန္ႀကီး ကေရာ ဒီလုိေျပာဆိုမႈအေပၚ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ- က်ဴရွင္ကိစၥကို တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူးထင္တယ္။ တစ္ညလံုး ေျပာလည္းမၿပီး ဘူး။ ေနာက္ တစ္ေန႔ ေျပာလည္း မၿပီးဘူး။ တက္တဲ့သူ ရွိလို႔ သင္တဲ့သူ ရွိတယ္။ သင္တဲ့သူရွိလုိ႔ တက္တဲ့သူ ရွိတယ္။ ဒါ့အျပင္ ထားတဲ့ သူရွိလုိ႔လည္း က်ဴရွင္ရွိတယ္။ ဒါကို ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။ ပညာရွင္ေတြ က ေျဖရွင္း ၾကရမယ့္ ကိစၥေတာင္ ျဖစ္ေန တယ္။ ထိခိုက္မႈ ဘာမွမရွိတဲ့ က်ဴရွင္ကို အျပစ္ေျပာလုိ႔ေတာ့ မရဘူး။
ေမး- အခုဆို အခ်ဳိ႕ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြက က်ဴရွင္ျပေနၾကပါၿပီ။ အခ်ဳိ႕ ေတြက ေက်ာင္းမွာ စာသိပ္ မသင္ဘူူး။ က်ဴရွင္က်မွ ေသခ်ာသင္တယ္တဲ့။ က်ဴရွင္မတက္တဲ့ ကေလးဆိုအတန္းထဲမွာ အႏွိမ္ခံရေတာ့ မျဖစ္မေန က်ဴရွင္တက္ရတယ္တဲ့။ မသင္မေနရ က်ဴရွင္စနစ္ေပါ့။ ဒီျပႆနာကို ဘယ္လုိကိုင္ တြယ္သြားမလဲ။
ေျဖ – ဒီ က်ဴရွင္မ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ မရွိသင့္ဘူး။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီေခတ္က ဒီမိုကေရစီေခတ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ ျဖည့္စြက္မႈ၊ ျပင္ဆင္မႈ ေတြကိုပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကပညာ ေရးက႑မွာ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ တစ္ဦးတည္း တစ္ဖြဲ႕တည္းက ဆံုးျဖတ္ တာမ်ဳိး၊ အမိန္႔ေပးၫႊန္ၾကားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ပညာရွင္မ်ားက ဒီကိစၥကို ကိုင္တြယ္မယ္။ အေျဖထြက္လာၿပီး သေဘာတူၿပီးရင္ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္း သြားမွာပါ။
ေမး- လစာမေလာက္လုိ႔ က်ဴရွင္ျပ ၾကတာတဲ့။ အခုေပးထားတဲ့ လစာက က်ဴရွင္ျပစရာမလိုေအာင္ လံုေလာက္ ေနၿပီလား။
ေျဖ- က်ဴရွင္ျပႆနာ ဒါကို တစ္ထုိင္တည္း ေျပာလုိ႔မရဘူးလုိ႔ ေျပာထားၿပီး ပါၿပီ။ ဒီထဲမွာမွ လံုေလာက္ျပည့္ စံုေသာ လစာရရွိမႈကလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ ပါဝင္ေနတယ္ဆိုတာ ျငင္းမရပါဘူး။ စပါးတင္း ၁ဝဝ၊ ေရႊတစ္ က်ပ္သား၊ ဆရာ၊ ဆရာမလစာ တစ္တန္းထဲဆိုရင္ ေတာ့ က်ဴရွင္က ရွိပါေတာ့မလား။ မရွိ ေတာ့ဘူးနဲ႔ တူတယ္ေနာ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအတြက္ပဲ ပါတာမဟုတ္ ဘူး။ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္လည္း ပါတာေပါ့။ ဘယ္သူမွ အလုပ္႐ႈပ္ခံၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတာင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္လုိ႔ အာမ မခံႏုိင္ဘူး။ ဒီလုိေတြေတာ့ရွိတာ ေပါ့။
ေမး – ပညာေရးက႑ထဲက ျခစားမႈေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ အျမစ္ျပတ္မယ္ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ- ဒါက ေပးသူေရာ၊ ရယူသူနဲ႔ပါ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ အျမစ္ျပတ္မႈဆို တာက အားလံုးနဲ႔ဆုိင္ပါတယ္။ ထိ ေရာက္တဲ့အေရးယူမႈတုိ႔၊ လုိက္နာ က်င့္သံုးမႈတို႔ရွိရင္ အျမစ္ျပတ္ပါတယ္
ပညာေရး က႑ျခစားမႈျပႆနာ ပညာေရးဝန္ ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း ။ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသစ္ႏွစ္အတြက္ အေျခခံပ ညာေက်ာင္း အသီးသီးတြင္ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမႈ မၾကာမီစတင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ထို့အတြက္ေၾကာ င့္ပညာေရးက႑ႏွင္႕ဆက္ႏႊယ္မႈရွိေသာ လာဘ္ေပး ၊ လာဘ္ယူမႈ ကိစၥရပ္အား ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံမႈမ တိုင္မီ ပညာေရးဝန္ႀကီး႒ာနဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴႏွင္႕ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းမႈမ်ားအား ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။- အစိုးရသစ္တက္ခါစမွာ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ကဝန္ႀကီး ဦးÓဏ္ထြန္းဦးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က နာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေက်ာင္းဝင္ ခြင့္ လာဘ္စားမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကိုင္တြယ္ သြားမယ္လုိ႔ ႀကဳံးဝါးခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္အထိေတာ့ ေျဗာင္မက်ေတာ့ ေပမယ့္ လာဘ္စားမႈေတြရွိတုန္းပဲလို႔ သတင္းေတြ ၾကားေနရပါတယ္။ ဒါကို ဒုတိယဝန္ႀကီးအေနနဲ႔ သိရွိထားပါ သလားခင္ဗ်ာ။
ေျဖ- အေျခခံပညာအဆင့္ ေက်ာင္း အပ္ႏွံမႈကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မူလတန္း အဆင့္က အခမဲ့ဆိုၿပီး အတိအ လင္း ထုတ္ျပန္ထားၿပီးၿပီပဲ။ အလယ္တန္း အဆင့္နဲ႔ အထက္တန္းအဆင့္က ေတာ့ အခမဲ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။ မူလတန္းအဆင့္ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပိုက္ဆံတစ္မတ္ေတာင္ မေကာက္ရဘူး။ ဒါကိုလည္း အဆင့္ ဆင့္ အသိေပးထား ၿပီးၿပီပဲ။ တုိင္တန္း လုိ႔ သိရွိလုိ႔ရွိရင္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ မလုိက္ နာမႈနဲ႔ အျပစ္ေပး အေရးယူ မႈေတြရွိမယ္။ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီအထိ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းေတြကိစၥက တက္ မလာဘူး။ တက္လာခဲ့ရင္လည္း အေရးယူသြားမွာပါ။ အခုရွိေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း မီဒီယာက ေဖာ္ျပ ရမွာ ပဲ။ ေဖာ္ျပလို႔ အေရးမယူတာမ်ဳိးမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မွန္ကန္ရမယ္။ ခိုင္လံုရမယ္။ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရကိုယ္ တုိင္ မူလတန္း ပညာေရးကို အခမဲ့မသင္မေနရ စနစ္ ျပ႒ာန္းထားတာပဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။
ေမး- ဒီႏွစ္မွာလည္း လာဘ္စားမႈေတြ ထပ္ျဖစ္မယ့္အရိပ္အေရာင္ေတြေတြ႕ ေနရတယ္။ ဒါက ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈ မရွိလုိ႔လား။ စီမံခန္႔ခဲြမႈ အားနည္းလို႔လား။
ေျဖ- ထိေရာက္တဲ့အေရးယူမႈဟာ ဒါက ရွိတာေပါ့။ မရွိဘဲေနပါ့မလား။ ဒီအပိုင္း ကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာျပမယ္။ သူ႔ရပ္ကြက္၊ သူ႔ဧရိယာမွာရွိတဲ့ သူက သူ႔ေက်ာင္းမွာ အပ္တယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေတာင္ဒဂံု မွာေနတဲ့သူက ဒဂံု(၁)ကို အပ္ခ်င္တာမ်ဳိး ဒါေတြဆုိရင္ ႐ႈပ္ေထြးလာမယ္။ ကိုယ့္ ရပ္ကြက္ ကိုယ့္ဧရိယာမဟုတ္ဘဲ ဟိုမွာထားခ်င္တယ္။ ဒီမွာထားခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဒီလိုေတြကဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ဒါကိုလည္း စီမံခန္႔ခြဲရမွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာၿပီးၿပီပဲ။ လာဘ္စားမႈေတြရွိတယ္ဆုိရင္ တင္ျပ ေဖာ္ျပၾကပါ အေရးမယူရင္ေျပာ ကဲ ..ဟုတ္ၿပီလား။
ေမး- အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြနဲ႔ အသားက်ေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ပညာေရးက႑ကလည္း ဒီႏွစ္ ႏွစ္အတြင္း တိုက္ဖ်က္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူးလုိ႔ ယူဆထားပါသလား။
ေျဖ- စနစ္ရဲ႕သားေကာင္။ ဒါေတြက ရွိမွာပဲ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ပညာေရးမွာက သူေဌး မရွိဘူး။ အင္မတန္ နည္းတယ္။ ဘယ္ဆရာ၊ ဘယ္ဆရာမမွ လာဘ္ စားလုိ႔ ကားမစီးႏုိင္ဘူး။ ၁ဝဝဝ မွာ တစ္ေယာက္။ ၁ဝဝ မွာ ၁ ေယာက္ ရွိ ေကာင္းရွိမယ္။ ဒါကလည္း သူ႔ကိုယ္ပိုင္ နဲ႔ ဝယ္ထားတဲ့ကားပဲ ျဖစ္မယ္။ လာဘ္ မစားႏိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာဘူးေနာ္။ ရွိရင္ရွိမယ္။ သမၼတႀကီးကိုယ္တုိင္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္မယ္လုိ႔ ေျပာထားၿပီးသားပါ။ ဒါကိုလည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက လုိက္လုပ္ရမွာပဲ။ မလြယ္လည္း လုပ္မွာပဲ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္ လာဘ္စားမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီလုိ႔ မထင္ဘူးလား။
ေျဖ- စီးပြားျဖစ္ ဒါေတာ့မရွိဘူး။ နည္းတယ္။ ပညာေရးမွာက ဒီလုိေတြ သိပ္ မရွိၾကဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူေတြရွိခဲ့ရင္ အေရးယူရမွာပဲ။ တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီ မဟုတ္ဘူး။ တုိက္ဖ်က္မႈကို ျပဳေနတာ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္လာဘ္စားလုိ႔ ပညာေရး နယ္ပယ္က ဘယ္ႏွဦးေလာက္ အေရး ယူထားၿပီးၿပီလဲ။ ဒါကိုေရာ ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ေျဖၾကားေပးေစလုိပါတယ္။
ေျဖ – အေရးယူမႈေတြ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အတိအလင္းကို ရွိတာေပါ့။ မယူမေန ရ ပင္စင္ေပးလိုက္ တာေတြ၊ ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုိက္တာေတြ၊ ျပင္းထန္စြာ သတိေပးလုိက္တာေတြ အမ်ားႀကီး ပါပဲ။ ၫႊန္ ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အဆင့္ ရွိသူေတြေတာင္ ဘယ္ႏွေယာက္ရွိၿပီလဲ။ ဒါက ျမင္သာတဲ့ အေရးယူမႈပဲ။ အညႇာ ကေန ကိုင္ေနတာပဲ က်န္တာေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ့။ ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အခ်ဳိ႕ေသာ ျဖစ္ ရပ္ ေတြမွာ သက္ညႇာရတဲ့ အေနအထားေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါကိုျငင္သာစြာနဲ႔ ေျဖရွင္း ရတာေတြရွိပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြဆိုတာက အနစ္နာခံၿပီး ႏွစ္ရွည္ လုပ္လာၾကတာေတြ၊ ဒါေတြကိုၾကည့္ ရေသးတယ္။ ပညာေရးဆိုတာ နဂိုက တည္းကိုက သိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့အထဲမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ကိုင္တြယ္ရတာကလည္း ႏူးညံ့ဖို႔လုိ ပါတယ္။
ေမး- ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ က်ဴရွင္ စနစ္ဟာ ပ်က္ေနတဲ့ပညာေရးကို ၿပိဳက် သြားေစတယ္လုိ႔ဆုိၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ပညာေရးက႑အေျပာင္းအလဲ လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ဴရွင္စနစ္ အေပၚ ဘာမ်ား ေျပာ လိုပါသလဲ။
ေျဖ – က်ဴရွင္စနစ္ ဒါက ျမန္မာမွာလည္းရွိတယ္။ ဂ်ပန္မွာလည္းရွိတယ္။ ဒါကို မရွိသင့္ေတာ့ဘူးလို႔ ယတိျပတ္ ေျပာလိုက္လုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ ေက်ာင္းမွာ လည္း သင္တယ္။ ဒါကို ပိုၿပီးေက်ညက္ ေအာင္ အျပင္မွာလည္း ထပ္သင္မယ္။ ဒါကို မသင္ရဘူးရပ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သူ႔အတန္းကို သင္။ သူသင္တဲ့ က်ဴရွင္ ကိုတက္။ ေမးခြန္းေပး ဒါဆိုရင္ ဒါက မရွိသင့္ဘူး။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ဒါကိုလက္မခံဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းထုတ္တဲ့ကိစၥကိုလည္း ညႇိႏႈိင္းရမွာပဲ။ အားလံုးကို က်ဴရွင္မသင္ရဘူးလို႔ ဝါးလံုးရွည္ႀကီးနဲ႔ တစ္ခါတည္း ရမ္းလုိက္လုိ႔မရဘူး။ က်ဴရွင္ကေခတ္ အဆက္ဆက္ရွိခဲ့တာပဲ။ ဒါကလည္း တရားမွ်တတဲ့ က်ဴရွင္ေတြ ရွိခဲ့လုိ႔ပဲ။
ေမး- အစိုးရဆရာဝန္ေတြ အျပင္ေဆး ခန္းျပတာက်ေတာ့ အေရးမယူဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ က်ဴ ရွင္ျပတာက် ေတာ့ အေရးယူတယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ ဘူးလုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ ဒုတိယဝန္ႀကီး ကေရာ ဒီလုိေျပာဆိုမႈအေပၚ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ- က်ဴရွင္ကိစၥကို တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူးထင္တယ္။ တစ္ညလံုး ေျပာလည္းမၿပီး ဘူး။ ေနာက္ တစ္ေန႔ ေျပာလည္း မၿပီးဘူး။ တက္တဲ့သူ ရွိလို႔ သင္တဲ့သူ ရွိတယ္။ သင္တဲ့သူရွိလုိ႔ တက္တဲ့သူ ရွိတယ္။ ဒါ့အျပင္ ထားတဲ့ သူရွိလုိ႔လည္း က်ဴရွင္ရွိတယ္။ ဒါကို ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။ ပညာရွင္ေတြ က ေျဖရွင္း ၾကရမယ့္ ကိစၥေတာင္ ျဖစ္ေန တယ္။ ထိခိုက္မႈ ဘာမွမရွိတဲ့ က်ဴရွင္ကို အျပစ္ေျပာလုိ႔ေတာ့ မရဘူး။
ေမး- အခုဆို အခ်ဳိ႕ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြက က်ဴရွင္ျပေနၾကပါၿပီ။ အခ်ဳိ႕ ေတြက ေက်ာင္းမွာ စာသိပ္ မသင္ဘူူး။ က်ဴရွင္က်မွ ေသခ်ာသင္တယ္တဲ့။ က်ဴရွင္မတက္တဲ့ ကေလးဆိုအတန္းထဲမွာ အႏွိမ္ခံရေတာ့ မျဖစ္မေန က်ဴရွင္တက္ရတယ္တဲ့။ မသင္မေနရ က်ဴရွင္စနစ္ေပါ့။ ဒီျပႆနာကို ဘယ္လုိကိုင္ တြယ္သြားမလဲ။
ေျဖ – ဒီ က်ဴရွင္မ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ မရွိသင့္ဘူး။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီေခတ္က ဒီမိုကေရစီေခတ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ ျဖည့္စြက္မႈ၊ ျပင္ဆင္မႈ ေတြကိုပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကပညာ ေရးက႑မွာ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ တစ္ဦးတည္း တစ္ဖြဲ႕တည္းက ဆံုးျဖတ္ တာမ်ဳိး၊ အမိန္႔ေပးၫႊန္ၾကားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ပညာရွင္မ်ားက ဒီကိစၥကို ကိုင္တြယ္မယ္။ အေျဖထြက္လာၿပီး သေဘာတူၿပီးရင္ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္း သြားမွာပါ။
ေမး- လစာမေလာက္လုိ႔ က်ဴရွင္ျပ ၾကတာတဲ့။ အခုေပးထားတဲ့ လစာက က်ဴရွင္ျပစရာမလိုေအာင္ လံုေလာက္ ေနၿပီလား။
ေျဖ- က်ဴရွင္ျပႆနာ ဒါကို တစ္ထုိင္တည္း ေျပာလုိ႔မရဘူးလုိ႔ ေျပာထားၿပီး ပါၿပီ။ ဒီထဲမွာမွ လံုေလာက္ျပည့္ စံုေသာ လစာရရွိမႈကလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ ပါဝင္ေနတယ္ဆိုတာ ျငင္းမရပါဘူး။ စပါးတင္း ၁ဝဝ၊ ေရႊတစ္ က်ပ္သား၊ ဆရာ၊ ဆရာမလစာ တစ္တန္းထဲဆိုရင္ ေတာ့ က်ဴရွင္က ရွိပါေတာ့မလား။ မရွိ ေတာ့ဘူးနဲ႔ တူတယ္ေနာ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအတြက္ပဲ ပါတာမဟုတ္ ဘူး။ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္လည္း ပါတာေပါ့။ ဘယ္သူမွ အလုပ္႐ႈပ္ခံၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတာင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္လုိ႔ အာမ မခံႏုိင္ဘူး။ ဒီလုိေတြေတာ့ရွိတာ ေပါ့။
ေမး – ပညာေရးက႑ထဲက ျခစားမႈေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ အျမစ္ျပတ္မယ္ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ- ဒါက ေပးသူေရာ၊ ရယူသူနဲ႔ပါ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ အျမစ္ျပတ္မႈဆို တာက အားလံုးနဲ႔ဆုိင္ပါတယ္။ ထိ ေရာက္တဲ့အေရးယူမႈတုိ႔၊ လုိက္နာ က်င့္သံုးမႈတို႔ရွိရင္ အျမစ္ျပတ္ပါတယ္
Wednesday, 22 May 2013
ပညာေရး က႑ျခစားမႈျပႆနာ ပညာေရးဝန္ ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း ။ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသစ္ႏွစ္အတြက္ အေျခခံပ ညာေက်ာင္း အသီးသီးတြင္ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမႈ မၾကာမီစတင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ထို့အတြက္ေၾကာ င့္ပညာေရးက႑ႏွင္႕ဆက္ႏႊယ္မႈရွိေသာ လာဘ္ေပး ၊ လာဘ္ယူမႈ ကိစၥရပ္အား ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံမႈမ တိုင္မီ ပညာေရးဝန္ႀကီး႒ာနဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴႏွင္႕ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းမႈမ်ားအား ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။- အစိုးရသစ္တက္ခါစမွာ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ကဝန္ႀကီး ဦးÓဏ္ထြန္းဦးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က နာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေက်ာင္းဝင္ ခြင့္ လာဘ္စားမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကိုင္တြယ္ သြားမယ္လုိ႔ ႀကဳံးဝါးခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္အထိေတာ့ ေျဗာင္မက်ေတာ့ ေပမယ့္ လာဘ္စားမႈေတြရွိတုန္းပဲလို႔ သတင္းေတြ ၾကားေနရပါတယ္။ ဒါကို ဒုတိယဝန္ႀကီးအေနနဲ႔ သိရွိထားပါ သလားခင္ဗ်ာ။
ေျဖ- အေျခခံပညာအဆင့္ ေက်ာင္း အပ္ႏွံမႈကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မူလတန္း အဆင့္က အခမဲ့ဆိုၿပီး အတိအ လင္း ထုတ္ျပန္ထားၿပီးၿပီပဲ။ အလယ္တန္း အဆင့္နဲ႔ အထက္တန္းအဆင့္က ေတာ့ အခမဲ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။ မူလတန္းအဆင့္ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပိုက္ဆံတစ္မတ္ေတာင္ မေကာက္ရဘူး။ ဒါကိုလည္း အဆင့္ ဆင့္ အသိေပးထား ၿပီးၿပီပဲ။ တုိင္တန္း လုိ႔ သိရွိလုိ႔ရွိရင္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ မလုိက္ နာမႈနဲ႔ အျပစ္ေပး အေရးယူ မႈေတြရွိမယ္။ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီအထိ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းေတြကိစၥက တက္ မလာဘူး။ တက္လာခဲ့ရင္လည္း အေရးယူသြားမွာပါ။ အခုရွိေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း မီဒီယာက ေဖာ္ျပ ရမွာ ပဲ။ ေဖာ္ျပလို႔ အေရးမယူတာမ်ဳိးမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မွန္ကန္ရမယ္။ ခိုင္လံုရမယ္။ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရကိုယ္ တုိင္ မူလတန္း ပညာေရးကို အခမဲ့မသင္မေနရ စနစ္ ျပ႒ာန္းထားတာပဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။
ေမး- ဒီႏွစ္မွာလည္း လာဘ္စားမႈေတြ ထပ္ျဖစ္မယ့္အရိပ္အေရာင္ေတြေတြ႕ ေနရတယ္။ ဒါက ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈ မရွိလုိ႔လား။ စီမံခန္႔ခဲြမႈ အားနည္းလို႔လား။
ေျဖ- ထိေရာက္တဲ့အေရးယူမႈဟာ ဒါက ရွိတာေပါ့။ မရွိဘဲေနပါ့မလား။ ဒီအပိုင္း ကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာျပမယ္။ သူ႔ရပ္ကြက္၊ သူ႔ဧရိယာမွာရွိတဲ့ သူက သူ႔ေက်ာင္းမွာ အပ္တယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေတာင္ဒဂံု မွာေနတဲ့သူက ဒဂံု(၁)ကို အပ္ခ်င္တာမ်ဳိး ဒါေတြဆုိရင္ ႐ႈပ္ေထြးလာမယ္။ ကိုယ့္ ရပ္ကြက္ ကိုယ့္ဧရိယာမဟုတ္ဘဲ ဟိုမွာထားခ်င္တယ္။ ဒီမွာထားခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဒီလိုေတြကဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ဒါကိုလည္း စီမံခန္႔ခြဲရမွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာၿပီးၿပီပဲ။ လာဘ္စားမႈေတြရွိတယ္ဆုိရင္ တင္ျပ ေဖာ္ျပၾကပါ အေရးမယူရင္ေျပာ ကဲ ..ဟုတ္ၿပီလား။
ေမး- အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြနဲ႔ အသားက်ေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ပညာေရးက႑ကလည္း ဒီႏွစ္ ႏွစ္အတြင္း တိုက္ဖ်က္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူးလုိ႔ ယူဆထားပါသလား။
ေျဖ- စနစ္ရဲ႕သားေကာင္။ ဒါေတြက ရွိမွာပဲ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ပညာေရးမွာက သူေဌး မရွိဘူး။ အင္မတန္ နည္းတယ္။ ဘယ္ဆရာ၊ ဘယ္ဆရာမမွ လာဘ္ စားလုိ႔ ကားမစီးႏုိင္ဘူး။ ၁ဝဝဝ မွာ တစ္ေယာက္။ ၁ဝဝ မွာ ၁ ေယာက္ ရွိ ေကာင္းရွိမယ္။ ဒါကလည္း သူ႔ကိုယ္ပိုင္ နဲ႔ ဝယ္ထားတဲ့ကားပဲ ျဖစ္မယ္။ လာဘ္ မစားႏိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာဘူးေနာ္။ ရွိရင္ရွိမယ္။ သမၼတႀကီးကိုယ္တုိင္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္မယ္လုိ႔ ေျပာထားၿပီးသားပါ။ ဒါကိုလည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက လုိက္လုပ္ရမွာပဲ။ မလြယ္လည္း လုပ္မွာပဲ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္ လာဘ္စားမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီလုိ႔ မထင္ဘူးလား။
ေျဖ- စီးပြားျဖစ္ ဒါေတာ့မရွိဘူး။ နည္းတယ္။ ပညာေရးမွာက ဒီလုိေတြ သိပ္ မရွိၾကဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူေတြရွိခဲ့ရင္ အေရးယူရမွာပဲ။ တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီ မဟုတ္ဘူး။ တုိက္ဖ်က္မႈကို ျပဳေနတာ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္လာဘ္စားလုိ႔ ပညာေရး နယ္ပယ္က ဘယ္ႏွဦးေလာက္ အေရး ယူထားၿပီးၿပီလဲ။ ဒါကိုေရာ ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ေျဖၾကားေပးေစလုိပါတယ္။
ေျဖ – အေရးယူမႈေတြ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အတိအလင္းကို ရွိတာေပါ့။ မယူမေန ရ ပင္စင္ေပးလိုက္ တာေတြ၊ ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုိက္တာေတြ၊ ျပင္းထန္စြာ သတိေပးလုိက္တာေတြ အမ်ားႀကီး ပါပဲ။ ၫႊန္ ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အဆင့္ ရွိသူေတြေတာင္ ဘယ္ႏွေယာက္ရွိၿပီလဲ။ ဒါက ျမင္သာတဲ့ အေရးယူမႈပဲ။ အညႇာ ကေန ကိုင္ေနတာပဲ က်န္တာေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ့။ ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အခ်ဳိ႕ေသာ ျဖစ္ ရပ္ ေတြမွာ သက္ညႇာရတဲ့ အေနအထားေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါကိုျငင္သာစြာနဲ႔ ေျဖရွင္း ရတာေတြရွိပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြဆိုတာက အနစ္နာခံၿပီး ႏွစ္ရွည္ လုပ္လာၾကတာေတြ၊ ဒါေတြကိုၾကည့္ ရေသးတယ္။ ပညာေရးဆိုတာ နဂိုက တည္းကိုက သိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့အထဲမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ကိုင္တြယ္ရတာကလည္း ႏူးညံ့ဖို႔လုိ ပါတယ္။
ေမး- ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ က်ဴရွင္ စနစ္ဟာ ပ်က္ေနတဲ့ပညာေရးကို ၿပိဳက် သြားေစတယ္လုိ႔ဆုိၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ပညာေရးက႑အေျပာင္းအလဲ လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ဴရွင္စနစ္ အေပၚ ဘာမ်ား ေျပာ လိုပါသလဲ။
ေျဖ – က်ဴရွင္စနစ္ ဒါက ျမန္မာမွာလည္းရွိတယ္။ ဂ်ပန္မွာလည္းရွိတယ္။ ဒါကို မရွိသင့္ေတာ့ဘူးလို႔ ယတိျပတ္ ေျပာလိုက္လုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ ေက်ာင္းမွာ လည္း သင္တယ္။ ဒါကို ပိုၿပီးေက်ညက္ ေအာင္ အျပင္မွာလည္း ထပ္သင္မယ္။ ဒါကို မသင္ရဘူးရပ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သူ႔အတန္းကို သင္။ သူသင္တဲ့ က်ဴရွင္ ကိုတက္။ ေမးခြန္းေပး ဒါဆိုရင္ ဒါက မရွိသင့္ဘူး။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ဒါကိုလက္မခံဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းထုတ္တဲ့ကိစၥကိုလည္း ညႇိႏႈိင္းရမွာပဲ။ အားလံုးကို က်ဴရွင္မသင္ရဘူးလို႔ ဝါးလံုးရွည္ႀကီးနဲ႔ တစ္ခါတည္း ရမ္းလုိက္လုိ႔မရဘူး။ က်ဴရွင္ကေခတ္ အဆက္ဆက္ရွိခဲ့တာပဲ။ ဒါကလည္း တရားမွ်တတဲ့ က်ဴရွင္ေတြ ရွိခဲ့လုိ႔ပဲ။
ေမး- အစိုးရဆရာဝန္ေတြ အျပင္ေဆး ခန္းျပတာက်ေတာ့ အေရးမယူဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ က်ဴ ရွင္ျပတာက် ေတာ့ အေရးယူတယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ ဘူးလုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ ဒုတိယဝန္ႀကီး ကေရာ ဒီလုိေျပာဆိုမႈအေပၚ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ- က်ဴရွင္ကိစၥကို တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူးထင္တယ္။ တစ္ညလံုး ေျပာလည္းမၿပီး ဘူး။ ေနာက္ တစ္ေန႔ ေျပာလည္း မၿပီးဘူး။ တက္တဲ့သူ ရွိလို႔ သင္တဲ့သူ ရွိတယ္။ သင္တဲ့သူရွိလုိ႔ တက္တဲ့သူ ရွိတယ္။ ဒါ့အျပင္ ထားတဲ့ သူရွိလုိ႔လည္း က်ဴရွင္ရွိတယ္။ ဒါကို ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။ ပညာရွင္ေတြ က ေျဖရွင္း ၾကရမယ့္ ကိစၥေတာင္ ျဖစ္ေန တယ္။ ထိခိုက္မႈ ဘာမွမရွိတဲ့ က်ဴရွင္ကို အျပစ္ေျပာလုိ႔ေတာ့ မရဘူး။
ေမး- အခုဆို အခ်ဳိ႕ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြက က်ဴရွင္ျပေနၾကပါၿပီ။ အခ်ဳိ႕ ေတြက ေက်ာင္းမွာ စာသိပ္ မသင္ဘူူး။ က်ဴရွင္က်မွ ေသခ်ာသင္တယ္တဲ့။ က်ဴရွင္မတက္တဲ့ ကေလးဆိုအတန္းထဲမွာ အႏွိမ္ခံရေတာ့ မျဖစ္မေန က်ဴရွင္တက္ရတယ္တဲ့။ မသင္မေနရ က်ဴရွင္စနစ္ေပါ့။ ဒီျပႆနာကို ဘယ္လုိကိုင္ တြယ္သြားမလဲ။
ေျဖ – ဒီ က်ဴရွင္မ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ မရွိသင့္ဘူး။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီေခတ္က ဒီမိုကေရစီေခတ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ ျဖည့္စြက္မႈ၊ ျပင္ဆင္မႈ ေတြကိုပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကပညာ ေရးက႑မွာ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ တစ္ဦးတည္း တစ္ဖြဲ႕တည္းက ဆံုးျဖတ္ တာမ်ဳိး၊ အမိန္႔ေပးၫႊန္ၾကားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ပညာရွင္မ်ားက ဒီကိစၥကို ကိုင္တြယ္မယ္။ အေျဖထြက္လာၿပီး သေဘာတူၿပီးရင္ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္း သြားမွာပါ။
ေမး- လစာမေလာက္လုိ႔ က်ဴရွင္ျပ ၾကတာတဲ့။ အခုေပးထားတဲ့ လစာက က်ဴရွင္ျပစရာမလိုေအာင္ လံုေလာက္ ေနၿပီလား။
ေျဖ- က်ဴရွင္ျပႆနာ ဒါကို တစ္ထုိင္တည္း ေျပာလုိ႔မရဘူးလုိ႔ ေျပာထားၿပီး ပါၿပီ။ ဒီထဲမွာမွ လံုေလာက္ျပည့္ စံုေသာ လစာရရွိမႈကလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ ပါဝင္ေနတယ္ဆိုတာ ျငင္းမရပါဘူး။ စပါးတင္း ၁ဝဝ၊ ေရႊတစ္ က်ပ္သား၊ ဆရာ၊ ဆရာမလစာ တစ္တန္းထဲဆိုရင္ ေတာ့ က်ဴရွင္က ရွိပါေတာ့မလား။ မရွိ ေတာ့ဘူးနဲ႔ တူတယ္ေနာ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအတြက္ပဲ ပါတာမဟုတ္ ဘူး။ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္လည္း ပါတာေပါ့။ ဘယ္သူမွ အလုပ္႐ႈပ္ခံၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတာင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္လုိ႔ အာမ မခံႏုိင္ဘူး။ ဒီလုိေတြေတာ့ရွိတာ ေပါ့။
ေမး – ပညာေရးက႑ထဲက ျခစားမႈေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ အျမစ္ျပတ္မယ္ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ- ဒါက ေပးသူေရာ၊ ရယူသူနဲ႔ပါ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ အျမစ္ျပတ္မႈဆို တာက အားလံုးနဲ႔ဆုိင္ပါတယ္။ ထိ ေရာက္တဲ့အေရးယူမႈတုိ႔၊ လုိက္နာ က်င့္သံုးမႈတို႔ရွိရင္ အျမစ္ျပတ္ပါတယ္
ပညာေရး က႑ျခစားမႈျပႆနာ ပညာေရးဝန္ ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း ။ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသစ္ႏွစ္အတြက္ အေျခခံပ ညာေက်ာင္း အသီးသီးတြင္ ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမႈ မၾကာမီစတင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ထို့အတြက္ေၾကာ င့္ပညာေရးက႑ႏွင္႕ဆက္ႏႊယ္မႈရွိေသာ လာဘ္ေပး ၊ လာဘ္ယူမႈ ကိစၥရပ္အား ေက်ာင္းအပ္ လက္ခံမႈမ တိုင္မီ ပညာေရးဝန္ႀကီး႒ာနဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေအးၾကဴႏွင္႕ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းမႈမ်ားအား ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
ေမး။- အစိုးရသစ္တက္ခါစမွာ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ကဝန္ႀကီး ဦးÓဏ္ထြန္းဦးက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က နာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕ ေက်ာင္းဝင္ ခြင့္ လာဘ္စားမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကိုင္တြယ္ သြားမယ္လုိ႔ ႀကဳံးဝါးခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္အထိေတာ့ ေျဗာင္မက်ေတာ့ ေပမယ့္ လာဘ္စားမႈေတြရွိတုန္းပဲလို႔ သတင္းေတြ ၾကားေနရပါတယ္။ ဒါကို ဒုတိယဝန္ႀကီးအေနနဲ႔ သိရွိထားပါ သလားခင္ဗ်ာ။
ေျဖ- အေျခခံပညာအဆင့္ ေက်ာင္း အပ္ႏွံမႈကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မူလတန္း အဆင့္က အခမဲ့ဆိုၿပီး အတိအ လင္း ထုတ္ျပန္ထားၿပီးၿပီပဲ။ အလယ္တန္း အဆင့္နဲ႔ အထက္တန္းအဆင့္က ေတာ့ အခမဲ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။ မူလတန္းအဆင့္ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပိုက္ဆံတစ္မတ္ေတာင္ မေကာက္ရဘူး။ ဒါကိုလည္း အဆင့္ ဆင့္ အသိေပးထား ၿပီးၿပီပဲ။ တုိင္တန္း လုိ႔ သိရွိလုိ႔ရွိရင္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ မလုိက္ နာမႈနဲ႔ အျပစ္ေပး အေရးယူ မႈေတြရွိမယ္။ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီအထိ ရန္ကုန္က ေက်ာင္းေတြကိစၥက တက္ မလာဘူး။ တက္လာခဲ့ရင္လည္း အေရးယူသြားမွာပါ။ အခုရွိေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း မီဒီယာက ေဖာ္ျပ ရမွာ ပဲ။ ေဖာ္ျပလို႔ အေရးမယူတာမ်ဳိးမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မွန္ကန္ရမယ္။ ခိုင္လံုရမယ္။ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရကိုယ္ တုိင္ မူလတန္း ပညာေရးကို အခမဲ့မသင္မေနရ စနစ္ ျပ႒ာန္းထားတာပဲ။ မဟုတ္ဘူးလား။
ေမး- ဒီႏွစ္မွာလည္း လာဘ္စားမႈေတြ ထပ္ျဖစ္မယ့္အရိပ္အေရာင္ေတြေတြ႕ ေနရတယ္။ ဒါက ထိေရာက္တဲ့ အေရးယူမႈ မရွိလုိ႔လား။ စီမံခန္႔ခဲြမႈ အားနည္းလို႔လား။
ေျဖ- ထိေရာက္တဲ့အေရးယူမႈဟာ ဒါက ရွိတာေပါ့။ မရွိဘဲေနပါ့မလား။ ဒီအပိုင္း ကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာျပမယ္။ သူ႔ရပ္ကြက္၊ သူ႔ဧရိယာမွာရွိတဲ့ သူက သူ႔ေက်ာင္းမွာ အပ္တယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေတာင္ဒဂံု မွာေနတဲ့သူက ဒဂံု(၁)ကို အပ္ခ်င္တာမ်ဳိး ဒါေတြဆုိရင္ ႐ႈပ္ေထြးလာမယ္။ ကိုယ့္ ရပ္ကြက္ ကိုယ့္ဧရိယာမဟုတ္ဘဲ ဟိုမွာထားခ်င္တယ္။ ဒီမွာထားခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဒီလိုေတြကဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ဒါကိုလည္း စီမံခန္႔ခြဲရမွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေျပာၿပီးၿပီပဲ။ လာဘ္စားမႈေတြရွိတယ္ဆုိရင္ တင္ျပ ေဖာ္ျပၾကပါ အေရးမယူရင္ေျပာ ကဲ ..ဟုတ္ၿပီလား။
ေမး- အႏွစ္ ၂ဝ ေက်ာ္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြနဲ႔ အသားက်ေနတဲ့ႏုိင္ငံမွာ ပညာေရးက႑ကလည္း ဒီႏွစ္ ႏွစ္အတြင္း တိုက္ဖ်က္ဖုိ႔ မလြယ္ဘူးလုိ႔ ယူဆထားပါသလား။
ေျဖ- စနစ္ရဲ႕သားေကာင္။ ဒါေတြက ရွိမွာပဲ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ပညာေရးမွာက သူေဌး မရွိဘူး။ အင္မတန္ နည္းတယ္။ ဘယ္ဆရာ၊ ဘယ္ဆရာမမွ လာဘ္ စားလုိ႔ ကားမစီးႏုိင္ဘူး။ ၁ဝဝဝ မွာ တစ္ေယာက္။ ၁ဝဝ မွာ ၁ ေယာက္ ရွိ ေကာင္းရွိမယ္။ ဒါကလည္း သူ႔ကိုယ္ပိုင္ နဲ႔ ဝယ္ထားတဲ့ကားပဲ ျဖစ္မယ္။ လာဘ္ မစားႏိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာဘူးေနာ္။ ရွိရင္ရွိမယ္။ သမၼတႀကီးကိုယ္တုိင္ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္မယ္လုိ႔ ေျပာထားၿပီးသားပါ။ ဒါကိုလည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက လုိက္လုပ္ရမွာပဲ။ မလြယ္လည္း လုပ္မွာပဲ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္ လာဘ္စားမႈေတြကို တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီလုိ႔ မထင္ဘူးလား။
ေျဖ- စီးပြားျဖစ္ ဒါေတာ့မရွိဘူး။ နည္းတယ္။ ပညာေရးမွာက ဒီလုိေတြ သိပ္ မရွိၾကဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း လာဘ္ေပးလာဘ္ယူေတြရွိခဲ့ရင္ အေရးယူရမွာပဲ။ တုိက္ဖ်က္သင့္ၿပီ မဟုတ္ဘူး။ တုိက္ဖ်က္မႈကို ျပဳေနတာ။
ေမး- စီးပြားျဖစ္လာဘ္စားလုိ႔ ပညာေရး နယ္ပယ္က ဘယ္ႏွဦးေလာက္ အေရး ယူထားၿပီးၿပီလဲ။ ဒါကိုေရာ ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ေျဖၾကားေပးေစလုိပါတယ္။
ေျဖ – အေရးယူမႈေတြ ရွိတာေပါ့ဗ်ာ။ အတိအလင္းကို ရွိတာေပါ့။ မယူမေန ရ ပင္စင္ေပးလိုက္ တာေတြ၊ ေနရာ ေရႊ႕ေျပာင္းလုိက္တာေတြ၊ ျပင္းထန္စြာ သတိေပးလုိက္တာေတြ အမ်ားႀကီး ပါပဲ။ ၫႊန္ ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ အဆင့္ ရွိသူေတြေတာင္ ဘယ္ႏွေယာက္ရွိၿပီလဲ။ ဒါက ျမင္သာတဲ့ အေရးယူမႈပဲ။ အညႇာ ကေန ကိုင္ေနတာပဲ က်န္တာေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ့။ ပါတာေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အခ်ဳိ႕ေသာ ျဖစ္ ရပ္ ေတြမွာ သက္ညႇာရတဲ့ အေနအထားေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါကိုျငင္သာစြာနဲ႔ ေျဖရွင္း ရတာေတြရွိပါတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြဆိုတာက အနစ္နာခံၿပီး ႏွစ္ရွည္ လုပ္လာၾကတာေတြ၊ ဒါေတြကိုၾကည့္ ရေသးတယ္။ ပညာေရးဆိုတာ နဂိုက တည္းကိုက သိမ္ေမြ႕ပါတယ္။ သိမ္ေမြ႕တဲ့အထဲမွာ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ကိုင္တြယ္ရတာကလည္း ႏူးညံ့ဖို႔လုိ ပါတယ္။
ေမး- ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ က်ဴရွင္ စနစ္ဟာ ပ်က္ေနတဲ့ပညာေရးကို ၿပိဳက် သြားေစတယ္လုိ႔ဆုိၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ ပညာေရးက႑အေျပာင္းအလဲ လုပ္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ဴရွင္စနစ္ အေပၚ ဘာမ်ား ေျပာ လိုပါသလဲ။
ေျဖ – က်ဴရွင္စနစ္ ဒါက ျမန္မာမွာလည္းရွိတယ္။ ဂ်ပန္မွာလည္းရွိတယ္။ ဒါကို မရွိသင့္ေတာ့ဘူးလို႔ ယတိျပတ္ ေျပာလိုက္လုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ ေက်ာင္းမွာ လည္း သင္တယ္။ ဒါကို ပိုၿပီးေက်ညက္ ေအာင္ အျပင္မွာလည္း ထပ္သင္မယ္။ ဒါကို မသင္ရဘူးရပ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သူ႔အတန္းကို သင္။ သူသင္တဲ့ က်ဴရွင္ ကိုတက္။ ေမးခြန္းေပး ဒါဆိုရင္ ဒါက မရွိသင့္ဘူး။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကလည္း ဒါကိုလက္မခံဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းထုတ္တဲ့ကိစၥကိုလည္း ညႇိႏႈိင္းရမွာပဲ။ အားလံုးကို က်ဴရွင္မသင္ရဘူးလို႔ ဝါးလံုးရွည္ႀကီးနဲ႔ တစ္ခါတည္း ရမ္းလုိက္လုိ႔မရဘူး။ က်ဴရွင္ကေခတ္ အဆက္ဆက္ရွိခဲ့တာပဲ။ ဒါကလည္း တရားမွ်တတဲ့ က်ဴရွင္ေတြ ရွိခဲ့လုိ႔ပဲ။
ေမး- အစိုးရဆရာဝန္ေတြ အျပင္ေဆး ခန္းျပတာက်ေတာ့ အေရးမယူဘူး။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ က်ဴ ရွင္ျပတာက် ေတာ့ အေရးယူတယ္ဆိုတာ မျဖစ္သင့္ ဘူးလုိ႔ တခ်ဳိ႕က ေျပာၾကတယ္။ ဒုတိယဝန္ႀကီး ကေရာ ဒီလုိေျပာဆိုမႈအေပၚ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ- က်ဴရွင္ကိစၥကို တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ေျပာလို႔မရဘူးထင္တယ္။ တစ္ညလံုး ေျပာလည္းမၿပီး ဘူး။ ေနာက္ တစ္ေန႔ ေျပာလည္း မၿပီးဘူး။ တက္တဲ့သူ ရွိလို႔ သင္တဲ့သူ ရွိတယ္။ သင္တဲ့သူရွိလုိ႔ တက္တဲ့သူ ရွိတယ္။ ဒါ့အျပင္ ထားတဲ့ သူရွိလုိ႔လည္း က်ဴရွင္ရွိတယ္။ ဒါကို ဘယ္လုိ လုပ္ၾကမလဲ။ ပညာရွင္ေတြ က ေျဖရွင္း ၾကရမယ့္ ကိစၥေတာင္ ျဖစ္ေန တယ္။ ထိခိုက္မႈ ဘာမွမရွိတဲ့ က်ဴရွင္ကို အျပစ္ေျပာလုိ႔ေတာ့ မရဘူး။
ေမး- အခုဆို အခ်ဳိ႕ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြက က်ဴရွင္ျပေနၾကပါၿပီ။ အခ်ဳိ႕ ေတြက ေက်ာင္းမွာ စာသိပ္ မသင္ဘူူး။ က်ဴရွင္က်မွ ေသခ်ာသင္တယ္တဲ့။ က်ဴရွင္မတက္တဲ့ ကေလးဆိုအတန္းထဲမွာ အႏွိမ္ခံရေတာ့ မျဖစ္မေန က်ဴရွင္တက္ရတယ္တဲ့။ မသင္မေနရ က်ဴရွင္စနစ္ေပါ့။ ဒီျပႆနာကို ဘယ္လုိကိုင္ တြယ္သြားမလဲ။
ေျဖ – ဒီ က်ဴရွင္မ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ မရွိသင့္ဘူး။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒီေခတ္က ဒီမိုကေရစီေခတ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲမႈ၊ ျဖည့္စြက္မႈ၊ ျပင္ဆင္မႈ ေတြကိုပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကပညာ ေရးက႑မွာ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္။ တစ္ဦးတည္း တစ္ဖြဲ႕တည္းက ဆံုးျဖတ္ တာမ်ဳိး၊ အမိန္႔ေပးၫႊန္ၾကားတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ပညာရွင္မ်ားက ဒီကိစၥကို ကိုင္တြယ္မယ္။ အေျဖထြက္လာၿပီး သေဘာတူၿပီးရင္ ဒီျပႆနာကို ေျဖရွင္း သြားမွာပါ။
ေမး- လစာမေလာက္လုိ႔ က်ဴရွင္ျပ ၾကတာတဲ့။ အခုေပးထားတဲ့ လစာက က်ဴရွင္ျပစရာမလိုေအာင္ လံုေလာက္ ေနၿပီလား။
ေျဖ- က်ဴရွင္ျပႆနာ ဒါကို တစ္ထုိင္တည္း ေျပာလုိ႔မရဘူးလုိ႔ ေျပာထားၿပီး ပါၿပီ။ ဒီထဲမွာမွ လံုေလာက္ျပည့္ စံုေသာ လစာရရွိမႈကလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ ပါဝင္ေနတယ္ဆိုတာ ျငင္းမရပါဘူး။ စပါးတင္း ၁ဝဝ၊ ေရႊတစ္ က်ပ္သား၊ ဆရာ၊ ဆရာမလစာ တစ္တန္းထဲဆိုရင္ ေတာ့ က်ဴရွင္က ရွိပါေတာ့မလား။ မရွိ ေတာ့ဘူးနဲ႔ တူတယ္ေနာ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြအတြက္ပဲ ပါတာမဟုတ္ ဘူး။ ေတာင္သူလယ္သမားေတြအတြက္လည္း ပါတာေပါ့။ ဘယ္သူမွ အလုပ္႐ႈပ္ခံၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတာင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္လုိ႔ အာမ မခံႏုိင္ဘူး။ ဒီလုိေတြေတာ့ရွိတာ ေပါ့။
ေမး – ပညာေရးက႑ထဲက ျခစားမႈေတြ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွ အျမစ္ျပတ္မယ္ထင္ပါသလဲ။
ေျဖ- ဒါက ေပးသူေရာ၊ ရယူသူနဲ႔ပါ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ အျမစ္ျပတ္မႈဆို တာက အားလံုးနဲ႔ဆုိင္ပါတယ္။ ထိ ေရာက္တဲ့အေရးယူမႈတုိ႔၊ လုိက္နာ က်င့္သံုးမႈတို႔ရွိရင္ အျမစ္ျပတ္ပါတယ္
No comments :
Post a Comment