ဘုရင့္ေနာင္တံတားအနီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ ေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေက်ာ္ထင္)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ကားရပ္နားရန္ေနရာ (ကားပါကင္) နည္းပါးေနၿပီး
ထိုသို႔နည္းပါျခင္းေၾကာင့္ ကားမ်ားလမ္းေပၚတြင္ရပ္ကာ ပိတ္ဆို႔ေနရျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု JICA ေလ့လာေရး အဖြဲ႕၏ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈဆိုင္ရာ
ေလ့လာခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ကားပိတ္ဆို႔မႈမ်ား တစ္ေန႔တျခား
ဆိုးရြားလာေၾကာင္းႏွင့္ လမ္းမ်ားခ်ဲ႕ထြင္ ေနေသာ္လည္း တိုးပြားလာသည့္
ကားအစီးေရႏွင့္ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္မႈမွာ လံုေလာက္မႈ မရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္
ကားရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား အလံုအေလာက္ မရွိျခင္းကလည္း ကားပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေစသည့္
အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားပါကင္ျပႆနာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး
ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕လမ္းေတြ၊ လမ္းၾကားေတြမွာလည္း ကားေတြပိတ္ဆို႔ ေနပါတယ္။ ကားပါကင္
ျပႆနာ ျဖစ္ေနသလို ကားရပ္နားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း မရွိပါဘူး။
ဂ်ပန္မွာဆိုရင္ ကား၀ယ္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ကား ရပ္နားႏိုင္တဲ့ ေနရာရွိမွ
၀ယ္လို႔ရပါတယ္" ဟု ဇြန္ ၅ ရက္က Chatrium Hotel တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ
"မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္း" ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္
ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ JICA ေလ့လာေရးအဖြဲ႕၏ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဆိုင္ရာ စီမံကိန္းမွ Mr.Takashi Shoyama က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ကားပိတ္ဆို႔မႈမ်ား တစ္ေန႔တျခား ဆိုးရြားလာေၾကာင္းႏွင့္ လမ္းမ်ားခ်ဲ႕ထြင္ ေနေသာ္လည္း တိုးပြားလာသည့္ ကားအစီးေရႏွင့္ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္မႈမွာ လံုေလာက္မႈ မရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ကားရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား အလံုအေလာက္ မရွိျခင္းကလည္း ကားပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေစသည့္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု ျဖစ္ေန . . . . . |
ထို႔ျပင္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မည္ ဆိုပါကလည္း
ယင္းအေဆာက္အအံု၌ ကားပါကင္ အလံုအေလာက္ ထားရွိရန္ တင္ျပလာမွသာ ေဆာက္လုပ္ခြင့္
ျပဳသင့္ေၾကာင္းလည္း JICA အဖြဲ႕မွ သံုးသပ္ခဲ့သည္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ
လမ္းအခ်ဳိ႕ေပၚတြင္ အခမဲ့ ယာဥ္ရပ္နားႏိုင္သည့္ ေနရာမ်ား ျပဳလုပ္ေပးထားၿပီး
အဆိုပါ ေနရာမ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမွာမူ ေလ်ာ့က်သြားျခင္း မရွိေသးဘဲ ပိုဆိုးရြားလာေၾကာင္း
သိရသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိလမ္းမ်ား ခ်ဲ႕ထြင္စရာ ကုန္သြားပါက
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာ၀င္ထြက္သည့္ ကားအေရအတြက္ကို ကန္႔သတ္သြားမည့္
အစီအစဥ္ကို ျပဳလုပ္ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇြန္ ၁၂ ၇က္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
ခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႔မႈအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးလွျမင့္က
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့မႈအရ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္
ကားအစီးေရ ေလးသိန္းေက်ာ္ ရွိသည့္အနက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားအစီးေရ
ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ဘုရင့္ေနာင္တံတားအနီး ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ ေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေက်ာ္ထင္)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ ကားရပ္နားရန္ေနရာ (ကားပါကင္) နည္းပါးေနၿပီး
ထိုသို႔နည္းပါျခင္းေၾကာင့္ ကားမ်ားလမ္းေပၚတြင္ရပ္ကာ ပိတ္ဆို႔ေနရျခင္း
ျဖစ္သည္ဟု JICA ေလ့လာေရး အဖြဲ႕၏ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈဆိုင္ရာ
ေလ့လာခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ကားပိတ္ဆို႔မႈမ်ား တစ္ေန႔တျခား
ဆိုးရြားလာေၾကာင္းႏွင့္ လမ္းမ်ားခ်ဲ႕ထြင္ ေနေသာ္လည္း တိုးပြားလာသည့္
ကားအစီးေရႏွင့္ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္မႈမွာ လံုေလာက္မႈ မရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္
ကားရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား အလံုအေလာက္ မရွိျခင္းကလည္း ကားပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေစသည့္
အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။
"ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကားပါကင္ျပႆနာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး
ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕လမ္းေတြ၊ လမ္းၾကားေတြမွာလည္း ကားေတြပိတ္ဆို႔ ေနပါတယ္။ ကားပါကင္
ျပႆနာ ျဖစ္ေနသလို ကားရပ္နားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း မရွိပါဘူး။
ဂ်ပန္မွာဆိုရင္ ကား၀ယ္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ကား ရပ္နားႏိုင္တဲ့ ေနရာရွိမွ
၀ယ္လို႔ရပါတယ္" ဟု ဇြန္ ၅ ရက္က Chatrium Hotel တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ
"မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္း" ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္
ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ JICA ေလ့လာေရးအဖြဲ႕၏ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ
သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးဆိုင္ရာ စီမံကိန္းမွ Mr.Takashi Shoyama က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရွိ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ကားပိတ္ဆို႔မႈမ်ား တစ္ေန႔တျခား ဆိုးရြားလာေၾကာင္းႏွင့္ လမ္းမ်ားခ်ဲ႕ထြင္ ေနေသာ္လည္း တိုးပြားလာသည့္ ကားအစီးေရႏွင့္ လမ္းခ်ဲ႕ထြင္မႈမွာ လံုေလာက္မႈ မရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ကားရပ္နားရန္ ေနရာမ်ား အလံုအေလာက္ မရွိျခင္းကလည္း ကားပိတ္ဆို႔မႈ ျဖစ္ေစသည့္ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခု ျဖစ္ေန . . . . . |
ထို႔ျပင္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မည္ ဆိုပါကလည္း
ယင္းအေဆာက္အအံု၌ ကားပါကင္ အလံုအေလာက္ ထားရွိရန္ တင္ျပလာမွသာ ေဆာက္လုပ္ခြင့္
ျပဳသင့္ေၾကာင္းလည္း JICA အဖြဲ႕မွ သံုးသပ္ခဲ့သည္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းရွိ
လမ္းအခ်ဳိ႕ေပၚတြင္ အခမဲ့ ယာဥ္ရပ္နားႏိုင္သည့္ ေနရာမ်ား ျပဳလုပ္ေပးထားၿပီး
အဆိုပါ ေနရာမ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမွာမူ ေလ်ာ့က်သြားျခင္း မရွိေသးဘဲ ပိုဆိုးရြားလာေၾကာင္း
သိရသည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိလမ္းမ်ား ခ်ဲ႕ထြင္စရာ ကုန္သြားပါက
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာ၀င္ထြက္သည့္ ကားအေရအတြက္ကို ကန္႔သတ္သြားမည့္
အစီအစဥ္ကို ျပဳလုပ္ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇြန္ ၁၂ ၇က္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္
ခန္းမတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး
လ်င္ျမန္ေခ်ာေမြ႔မႈအတြက္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးလွျမင့္က
ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့မႈအရ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္
ကားအစီးေရ ေလးသိန္းေက်ာ္ ရွိသည့္အနက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားအစီးေရ
ႏွစ္သိန္းေက်ာ္ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
No comments :
Post a Comment