Blogger Widgets

Sunday, 9 June 2013

ရန္ကုန္ဆိုင္ကယ္

cycle1-june8
 
cycle2-june8
 
 
ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္အတြင္း စီးနင္းေနေသာ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ ဘက္ထရီဆိုင္ကယ္ အခ်ဳိ႕ကို ဇြန္လဆန္းက ေတြ႕ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ေဇာ္ေဌးသန္း)

ရန္ကုန္ စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္ အတြင္းမွာ ဘယ္သူေတြ ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ရိွပါသလဲ။ ကြဲကြဲျပားျပား မသိၾကပါ။ ဒါသည္ပင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အားနည္းတာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဆိုင္ကယ္စီးေနတာေတာ့ အားလံုးမ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါကို တာ၀န္ရိွသူမ်ားဘက္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိပါဘူးေတာ့ မလုပ္နဲ႔ေပါ့။

ဟိုးေရွးေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ဆုိတာေတြ စ၀င္လာကတည္းက စီးလာခဲ့တဲ့ ဆိုင္ကယ္ကို စစ္အစိုးရ လက္ထက္တစ္ခုမွာ ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္အတြင္း ဆိုင္ကယ္ယဥ္ေက်းမႈ မစီးရ ဥပေဒတစ္ခု ထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။ ဒါလည္း သူေျပာကိုယ္ေျပာနဲ႔ လြင့္ပ်ံလာျခင္းပါပဲ။ အနည္းငယ္ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။ ေပတစ္ရာ လမ္းမေပၚမွ ဆိုင္ကယ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆိုင္ကယ္လက္၀ယ္ မိထားသူမ်ားကေတာ့ လူႀကီးလမ္းေၾကာင္းမွာ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးမိလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္လို တစ္မ်ဳိး၊ လူႀကီးသားသမီးမ်ားနဲ႔ ျပႆနာ တက္လို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ဖံု ၾကားမိပါတယ္။ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈကို ေျဖရွင္းတာဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ဟုတ္မွန္သင့္သေလာက္ ဟုတ္မွန္ပါလိမ့္မယ္။
ရန္ကုန္မွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ ခဏ ေပ်ာက္သြားတယ္။

ဦးရဲႀကီးတို႔ေတာင္ စက္ဘီးနဲ႔ ကင္းလွည့္တဲ့ပံု တီဗြီမွာျပလို႔။ ေၾကာင္ၾကာၾကာ ေရမငုပ္ပါဘူး။ အေျဖထုတ္သူေတြက လမ္းစကို ရွာေဖြေနပါလိမ့္မယ္။ တာ၀န္ရိွသူေတြ အေနနဲ႔ တာ၀န္ဆိုတဲ့ လက္မွတ္တစ္ခု ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ ရတဲ့အခါ လိုရာသံုး အာဏာရ ကတ္ျပားတစ္ခုလား။ ဦးရဲႀကီးတို႔ ဆိုင္ကယ္စီးလာၾကပါၿပီ။ စည္ပင္၀န္ထမ္းကလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ စတစ္ကာကပ္ၿပီး ဆုိင္ကယ္စီး ၾကတယ္။ စီးခြင့္ ရိွသလား။ မရိွဘူးလား။ တိတိက်က် မသိပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ေကာင္မွာေတာ့ ဆိုင္ကယ္ေတြ စုပံုေနတယ္။ ဆုိင္ကယ္စတန္းေတာင္ သတ္မွတ္ေပးရရဲ႕။ ဒီလိုပါပဲ ပတ္စ္ပို႔႐ံုးအေဟာင္း ရိွတုန္းကလည္း ပန္းဆိုးတန္း လမ္းႀကီးေပၚမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ စုေ၀းလို႔။ လ၀က ၀န္ထမ္းမ်ားကလည္း ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ရိွပါသလား။

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ထမ္းတခ်ဳိ႕ကို ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ျပဳထားသလိုလို ၾကားမိပါတယ္။ အနီေရာင္ သုတ္လိမ္းထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္အခ်ဳိ႕ ကားႀကိဳကားၾကားမွာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ လွ်ပ္စစ္၀န္ထမ္းေတြက ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ကယ္ေတြကို ပိေတာက္ေျခာက္ေရာင္ဆုိးၿပီး လမ္းထြက္ၾကတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ပတ္သက္ရာ တခ်ဳိ႕လည္း အီးပီစီ စတစ္ကာကပ္ၿပီး ခပ္တည္တည္ စီးၾကပါေလေရာ။

ရပ္ကြက္ထဲက ဦးရဲႀကီးရဲ႕ ဆိုင္ကယ္မွာဆို ေနာက္ၿမီးမွာ ၀ိုင္ယာလက္တပ္ဖို႔ တိုင္ႀကီးေထာင္ထားတယ္။ ၂၂ယ... ဆိုင္ကယ္လည္း ေတြ႕တယ္။ ၁၉ယ...ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ေတြ႕တယ္။ တရား၀င္နံပါတ္ ခ်ေပးၿပီး စီးနင္းခြင့္ ျပဳထားေလသလား။ ဘာနံပါတ္မွ မတပ္ႏိုင္တဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ကားလမ္းမေပၚမွာ  ဥဒဟို ေျပးလႊားေနၾကလို႔ . . . . .

ဘယ္၀န္ထမ္းကို ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ျပဳထားပါသလဲ။
ရပ္ကြက္ထဲက ဆိုင္ကယ္၀ယ္စီးႏိုင္သူ တခ်ဳိ႕ ဆိုင္ကယ္ေတြ "တေ၀ါေ၀ါ" နဲ႔ လမ္းသလား လာၾကပါၿပီ။ ရပ္ကြက္တြင္းစီးရင္ ဘာမွာမျဖစ္ဘူး။ လမ္းမထြက္နဲ႔ဆိုတဲ့ လက္တို႔စကားေတြနဲ႔ လမ္းတစ္လမ္းမွာ ဆိုင္ကယ္စီးသူ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ ေပၚလာပါၿပီ။
ဒီၾကားထဲမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္က ဌာနတစ္ခုကလား မသိဘူး စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္ေတြ ေရာင္းေပးတယ္။ တီဗီြမွာေတာင္ ေၾကာ္ျငာထိုးၿပီး "ဘယ္လိုျဖစ္ရတယ္ မသိ၊ ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ မရိွပါဘူး" ဆိုတဲ့ဟာကို လက္တစ္လံုးျခား လိမ္လည္မႈေတြ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြနဲ႔ အသားက်သြားၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီမွာပဲ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ ဆိုင္ကယ္မ်ား ၀င္လာပါေတာ့တယ္။ ရပ္ကြက္ ျပည္သူေတြကလည္း ဘက္ထရီ ဆိုင္ကယ္ဆိုရင္ စီးလို႔ရတယ္ အမွတ္နဲ႔ ၀ယ္ၾကတယ္။ သူက ဆီထည့္စရာမွ မလိုဘဲကိုး။ အဲဒီမွာပဲ ရန္ကုန္လမ္းမေတြေပၚမွာ ဆိုင္ကယ္ ညတိုင္းေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပေဒက ဘာျဖစ္သြားပါသလဲ။
             
ဆိုင္ကယ္ယဥ္ေက်းမႈ ဘယ္ေလာက္ထြန္းကား လာသလဲဆို ႏွစ္အတန္ၾကာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ ဆုိင္ကယ္ျပင္ ၀ပ္ေရွာ႔ေတြ ျပန္ေပၚလာတယ္။ ကံစမ္းမဲထည့္ေဖာက္တဲ့ အထဲမွာ ဆိုင္ကယ္ပါလာတယ္။ ဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြက ဆိုင္ကယ္ကို ဓာတ္ဆီေရာင္းေပး လာတယ္။ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ တာ၀န္ရိွသူေတြမွ ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ရသလိုလို ထင္ျမင္လာတဲ့ ကာလမွာ ဆိုင္ကယ္သံၾကားရင္ ေၾကာက္ေနမွာလား။

အရပ္ထဲမွာ ဆိုင္ကယ္သမားကို ေၾကာက္ေနရတယ္။ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ ရိွသူေတြပဲ စီးႏိုင္ၾကတဲ့ ယာဥ္ျဖစ္ေနလို႔။

လမ္းမီးတစ္ျခမ္း ပ်က္ေနလို႔ ဖုန္းဆက္လုိက္ရင္ အီးပီစီ၀န္ထမ္းက ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေရာက္လာတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဆိုင္ကယ္ဆီဖိုး ကာမိေအာင္ေတာ့ ေပးရပါလိမ့္မယ္။ လမ္းထဲမွာ တိုက္ေဆာက္အိမ္ျပင္ လုပ္ေနရင္ စည္ပင္၀န္ထမ္းက ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေရာက္လာၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္မယ္။ ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သား တခ်ဳိ႕ကလည္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံထုတ္ ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ယိုးဒယားႏိုင္ငံလုပ္ ဆိုင္ကယ္ေတြ ၀ယ္စီးၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို အသံထြက္ အၾကမ္းစားနဲ႔ ဒီတီဆိုင္ကယ္ကိုေတာင္ စီးၾကတယ္။ စည္ပင္အင္ဂ်င္နီယာေဟာင္း တစ္ေယာက္နဲ႔ မွတ္တမ္း႐ံုးက တပ္ၾကပ္ႀကီး တစ္ေယာက္မွာ ဟိတ္ဟန္အျပည့္နဲ႔ အယ္လ္ေအဆုိင္ ကယ္ႀကီးေတြ ရိွၾကတယ္။ စီးလည္းစီးေနၾကတယ္။ ဘယ္လိုလက္မွတ္ေတြနဲ႔ စီးေနၾကတယ္ရယ္ေတာ့ မသိ။

ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရိွတယ္။

ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္ အတြင္းမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရိွတယ္။

ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ဳိးအစားစံု ပံုစံမ်ိဳးစံု ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ဦးရဲႀကီးရဲ႕ ဆိုင္ကယ္မွာဆို ေနာက္ၿမီးမွာ ၀ိုင္ယာလက္တပ္ဖို႔ တိုင္ႀကီးေထာင္ထားတယ္။ ၂၂ယ... ဆိုင္ကယ္လည္း ေတြ႕တယ္။ ၁၉ယ...ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ေတြ႕တယ္။ တရား၀င္နံပါတ္ ခ်ေပးၿပီး စီးနင္းခြင့္ ျပဳထားေလသလား။ ဘာနံပါတ္မွ မတပ္ႏိုင္တဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ကားလမ္းမေပၚမွာ  ဥဒဟို ေျပးလႊားေနၾကလို႔။ တရား၀င္ စီးနင္းခြင့္ ရထားတဲ့ ဧရာ၀တီဘဏ္က သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ေတြ႕မွ ဆိုင္ကယ္နံပါတ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာရင္း ရယ္စရာ ျဖစ္ရေတာ့တယ္။ ေတြ႕ျမင္ေနက် "ရကတ..." နံပါတ္တပ္ထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္ကို ဘာလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ "ရပ္ ကြက္တြင္း" ကို အတိုေကာက္ ေရးထားတာဆိုပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာပဲ လွည့္ပတ္စီးေပါ့။ အျပင္ထြက္ရင္ေတာ့ အဖမ္းခံရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ။ တကယ္ေတာ့ "ရကတ" နံပါတ္က ရန္ကုန္တိုင္း ကိုယ္စားျပဳ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ "ယစက" ဆိုတဲ့ ဆိုင္ကယ္ကိုေတာ့ "ေရစႀကိဳ" လို႔ ေနာက္ပါတယ္။ ေရစႀကိဳမွာစီးတဲ့ ဆုိင္ကယ္ေပါ့။ အမွန္က "ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး" ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ တကယ္ေရာ အဲဒီနံပါတ္ျပားနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ေတြ ရန္ကုန္စည္ပင္ ဧရိယာထဲမွာ စီးခြင့္ရိွပါသလား။

ေျပာခ်င္တာက စီးခြင့္မရိွဘူး သတ္မွတ္ခ်င္ရင္ ဘယ္သူမွ မစီးနဲ႔။ စီးဆိုရင္လည္း ဘယ္သူမဆို အကုန္စီး။ အဲဒီလို မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ အခုေတာ့ မစီးရ ေျပာေနတဲ့ၾကားက ယိုေပါက္စိမ့္ေပါက္ လက္မွတ္ေတြ ကိုင္ေဆာင္ၿပီး ဘယ္သူေတြ ရန္ကုန္မွာ စီးေနၾကသလဲ။

ေဟာ...လမ္းထိပ္မွာ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ တိုက္မိလို႔တဲ့။ ဦးရဲႀကီးတို႔ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေရာက္လာၿပီး ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြး ေနၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္စည္ပင္ နယ္နိမိတ္မွာ ရန္ကုန္ ဆိုင္ကယ္ေတြ...။
cycle1-june8
 
cycle2-june8
 
 
ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္အတြင္း စီးနင္းေနေသာ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ ဘက္ထရီဆိုင္ကယ္ အခ်ဳိ႕ကို ဇြန္လဆန္းက ေတြ႕ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ေဇာ္ေဌးသန္း)

ရန္ကုန္ စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္ အတြင္းမွာ ဘယ္သူေတြ ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ရိွပါသလဲ။ ကြဲကြဲျပားျပား မသိၾကပါ။ ဒါသည္ပင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ အားနည္းတာ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဆိုင္ကယ္စီးေနတာေတာ့ အားလံုးမ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါကို တာ၀န္ရိွသူမ်ားဘက္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ မသိပါဘူးေတာ့ မလုပ္နဲ႔ေပါ့။

ဟိုးေရွးေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ဆုိတာေတြ စ၀င္လာကတည္းက စီးလာခဲ့တဲ့ ဆိုင္ကယ္ကို စစ္အစိုးရ လက္ထက္တစ္ခုမွာ ရန္ကုန္စည္ပင္သာယာ နယ္နိမိတ္အတြင္း ဆိုင္ကယ္ယဥ္ေက်းမႈ မစီးရ ဥပေဒတစ္ခု ထုတ္ျပန္လိုက္ပါတယ္။ ဒါလည္း သူေျပာကိုယ္ေျပာနဲ႔ လြင့္ပ်ံလာျခင္းပါပဲ။ အနည္းငယ္ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။ ေပတစ္ရာ လမ္းမေပၚမွ ဆိုင္ကယ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆိုင္ကယ္လက္၀ယ္ မိထားသူမ်ားကေတာ့ လူႀကီးလမ္းေၾကာင္းမွာ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးမိလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္လို တစ္မ်ဳိး၊ လူႀကီးသားသမီးမ်ားနဲ႔ ျပႆနာ တက္လို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ဖံု ၾကားမိပါတယ္။ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈကို ေျဖရွင္းတာဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ဟုတ္မွန္သင့္သေလာက္ ဟုတ္မွန္ပါလိမ့္မယ္။
ရန္ကုန္မွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ ခဏ ေပ်ာက္သြားတယ္။

ဦးရဲႀကီးတို႔ေတာင္ စက္ဘီးနဲ႔ ကင္းလွည့္တဲ့ပံု တီဗြီမွာျပလို႔။ ေၾကာင္ၾကာၾကာ ေရမငုပ္ပါဘူး။ အေျဖထုတ္သူေတြက လမ္းစကို ရွာေဖြေနပါလိမ့္မယ္။ တာ၀န္ရိွသူေတြ အေနနဲ႔ တာ၀န္ဆိုတဲ့ လက္မွတ္တစ္ခု ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ ရတဲ့အခါ လိုရာသံုး အာဏာရ ကတ္ျပားတစ္ခုလား။ ဦးရဲႀကီးတို႔ ဆိုင္ကယ္စီးလာၾကပါၿပီ။ စည္ပင္၀န္ထမ္းကလည္း ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ စတစ္ကာကပ္ၿပီး ဆုိင္ကယ္စီး ၾကတယ္။ စီးခြင့္ ရိွသလား။ မရိွဘူးလား။ တိတိက်က် မသိပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ေကာင္မွာေတာ့ ဆိုင္ကယ္ေတြ စုပံုေနတယ္။ ဆုိင္ကယ္စတန္းေတာင္ သတ္မွတ္ေပးရရဲ႕။ ဒီလိုပါပဲ ပတ္စ္ပို႔႐ံုးအေဟာင္း ရိွတုန္းကလည္း ပန္းဆိုးတန္း လမ္းႀကီးေပၚမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ စုေ၀းလို႔။ လ၀က ၀န္ထမ္းမ်ားကလည္း ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ရိွပါသလား။

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ထမ္းတခ်ဳိ႕ကို ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ျပဳထားသလိုလို ၾကားမိပါတယ္။ အနီေရာင္ သုတ္လိမ္းထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္အခ်ဳိ႕ ကားႀကိဳကားၾကားမွာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ လွ်ပ္စစ္၀န္ထမ္းေတြက ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္ကယ္ေတြကို ပိေတာက္ေျခာက္ေရာင္ဆုိးၿပီး လမ္းထြက္ၾကတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ပတ္သက္ရာ တခ်ဳိ႕လည္း အီးပီစီ စတစ္ကာကပ္ၿပီး ခပ္တည္တည္ စီးၾကပါေလေရာ။

ရပ္ကြက္ထဲက ဦးရဲႀကီးရဲ႕ ဆိုင္ကယ္မွာဆို ေနာက္ၿမီးမွာ ၀ိုင္ယာလက္တပ္ဖို႔ တိုင္ႀကီးေထာင္ထားတယ္။ ၂၂ယ... ဆိုင္ကယ္လည္း ေတြ႕တယ္။ ၁၉ယ...ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ေတြ႕တယ္။ တရား၀င္နံပါတ္ ခ်ေပးၿပီး စီးနင္းခြင့္ ျပဳထားေလသလား။ ဘာနံပါတ္မွ မတပ္ႏိုင္တဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ကားလမ္းမေပၚမွာ  ဥဒဟို ေျပးလႊားေနၾကလို႔ . . . . .

ဘယ္၀န္ထမ္းကို ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ျပဳထားပါသလဲ။
ရပ္ကြက္ထဲက ဆိုင္ကယ္၀ယ္စီးႏိုင္သူ တခ်ဳိ႕ ဆိုင္ကယ္ေတြ "တေ၀ါေ၀ါ" နဲ႔ လမ္းသလား လာၾကပါၿပီ။ ရပ္ကြက္တြင္းစီးရင္ ဘာမွာမျဖစ္ဘူး။ လမ္းမထြက္နဲ႔ဆိုတဲ့ လက္တို႔စကားေတြနဲ႔ လမ္းတစ္လမ္းမွာ ဆိုင္ကယ္စီးသူ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ ေပၚလာပါၿပီ။
ဒီၾကားထဲမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္က ဌာနတစ္ခုကလား မသိဘူး စက္ဘီး၊ ဆိုင္ကယ္ေတြ ေရာင္းေပးတယ္။ တီဗီြမွာေတာင္ ေၾကာ္ျငာထိုးၿပီး "ဘယ္လိုျဖစ္ရတယ္ မသိ၊ ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ မရိွပါဘူး" ဆိုတဲ့ဟာကို လက္တစ္လံုးျခား လိမ္လည္မႈေတြ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားေတြနဲ႔ အသားက်သြားၿပီး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီမွာပဲ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ ဆိုင္ကယ္မ်ား ၀င္လာပါေတာ့တယ္။ ရပ္ကြက္ ျပည္သူေတြကလည္း ဘက္ထရီ ဆိုင္ကယ္ဆိုရင္ စီးလို႔ရတယ္ အမွတ္နဲ႔ ၀ယ္ၾကတယ္။ သူက ဆီထည့္စရာမွ မလိုဘဲကိုး။ အဲဒီမွာပဲ ရန္ကုန္လမ္းမေတြေပၚမွာ ဆိုင္ကယ္ ညတိုင္းေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပေဒက ဘာျဖစ္သြားပါသလဲ။
             
ဆိုင္ကယ္ယဥ္ေက်းမႈ ဘယ္ေလာက္ထြန္းကား လာသလဲဆို ႏွစ္အတန္ၾကာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့ ဆုိင္ကယ္ျပင္ ၀ပ္ေရွာ႔ေတြ ျပန္ေပၚလာတယ္။ ကံစမ္းမဲထည့္ေဖာက္တဲ့ အထဲမွာ ဆိုင္ကယ္ပါလာတယ္။ ဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြက ဆိုင္ကယ္ကို ဓာတ္ဆီေရာင္းေပး လာတယ္။ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ တာ၀န္ရိွသူေတြမွ ဆိုင္ကယ္စီးခြင့္ ရသလိုလို ထင္ျမင္လာတဲ့ ကာလမွာ ဆိုင္ကယ္သံၾကားရင္ ေၾကာက္ေနမွာလား။

အရပ္ထဲမွာ ဆိုင္ကယ္သမားကို ေၾကာက္ေနရတယ္။ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ ရိွသူေတြပဲ စီးႏိုင္ၾကတဲ့ ယာဥ္ျဖစ္ေနလို႔။

လမ္းမီးတစ္ျခမ္း ပ်က္ေနလို႔ ဖုန္းဆက္လုိက္ရင္ အီးပီစီ၀န္ထမ္းက ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေရာက္လာတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဆိုင္ကယ္ဆီဖိုး ကာမိေအာင္ေတာ့ ေပးရပါလိမ့္မယ္။ လမ္းထဲမွာ တိုက္ေဆာက္အိမ္ျပင္ လုပ္ေနရင္ စည္ပင္၀န္ထမ္းက ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေရာက္လာၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္မယ္။ ရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သား တခ်ဳိ႕ကလည္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံထုတ္ ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ယိုးဒယားႏိုင္ငံလုပ္ ဆိုင္ကယ္ေတြ ၀ယ္စီးၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို အသံထြက္ အၾကမ္းစားနဲ႔ ဒီတီဆိုင္ကယ္ကိုေတာင္ စီးၾကတယ္။ စည္ပင္အင္ဂ်င္နီယာေဟာင္း တစ္ေယာက္နဲ႔ မွတ္တမ္း႐ံုးက တပ္ၾကပ္ႀကီး တစ္ေယာက္မွာ ဟိတ္ဟန္အျပည့္နဲ႔ အယ္လ္ေအဆုိင္ ကယ္ႀကီးေတြ ရိွၾကတယ္။ စီးလည္းစီးေနၾကတယ္။ ဘယ္လိုလက္မွတ္ေတြနဲ႔ စီးေနၾကတယ္ရယ္ေတာ့ မသိ။

ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရိွတယ္။

ရန္ကုန္နယ္နိမိတ္ အတြင္းမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရိွတယ္။

ဆိုင္ကယ္ေတြ အမ်ဳိးအစားစံု ပံုစံမ်ိဳးစံု ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ဦးရဲႀကီးရဲ႕ ဆိုင္ကယ္မွာဆို ေနာက္ၿမီးမွာ ၀ိုင္ယာလက္တပ္ဖို႔ တိုင္ႀကီးေထာင္ထားတယ္။ ၂၂ယ... ဆိုင္ကယ္လည္း ေတြ႕တယ္။ ၁၉ယ...ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ေတြ႕တယ္။ တရား၀င္နံပါတ္ ခ်ေပးၿပီး စီးနင္းခြင့္ ျပဳထားေလသလား။ ဘာနံပါတ္မွ မတပ္ႏိုင္တဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြလည္း ကားလမ္းမေပၚမွာ  ဥဒဟို ေျပးလႊားေနၾကလို႔။ တရား၀င္ စီးနင္းခြင့္ ရထားတဲ့ ဧရာ၀တီဘဏ္က သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ေတြ႕မွ ဆိုင္ကယ္နံပါတ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာရင္း ရယ္စရာ ျဖစ္ရေတာ့တယ္။ ေတြ႕ျမင္ေနက် "ရကတ..." နံပါတ္တပ္ထားတဲ့ ဆိုင္ကယ္ကို ဘာလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ "ရပ္ ကြက္တြင္း" ကို အတိုေကာက္ ေရးထားတာဆိုပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာပဲ လွည့္ပတ္စီးေပါ့။ အျပင္ထြက္ရင္ေတာ့ အဖမ္းခံရမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ။ တကယ္ေတာ့ "ရကတ" နံပါတ္က ရန္ကုန္တိုင္း ကိုယ္စားျပဳ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ "ယစက" ဆိုတဲ့ ဆိုင္ကယ္ကိုေတာ့ "ေရစႀကိဳ" လို႔ ေနာက္ပါတယ္။ ေရစႀကိဳမွာစီးတဲ့ ဆုိင္ကယ္ေပါ့။ အမွန္က "ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး" ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ တကယ္ေရာ အဲဒီနံပါတ္ျပားနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ေတြ ရန္ကုန္စည္ပင္ ဧရိယာထဲမွာ စီးခြင့္ရိွပါသလား။

ေျပာခ်င္တာက စီးခြင့္မရိွဘူး သတ္မွတ္ခ်င္ရင္ ဘယ္သူမွ မစီးနဲ႔။ စီးဆိုရင္လည္း ဘယ္သူမဆို အကုန္စီး။ အဲဒီလို မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ အခုေတာ့ မစီးရ ေျပာေနတဲ့ၾကားက ယိုေပါက္စိမ့္ေပါက္ လက္မွတ္ေတြ ကိုင္ေဆာင္ၿပီး ဘယ္သူေတြ ရန္ကုန္မွာ စီးေနၾကသလဲ။

ေဟာ...လမ္းထိပ္မွာ ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲနဲ႔ ဆိုင္ကယ္ တိုက္မိလို႔တဲ့။ ဦးရဲႀကီးတို႔ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေရာက္လာၿပီး ညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြး ေနၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္စည္ပင္ နယ္နိမိတ္မွာ ရန္ကုန္ ဆိုင္ကယ္ေတြ...။

No comments :

Post a Comment

Blogger Widgets
Back to Top